Zwangeren omgeving Utrecht onder de 30

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaEva86, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Zijn er dames van onder de 30 in Utrecht en omgeving? Zou graag in contact komen!

    Let me know ;)
     
  2. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Bestaan ze niet? :(
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Hallo MamaEva,
    Ik ben Iris, en woon ook in Utrecht. Reeds 14.5 weken zwanger van een één- eiïge tweeling.

    Gr Iris
     
  4. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Wauw! Een tweeling! Gefeliciteerd!

    Ik zou graag een club beginnen en/of in contact komen met meiden uit Utrecht die zwanger zijn. Ik ben de oudste in mijn vriendenkring, ongepland zwanger geworden en het past totaal niet bij de levenstijl van mijn vrienden, voel me hier dus erg eenzaam in.
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe ver ben je?
    Ik begrijp wel dat het lastig is. Ook ik heb weinig sociale contacten. En ben dan ook de eerste die zwanger is. Ineens een andere belevingswereld.
    Zo kunnen leuk kletsen.
     
  6. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik ben nu 7 weken en 5 dagen, ongeveer ;) ik weet het niet precies, maar dit is wat de verloskundige zei na de eerste echo. Hoe ver ben jij?
     
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Ik ben morgen 15 weken zwanger. Uitgerekend op 15 okt, maar kindjes worden veel eerder gehaald via een keizersnede. Waarschijnlijk al eind augustus of begin september.

    Dan ben je denk ik in november uitgerekend?
    Hoe vond je de echo, kon je al een beetje je kindje zien?
    Ik vond het heel bijzonder, en nog, om te zien dat er zo iets bijzonders in je zit en groeit zonder dat je al aan je eigen lijf wat kunt zien.
    Hoe voel jij je verder?

    Ik ben over de misselijkheid heen, nu heel soms nog als ik super moe ben. Want tjonge die moeheid wordt nog niet echt minder... Maar goed in vakantie ( heb nu nog een week vrij) is het allemaal niet erg, lekker een dutje doen in de middag;)

    Gr
     
  8. Aster14

    Aster14 Fanatiek lid

    9 mei 2012
    1.688
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hoi!

    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

    Ik ben 27 (word in juli 28), woon in Utrecht (Vleuten) en ben ook zwanger! Nu inmiddels bijna 22 weken.
    Hier ook weinig sociale contacten. Ben een aantal vrienden kwijtgeraakt toen mijn man en ik in het fertiliteitstraject zaten.

    Ik hoopte juist dat ik door een pufclubje en het mamacafé in het Maximapark wat meer contacten zou opdoen. Maar dit werkt ook!
     
  9. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Hoi Aster,
    Gefeliciteerd! Ik begrijp dat het ook voor jou ( jullie) de eerste zwangerschap is?
    Leuk in de buurt ook. Hoe is het mama cafe? Ik kon helaas vorige week niet. Ben er ook wel benieuwd naar.

    gr iris
     
  10. Aster14

    Aster14 Fanatiek lid

    9 mei 2012
    1.688
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, eerste zwangerschap! Extreem gelukkig met die kleintje dus ook..

    Het mama cafe ben ik nog niet heen geweest. Ik durf niet zo goed in mijn eentje te gaan..

    En wat gaaf dat jij zwanger bent van een tweeling! Ben je niet enorm geschrokken toen je erachter kwam? En als ik het goed gelezen heb, worden onze kindjes ongeveer rond dezelfde tijd geboren..
     
  11. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    hihi ik durf ook niet zo goed alleen naar het mama cafe.
    Ja we waren best wel even geschrokken haha. Maar nu vinden we het super gaaf.
    Ik ben gisteren in het wkz geweest, en de opluchting is groot. Er blijkt toch een vlies tussen de kindjes te zitten, en nu is het weer een 'normale' tweeling zwangerschap, en dus mogen ze lekker tot 37 weken blijven zitten. Dus als alles voorspoedig gaat worden ze eind sept geboren. Dat is wel een opluchting.

    Toch fijn dat je ook zwanger bent. 22 weken al weer. Tijd gaat snel vind je niet? Ben je onder controle in het ziekenhuis of gewoon bij een verloskundige?
     
  12. Aster14

    Aster14 Fanatiek lid

    9 mei 2012
    1.688
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Oh, wat fijn dat je nu een "normale" zwangerschap hebt! Dat scheelt toch weer in een boel stress..

    Hier gaat de tijd inderdaad erg snel.. Ik verbaas me er regelmatig over! Je kan ook echt niet meer onder mijn buik uit, dus dat is ook wel fijn. Ik ben gewoon echt goed zwanger!
    Ik sta gelukkig gewoon onder controle van de vk. Het ziekenhuis is voor ons toch een beetje een plek met een achtergrond geworden. Ik ben vooral erg blij dat ik niet steeds daarheen hoef, maar nu gewoon een "normale" zwangere vrouw ben!

