zwangerschap en borstvoeding, hoe houd ik de bv in stand?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangervan4e, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

    zwangervan4e Fanatiek lid

    23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik voed mijn jongste kindje nog ongeveer 2x per dag. Nu weet ik net dat ik weer terug zwanger ben. Ik wil nog niet stoppen. Wat moet ik doen? Je hoort zo vaak dat je droog komt te staan onder invloed van,zwangerschapshormonen.
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Blijf aanleggen, als het niet te pijnlijk is, en probeer wat vaker op een dag aan te leggen. Tijdens zwangerschap productie opvoeren gaat haast niet, maar in stand houden lukt vaak wel. Maar daarvoor kan 2x perdag soms te weinig zijn.
     
  3. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gefeliciteerd!

    Hier dronk ze meestal nog 3x per dag toen ik zwanger werd. Tot een week of 10 ging het prima. Vanaf 12 weken nam m'n productie erg af en dochter wilde toen minder drinken. Op een gegeven moment wilde ze alleen s avonds laat/s nachts nog een paar keer maar toen sliep ze een nacht door en probeerde ik het s avonds nog aan te bieden. Maar 'bosje is op' zei ze.

    Ik zou idd proberen regelmatig aan te leggen.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik zou ook proberen aan te leggen, zo vaak mogelijk.

    Ik was 8 weken zwanger toen het pijn ging doen en ik ook merkte dat de productie erg terugliep. Ik heb toen zelf ook niet meer aangedrongen omdat dochtertje toen al 2 was, maar toen was het ook heel snel afgelopen.
     
  5. zwangervan4e

    zwangervan4e Fanatiek lid

    23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik wil zo graag tandemen. En mijn dochter kan echt nog niet zonder de borst, ze is nog zo verknocht!
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Volgens mij kun je niets anders doen dan vaak aanleggen en hopen dat het niet helemaal terugloopt. Maar.. er zijn ook kindjes die ondanks dat er geen melk meer komt wel "droog"drinken tot het einde van de zwangerschap, dus als je dochtertje er nog zo verknocht aan is, gaat ze dat misschien ook wel doen.
     
  7. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Even mijn ervaring met je delen, misschien heb je er wat aan.

    Ik geef mijn dochter van 18 maanden nog 1 keer per dag borstvoeding en ben nu 11 weken zwanger.
    Toen ik net zwanger was gaf ik nog twee voedingen, maar ineens ging ze de avond voeding weigeren!? Smaak schijnt te veranderen ofzo en had ook net idee dat het wat afnam de eerste weken.
    Toen overgegaan op 1 voeding, die ze in ochtend nog erg graag drinkt.
    En het gaat super goed! Borst is vol in ochtend en ze drinkt er goed van. Als ik een keer oversla of ze wil toch een keer overdag dan gaat t prima, geen terugloop of juist stuwing.

    Het is per vrouw heel verschillend, maar denk dat wanneer je al een tijd borstvoeding geeft dat je lichaam het goed onder de knie heeft zeg maar en het dus niet ineens hoeft te stoppen,

    Veel succes!

    Ps jij wilt graag tandemvoeden, ja dat lijkt me ook wel bijzonder.
    Ik wil denk ik juist afbouwen voor de volgende zich aandient. Lijkt me beetje teveel twee kids met melkbehoefte haha.
    Maar iedere keer als ik me voorneem om te stoppen dan lukt het me weer niet omdat mijn dochter en ik het allebei nog zo'n fijn momentje samen vinden......
     
  8. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Hahaha red88 lees nu wat je dochter zei 'bostje is op' haha geweldig!
    Bij mij liep die avond voeding ook erg terug. Ochtend gaat nu nog prima, ben benieuwd hoe het hier over paar weekjes gaat. Maar in de nacht is productie altijd hoger, dus vandaar dat ochtend voeding nog lukt miscchien.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja, mijn dochtertje was 26 maanden, dus zou mijn lichaam het toch in de gaten moeten hebben, maar ondanks nog minimaal 3 voedingen per 24 uur was ook hier "borstje op", zoals ze zelf ook zo mooi zei. Het valt niet echt te voorspellen hoe je lichaam erop reageert.
    Ik vond het niet erg, maar ik wilde dan juist ook niet tandemen.
     
  10. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij betekende zwanger worden het einde van de borstvoeding. Ik gaf ook nog 2x (ochtend en avond). Vrij snel weigerde zowel M als T de avondborst (zelfs M echt een borstkind). M heeft nog een behoorlijke tijd drooggedronken in de ochtend voor de gezelligheid. T had daar geen geduld voor.

    S was al geen grote fan van de borst meer, maar een paar weken geleden wilde hij echt niet meer, werd woedend. Ik snap nu waarom (ben heel pril zwanger).

    Bij mij ging het dus niet samen. Maar goed, ik had ook niet echt behoefte aan tandemen. Anders had ik zeker bij M het misschien wel kunnen redden met meer aanleggen.

    Ik vond het voeden trouwens ook echt niet meer plezierig: deed echt zeer.

    Hopelijk lukt het jou wel :)
     
  11. RosaLynn

    RosaLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik heb tijdens heel mijn zwangerschap kunnen voeden alleen het tandem voeden ben ik na 4 maandjes mee gestopt omdat de jongste te weinig vetten binnen kreeg en over moeten gaan op de fles helaas.
    Ook bleef de spruw terug komen omdat de oudste ook steeds wou drinken en we een hork van een dokter hebben en die het vertikte om haar ook te behandelen
     
  12. zwangervan4e

    zwangervan4e Fanatiek lid

    23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik merk nu al dat ze de avondvoeding minder interesand vind tsr gaat minder snel en dan word ze boos! Dan komt het eindelijk en dan drinkt ze maar 1 minuut dan is het klaar, overdag wil ze eigenlijk niet drinken, dan weigerd ze. We zien wel opzicht ben ik al best blij met bijna 15 mnd bv
     

Deel Deze Pagina