Zwangere bordies (borderline persoonlijkheids stoornis)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door puzzcat24, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Misschien leuk om samen te typen hoe het is om zwanger te zijn als je bordie hebt
    Elkaar tips geven als het minder gaat,en in goeie dagen elkaar een schouderklopje geven

    Ik vind het erg belangrijk dat we toch met elkaar in gesprek komen,want ik vind het bijvoorbeeld moeilijk om die doemgedachten over mijn zwangerschap en hoe het zal gaan als het beebke er is positief te krijgen

    Nou wie zal me vergezellen? ;)
     
  2. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ikke wil je wel vergezellen hoor! Hier ook een bordie :D. Dit is mijn 2e zwangerschap en nu gaat het qua borderline beter dan de 1e. Maar meeeeeeeeeeen wat is het soms toch erg zwaar zo zonder medicijnen en bomvol hormonen.

    Heb je vragen, shoot!
     
  3. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zie net dat deze club in de lounge staat, maar hoort hij eigenlijk niet bij de clubs bij zwangerschap?
     
  4. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Ohh ja Ik denk dat ik de modenators even lief moet aan kijken ;)
     
  5. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Wat super dat je zwangerschap qua bordie nu beter gaat
    Wat ik me dus afvraag is gaat je hoofd ook 100km per sec over de toekomst?
     
  6. sistabigbones

    sistabigbones Actief lid

    15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    hey dametjes hier nog een borderliner

    derde kindje komt er aan weer een prenatale depressie ondanks de medicijnen word gek want we zijn ook nog is het huis aan het opknapen en alles gaat op een tempo van een bejaarde slak verdomme.
    Straks komt de beeb eerder dan verwacht en dan zit ik hier tussen de verf potten en rollen behang grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    En in tussen zijn mijn hormonen aan het gieren door me lijf en ik ben me toch een potje sjago zeg.Me vriend word gek van mij van ik ben de hele tijd ziek depressie, voedselvergifteging, onstoken nier, lage bloeddruk dus uit mijn handen komt ook weinig en ik kan alleen maar sjagerijnen Borderline ok ik kan er echt wel mee leven want het maak mij tot mij maar borderline en zwanger nee nooit meer dis echt de laatste
     
  7. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Ohh meid
    Postnatale depressie?
    Dat is toch een depri VOOR het bevallen?
    Als ik het fout heb moet je het maar zeggen hihi
    Ik kan me indenken dat je je beeb niet tussen de verf potten wilt hebben,misschien een idee om lekker saampjes er even tussenuit te gaan
    Even een dagje bijtanken,even uit de chaos
    Al is het lekker in de auto zitten en een rondje rijden
    Lekker uitwaaien
    Ik weet de klusjes liggen er dan nog steeds maar dan kan je er wel wat beter tegen
    Succes meid!
     
  8. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Nee, eerder 200 km/uur ;)

    Ow en postnatale depressie is na de bevalling en prenatale depressie is voor de bevalling (tijdens je zw)
     
  9. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    haha Ik ben zo in de bonen met bepaalde uitspraken enz

    Ohh dat wist ik niet,joh zouden wij er meer aanleg voor hebben om het te krijgen?
    Wat denk jij?
     
  10. sistabigbones

    sistabigbones Actief lid

    15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    hey dametjes
    ja we hebben er meer aanleg voor maar jullie staan zo te horen erg sterk in jullie schoenen en ookal hebben we meer aanleg dat wil niet zeggen dat je het ook krijgt he ik heb gewoon 3 keer dubbel en dwars pech gehad.
    haha die 200 km per uur kan ik echt begrijpen heb er ook last van hihi
     
  11. sistabigbones

    sistabigbones Actief lid

    15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    lekker verdorie dokter is net weg had zoveel pijn dat ik gewoon moest janken heb ik gewoon nier stenen hoe fucking verzinnen ze dat nou weer nierstenen! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
     
  12. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Ohh meid...
    Wat klote zeg!
     
  13. konijntje666

    konijntje666 Actief lid

    15 jan 2008
    266
    0
    0
    ik heb ook borderline maar bij is het tijdens de zwangerschap bijna niet meer aanwezig.
    ik ben zeer makkelijk mee om te gaan en heb er zelf ook nouwelijks last van.
    ik denk dat de eisprong bij mij mijn borderline enorm versterkt heeft.
    borderline + PMS zorgt bij mij voor problemen als ik niet zwanger ben.
    ik heb dus nu een grote pauze van mijn stoornis.
    en het bevalt mij meer dan prima.
     
