Zwangerschap en heupen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door knuffelfloor, 19 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Hallo

    Ik zoek ervaring met betrekking tot zwangerschap en versleten heupen.

    Ik ben heel pril zwanger 3,4 weken ik kan het nog niet echt zeggen dat ik zwanger ben.

    Mijn heupen zijn al een beetje versleten hoe hebben jullie het ervaren tijdens de zwangerschap? Waar moet ik op letten hebben jullie er beperkingen van gekregen

    Ik ben heel benieuwd
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik denk dat dat per persoon verschilt. Loop je al bij een fysiotherapeut? Misschien kan hij/zij je goed begeleiden. Ik weet van iemand uit m'n zwangerschapsgroepje dat zij in een rolstoel is beland en in een revalidatietraject zit. Maar dat is hopelijk een uiterste.
     
    knuffelfloor vindt dit leuk.
  3. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Nee ik loop niet bij de fysio, ik ben naar de orthopeed geweest aantal jaar geleden en zijn advies geen lange wandelingen maken en terug komen als je het echt niet meer uit houd. Zo erg is het nog lang niet maar ik weet niet wat ik kan verwachten met een zwangerschap
     
  4. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Geen ervaring met versleten heupen maar wel met een recidiverende slijmbeursontsteking, verkalking en peesplaatbeschadigingen. Hier werd overleg gepleegd met de orthopeed betreffende met name de bevalling, verder het advies om grenzen bij voorbaat lager in te zetten dan normaal. Ik mag met bepaalde voorwaarden normaal bevallen maar er wordt wel echt gekeken of het fysiek op dat moment nog houdbaar is. Moet zeggen dat het me nu met de extra kilo’s wel zwaar valt en zeker de laatste weken veel pijn heb.
    Val je straks onder controle bij de gyn of bij de VK? Anders in ieder geval verzoeken om goede lijntjes met je orthopeed.
     
  5. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Dank je wel voor je bericht

    Ik val sowieso onder de gyn vanwege mijn autoinmuunziekte.

    Ik mag nu max 200 meter lopen acher elkaar maar goed ik werk wel gewoon en ik doe mijn ding maar ik kan niet een eindje wandelen of lang staan dan voel ik het echt en dan ga ik raar lopen

    Jij heb ook heel wat met je heupen ik heb ook een klein beetje kalk zitten. Er kan misschien een kans inzitten dat ik niet gewoon kan bevallen? Ik overleg toch met de gyn ik heb volgende week de eerste echo.

    Ik ben zo benieuwd hoe mijn heupen en of bekken het doen
     
  6. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik zou absoluut langs een bekkenfysio gaan, die kan je vast tips geven en verder helpen!
     
  7. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Dank. Je wel! Zal erachter aan gaan
     

Deel Deze Pagina