    Grappig dat jij ook niet durfde! Haha! Aankomende vrijdag is het weer! Durf je anders samen te gaan?
     
  13. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Hoi Aster,
    Ik kan me slechts indenken hoe het ziekenhuis nu is voor jullie. Ik zit er helaas wel aan vast. Ze willen me daar om de week op controle zien. Best intensief, en begrijpelijk. Het ziekenhuis zal nooit de leukste plek op aarde worden....
    Ik mis het kleine van de verloskundige wel een beetje hoor. Het ziekenhuis is zo groot, en zo veel mensen...

    Vrijdag lijkt me leuk. Ware het niet dat ik dan moet werken. De vakantie zit er weer bijna op.
     
  14. Aster14

    Aster14 Fanatiek lid

    9 mei 2012
    1.688
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Jeetje, om de week! Dat is best intensief, ja! Maar, dan worden je kleintjes wel goed in de gaten gehouden. Dat is het belangrijkste!

    Jammer dat je vrijdag weer moet werken! Was leuk geweest anders.
    Wat voor werk doe je? En hou je alles nog vol met die twee in je buik?

    En MamaEva? Ben jij er ook nog? Je bent dit topic gestart!!
     
  15. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Ik werk in de kraamzorg. Word vanaf nu even kijken hoe het gaat. Ik hoef geen nachten en avonden meer gelukkig. Voor de vakantie ging het prima. Nu gaan we wel zien. Het zijn er toch twee in mijn buik, dus langzaam aan zal dat wel pittiger worden. Gelukkig is er binnen het bedrijf veel mogelijk.

    Ben jij nog aan het werk Aster?
    Hoe is het nu met jou MamaEva?? Kun je de zwangerschap een plekje geven?

    Gr iris
     
  16. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Hey hoi, sorry dat ik ineens stopte met reageren. Ik ben 4 dagen met mijn vriend naar Parijs geweest. Ben nu sinds vrijdag terug en voel me heel erg slecht.

    Bij de intake bij de verloskundige constateerde ze al dat mijn bloeddruk erg laag was, ze zei dat het niet erg is, juist fijn voor de baby, alhoewel ik er zelf wel last van zou kunnen krijgen. En ja hoor, ik heb last, en hoe!

    Ik lig elke dag op bed want ik kan niet anders. Ik ben helemaal slap en flauw, duizelig en misselijk. Ik wil constant eten maar het helpt niets. De enige momenten waarop ik me fijn voel zijn als ik net wakker ben in de ochtend en tijdens het eten van mijn noodlesoep in de middag. Het begint erg vervelend te worden.

    Gelukkig heb ik een lieve vriend die heel hard zijn best doet voor me te zorgen maar hij kan ook niet alles. Zo is er nog geen was gedraaid sinds we terug zijn uit Parijs en is de keuken nu vies. Vandaag zou ik bij een vriendin eten want ik ben alleen, maar ik kan gewoon amper mijn bed uit komen. Nu moet ik straks eten gaan bestellen en ik zie al op tegen het naar beneden lopen om het eten aan te nemen.
    Bah!

    Verder gaat het goed ;) ik zie uit naar mijn tweede echo, die is volgende week, 13 mei. Vorige keer inderdaad een klein beestje zien zitten en een hartje zien kloppen. Man, wat een wonder! We zijn zo ontzettend blij! Het was totaal niet gepland, we zijn ook niet eens zo lang officieel samen (onofficeel al meer dan een jaar) en zijn moeder was in eerste instantie heel erg boos op mij (ja hoor mevrouw, ik heb mijzelf zwanger gemaakt, jouw onschuldige zoon kon daar niks aan doen!) ;)

    Ik begin ook al een buikje te krijgen! Als ik strakke kleding draag zie je echt een mooi bobbeltje zitten wat niet komt van te veel eten! (het zijn m'n darmen vrees ik, maar ziet er toch mooi uit, haha)

    Ik hoop dat het bij jullie wat beter gaat op het moment!! Ik verveel me vooral veel en weet echt niet meer welke films en series ik nou weer moet kijken! Ik vind wat afleiding hier op t forum. Hoop jullie snel weer te spreken en ben benieuwd naar jullie ervaringen!

    x
     
  17. Aster14

    Aster14 Fanatiek lid

    9 mei 2012
    1.688
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Wat rot, MamaEva! Volgens mij kan je bij een erg lage bloeddruk het beste wat extra zout innemen. Een opkikker bijvoorbeeld of lekker zoute drop eten. Daar wordt je bloeddruk namelijk iets hoger van.

