Zwangerschap en laboratoriumwerk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Pinguinkje, 21 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Ik zit met een vraagje en weet eigenlijk niet waar ik deze informatie kan vinden. Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben. Ben nu bijna 4 weken, dus het is nog heel erg pril. Ik werk als promovendus aan een universiteit en moet binnenkort weer in het lab in. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de mogelijke schadelijke effecten van stoffen in het lab op het ongeboren kind. Ik werk met bloedsamples van patiënten, maar ook met o.a. kankerverwekkende stoffen.

    Heeft iemand ervaring met werken in het lab en wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap? Waar vind je die informatie? En is het verstandig om mijn leidinggevende al in zo'n vroeg stadium in te lichten? Mijn vorige zwangerschap is geëindigd in een miskraam en dat heb ik haar toen wel verteld (omdat ik gezondheidsklachten had daarna). Dus ze weet wel dat ik een kinderwens heb...
     
  2. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik zou je leidinggevende inlichten , er moet daar een richtlijn voor zijn in het lab waar je zit. Ik werk ook op een lab en ik mag bepaalde ruimtes niet meer in. Hier zijn de richtlijnen gewoon bij persooneeslzaken en de leidinggevende bekend.
     
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Even langs de bedrijfsarts, dat is vertrouwelijk, en die is op de hoogte (of weet waar hij de info vandaan kan halen) over wat wel en wat niet kan.
     
  4. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw