Ik ben a.s. maandag 39 weken zwanger en afgelopen maandag zijn we naar de VK geweest. Ons kindje is nog steeds niet ingedaald en we kregen een verwijzing voor de gyn. om te kijken of ze konden zien waarom ons kindje niet indaalt. Afgelopen donderdag zijn we bij de gyn. geweest maar die zag niets bijzonders. De placenta ligt niet voor de uitgang en voor de rest zag alles er goed uit. Ze verwees me terug naar de VK. Als de bevalling begint en beeb ligt nog niet ingedaald, moet de VK ter plekke bekijken of een thuisbevalling gaat lukken of dat we toch onverhoopt naar het ziekenhuis moeten. Ik hoef me geen zorgen te maken zegt ze. Maar nu lees ik net een verhaal op internet van een baby die ook niet wilde indalen en die na heel veel moeite op de natuurlijke wijze geboren werd...maar wel dood....doordat de navelstreng een paar keer om het nekje zat en ook een armpje bekneld zat door de navelstreng....En nu ben ik toch wel weer bang....Zou ons kindje daarom niet indalen? Omdat hij last heeft van de navelstreng? Zou die hem beletten in te dalen? Zijn er nog meer meiden die mee hebben gemaakt dat de baby niet wilde indalen? Ben echt wel bang nu...
pfff oef wat herken ik mij hier in. ook bij mij was mijn eerste met 38 week niet gedaalt en ook geen duidelijke aanwijzing bij de gyn waarom niet. alles zag er goed uit. ik wilde zelf bevallen in het zh dus ik was daar al, heb daar 12 uur ween gehad en groen vruchtwater en uiteindelijk bevallen van een kz omdat darryl* 3 maal strak omstrengeld was. daarom kon hij niet geboren worden via de gewone weg. als dit wel gebeurt was, was hij zeker bij de bevalling overleden. zijn hartacties daalden steeds tijdens een wee vandaar dat ik dus een kz kreeg uiteindelijk. ik weet niet hoe het met anderen is gegaan, maar dit is mijn verhaal. overigens darryl* is niet overleden bij de geboorte of door de geboorte, maar het had wel gekund.
met 41 weken was Joey nog niet ingedaald. ook tijdens de weeen daalde hij niet in. wat bleek; hij lag schuin met zijn hoofdje op zijn schouder en in "sterrekijker" positie. met de neus omhoog ipv beneden. Dit was niet te zien op de echo met 36 weken. maar maak je niet te druk en ga geen horrorverhalen lezen, daar schiet je niks mee op tijdens de bevalling