  14. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Het begint mij ook steeds meer op te vallen dat de aanvallen niet tot weinig aanwezig zijn
    Zou het dan toch zo zijn?
    Ggz zegt dat je 50% kans hebt op een juist extremere vorm van bordie als je zwanger bent en 50% kans op geen bordie
    Ik hoop zo dat ik bij de geen bordie hoor haha
     
  15. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Je hebt meer aanleg voor een postnatale depressie als je gevoelig bent voor depressies en als je depressies in het verleden gehad hebt (like me). Na de vorige zw zat ik er tegenaan, maar dat was pas na 8 maanden en toen ben ik weer aan de medicijnen gegaan (ik heb al die tijd BV gegeven en besloten om geen meds te nemen)

    Geen idee bij welke 50% ik hoor. Het gaat niet zozeer beter maar ook niet echt superslechter. Wel merk ik dat ik weer meer last van dingen ga krijgen, zoals extreme achterdocht en wantrouwen en geen zelfvertrouwen hebben. Ik wijt dat niet zozeer aan de hormonen, maar aan het niet nemen van de meds die ik normaal wel gebruik. Bij de vorige zwangerschap gebruikte ik vanaf week 16 Haldol voor zonodig. Dat mag je gebruiken tijdens je zw maar dan moet je kindje wel 24 uur ter observatie in het ziekenhuis blijven na de bevalling. aan het eind van de 1e zw zat ik er met 39 weken compleet doorheen. Ik had 2x een inleiding gehad (dat hadden ze me 38 weken voorgehouden omdat ik bloedverdunners gebruik, ik zou 48 uur van te voren geen bloedverdunners meer mogen spuiten) en 2x is dat niet gelukt. Van de 2e keer werd ik heftig ziek en heb toen ook nog eens een week in het ziekenhuis gelegen met een maaginfectie en uitdroging. Toen zat ik er geestelijk helemaal doorheen, omdat ze toen pas ook zeiden dat ik wel spontaan mocht bevallen (48 uur werd teruggeschroefd tot 12 uur)en dus bleek dat ik al die ellendevoor niets had gedaan (heb toen 2x een weeënstorm gehad zonder resultaat, en was ook letterlijk ziek van de inleidingen). Toen heb ik nog tot aan de bevalling 3x daags Haldol geslikt (hielp ook tegen die maagproblemen) en dat hielp wel. Uiteindelijk ben ik bevallen met 41+4.

    Ik heb van te voren bij de kraamzorg aangegeven dat ik heel erg bang was voor een postnatale depressie en dat ik borderline had en dus giga onzeker was. Ze hebben toen extra uren ervoor uitgetrokken (4 uur extra), maar achteraf bleek dat dus niet nodig te zijn. Ik had alleen last van de beroemde en beruchte kraamtranen.
     
  16. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Tantan Ben je niet bang om zulke mensen te vertellen dat je bordie hebt?
    Want ik bv ga dus zo snel mogelijk alle "onbelangrijke" instanties weg werken
    Zelfs onze gzz heeft ons verteld dat we bv de consultatie buro NIET moeten vertellen dat we bordie hebben
    (Ze zijn erg snel in het aangeven bij de jeugdzorg...)
    En wat nou zo jammer is ander half jaar geleden hebben we dus de vk wel verteld dat we bordie hebben
    Ik heb daar spijt van...

    Hoe denken jullie daarover?
     
  17. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb het het CB wel verteld. Ik aarzelde eerst ook of ik het wel of niet zou vertellen. Maar ze zeiden ook dat ze niet mensen zomaar snel bij Jeugdzorg aangeven. Ze behandelen ons als ieder ander mens, en ze zien dat het goed gaat hier, dat Ruben het goed doet en dat alles gewoon goed gaat. Ze weten van mijn verleden (misbruik en mishandeling) en ze weten ook dat ik dat mijn eigen kinderen nooit aan zal kunnen en willen doen. Dus nee, ik ben niet bang dat ze me zomaar aan gaan geven. Er zijn zat mensen die geen psychiatrische achtergrond hebben en hun kinderen wel verwaarlozen en gebruiken, en zat mensen met een psychische achtergrond die hun kinderen wel liefdevol en goed opvoeden.

    Bij de kraamzorg heb ik niet expliciet vermeld dat ik B heb, maar meer gezegd zoiets in de trant dat ik heel gevoelig ben voor depressies ed. Ik heb ook aan gegeven dat ik geen groen blaadje wilde maar een ervaren iemand die zulke dingen kan herkennen, zodat ze op tijd in kan grijpen mocht het nodig zijn.

    Puzzcat, je hoef echt niet bang te zijn dat instanties zomaar je kids afpakken. Als jij gewoon een goede moeder bent en je kids komen niets te kort, dan is er niks aan de hand. Het enige waar je tegen moet vechten zijn de vooroordelen (maar daar heb ik het al eens eerder over gehad in een bepaald topic ;) ). Maar stomme vooroordelen zul je altijd houden, of je nu B hebt of niet!
     
  18. Tantan

    Tantan Fanatiek lid

    25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ow en de gyn heb ik niet verteld dat ik borderline heb, maar heb wel gemeld dat ik een verleden heb van oa sexueel misbruik en dat ik daarom liever een vrouwelijk arts wilde en zo min mogelijk inwendige onderzoeken wilde ondergaan. En dat was allemaal geen probleem
     
  19. puzzcat24

    puzzcat24 Niet meer actief

    Je hebt wel gelijk maar de angst blijft...
    We zaten zelf in de jeugdzorg molen voor 7 jaar,daarom ben ik zo tegen hun
    Je kan zo een slecht persoon tegenkomen namelijk...

    Mijn vk vroeg me ook of ik probs had met inwendige onderzoeken
    Erg lief was dat
     
  20. konijntje666

    konijntje666 Actief lid

    15 jan 2008
    266
    0
    0
    ik hoop het ook voor je,dat zou erg fijn zijn ;)
     

Deel Deze Pagina