    En laat de boel lekker de boel. Je lichaam wordt nu even overgenomen door een klein mensje, dus je hebt totaal geen controle meer over wat je wel en niet kan. En als je vriend of een ander het niet doet, zul je het dus moeten loslaten. Maar ja, dat zeg ik.. Ik kan het ook niet! Haha!
    En wat leuk dat je al een buikje krijgt! Ik ben al een ware walrus op het moment, haha!

    @Iris: Wat leuk dat je in de kraamzorg werkt! Wel zwaar werk, lijkt me.. Wel een fijne gedachte dat er in het bedrijf veel mogelijk is!

    Ik werk ook nog gewoon. 4 juli heb ik vakantie met aansluitend verlof, dus ik hoef ook nog maar even door te werken. Ik tel nu de dagen al af..

    Overigens afgelopen vrijdag naar het mama café geweest! Dat is leuk! Je kan echt gezellig kletsen met allerlei mama's. Lekker putten uit hun ervaringen..

    Verder gaat het bij mij goed! Ik voel ons kleintje de hele dag door en mijn man voelt de kleine ook iedere dag. Kon niet beter dus!
     
  18. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    @ MamaEva, Wat leuk, Naar Parijs. Ging dat een beetje?
    Wel fijn om weer van je te horen.
    Lage boekdruk is erg vervelend. Wat mij redelijk hielp is net als jij bed rust, en veel drinken. Ik hoop voor je dat je lichaam snel een beetje went/ dat je er minder last van krijgt.
    Leuk dat je ook al een buikje krijgt, leuk om te showen hihi.
    Neem lekker je rust meid, dat is vast het beste.

    @Aster, Al bijna vakantie, lekker hoor. Je bent al aan het aftellen zo te lezen. Hoop wel dat het weer beter is dan vandaag. Wat een prut weer zeg. Ga je nog weg in je vakantie?
    Wat leuk dat je man ook al jullie kleintje kan voelen!
    Ik vroeg me af: 'schuift' jou buik/ baby ook mee naar de kant met ruimte als je gelegen hebt? Als ik op links heb geslapen heb ik rechts een soort bal. En als ik overeind komt zakt het weer terug. Vind het wel grappig.

    Met mij gaat het best goed. Werken was wel even afzien deze week. Ben nu lekker een weekje weer vrij. Tijd om eens te overleggen of ik minder uren oid kan maken. Want dit word me toch echt te zwaar, hoe leuk ik het ook vind. Ik merk nu dat ik middags dan ook echt even een slaapje moet doen na het werk, maar vooral dat ik dan pijn aan m/n benen en rug heb. En vandaag ook steken in m'n onderbuik. Niet echt fijn. Hoop dat het met een beetje rust weer weg trekt. Was van plan lekker in bed te kruipen, krijg ik me toch een kriebelhoest..... Daar ging m'n dutje.... Heb de dropjes en thee met honing maar uit de kast gehaald, maar het helpt amper. Zal wel een verkoudheid onder de leden hebben vrees ik...

    Vorige week echo gehad, zag er mooi uit. Twee spartelende baby's. Vind het soms nog een beetje onwerkelijk dat het er twee zijn. Als ik sta zie je nog helemaal niet dat ik al 17 weken zwanger ben. Maar als ik lig, dan in eens heb ik een bolletje onder m'n navel hihi. ( pas m'n gewone broeken toch niet meer comfortabel hoor) Volgende week heb ik weer een echo, alles word gemeten. Ik beschouw het maar als extra lang ( 30 minuten) gluren naar twee schattige kindjes. Ik ga volgende week eens vragen of ze kunnen zien of het jongens of meisjes zijn. Ben zo nieuwsgierig. Ik denk zelf meisjes..Maar ja 50/ 50 he.

    Hm heb even gekeken naar de volgende mama cafe, maar dan werk ik weer. Dat is wel jammer. Lijkt mij ook wel leuk inderdaad. Gewoon even met andere kletsen en ervaringen horen. Dat mis ik hier thuis wel een beetje.
    ( lang leve het forum)

    Nou dames, lang berichtje vanuit mijn kant.
    Fijne avond!
     
  19. Wintersun

    Wintersun Fanatiek lid

    14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hoi meiden, mag ik me bij jullie aan sluiten?
    Ik ben 29, mama van een mannetje van 21 maanden en nu alweer bijna 19 weken zwanger.
    Ik woon sinds 5 jaar in Maarssen en hoewel ik het heel erg naar mijn zin heb hier ken ik hier in de omgeving niet zoveel mensen, laat staan zwangeren.
     
  20. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Hi wintersun,
    Je heb ons dus kunnen vinden, leuk.
    Welkom!
    Gaat het goed met je?
    Al een tweede kindje, lijkt me pittig
    Gr iris
     

Deel Deze Pagina