Zwangerschap en wintersport

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MDvD96, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Heeft hier iemand ervaring met zwanger zijn op wintersport?

    Wij gaan in maart naar Gerlos in Oostenrijk om te skiën en apresskiën uiteraard. Ik zit dan tussen de 11 en 12 weken in. Is skiën dan nog verstandig?
    Of voor de veiligheid van het kindje beter niet doen?
     
  2. Nochti

    Nochti Actief lid

    24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Ik heb er dit jaar voor gekozen om het skiën over te slaan. Met 12 weken zit je kindje nog wel goed beschermd in je buik maar als je onderuit gaat dan zijn de medische behandelingen (röntgenfoto's, scans, operatie, narcose, gips met risico op trombose) alles behalve goed voor je baby.
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  3. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben gisteravond net terug gekomen van de wintersport in Konigsleiten....ik ben vandaag 13 weken.

    Ik vond het het heel goed te doen, maar ja, ik heb ook totaal geen kwaaltjes en pas gelukkig nog in mijn skibroek. Voelde eigenlijk niet anders dan de vorige skivakanties. Nu ben ik geen waaghals, maar hou wel van een potje rap skien ;).

    In mijn optiek kan het prima dus.

    Als ik een stuk verder was geweest, met al echt een buik, had ik het niet meer gedaan, meer ook omdat je evenwichtsgevoel dan niet meer helemaal goed is en omdat er nu eenmaal geen positieskibroeken zijn haha...nee zonder gekheid...tot een week of 14 zou ik het na deze vakantie zo weer doen.

    Veel plezier in Gerlos!
     
  4. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik had het ol dat termijn denk ik nog wel gedaan.
    Je moet vooral naar jezelf kijken. Kan je goed skiën? Val je vaak.

    Als je gaat doe het iets rustiger aan, en luister naar je lichaam, des noods om de dag gaan.

    Ik ben een fanatieke skier/ snowboarder (5jaar skileraar geweest) maar moet dit jaar overslaan omdat skiën in maart met 26 weken er niet meer in zit.
    Ben met 12 weken wel indoor geweest.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik Las laatst dat t word afgeraden zodra het kindje boven he schaambot uit komt en dat is rond de 12 weken..

    Maargoed. Ik ben geen wintersport liefhebber dus ik snap de drang niet om mn baby in die zin in gevaar te brengen, zodra ik wist dat ik zwanger was ondernam ik geen sporten meer waarbij ik evt kon vallen en echt iets op kon lopen
     
  6. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Ik heb met de eerst ook gewoon geskied hoor mocht van de verloskundige tot max 16 weken
     
  7. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Kan prima hoor, kindje zit nog goed beschermd achter het schaambot. Ik zou wel alleen gaan als je vaker geskied hebt en natuurlijk voorzichtig zijn.
     
  8. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Kan prima nog op die termijn hoor. Lekker gaan skieeen :)
     
  9. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Waarom risico's nemen? Jij kunt nog xo goed zijn. De meeste ongelukken gebeuren door botsingen met anderen daar heb jij geen invloed op. Zoals gezegd zijn al die medische be handelingen en onderzoeken niet goed. En je vergeeft jezelf toch nooit als het mis gaat.
     
  10. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Er kan met t kindje weinig mis gaan met 11/12 weken als je een val zou maken.
    Wel zou ik er over nadenken wat je er van vindt om zelf iets te krijgen (gebroken arm/been) tijdens je zwangerschap.
    Je loopt altijd zelf een risico hoe voorzichtig je ook bent en soms wil je dat risico niet lopen tijdens je zwangerschap.

    Ik heb zelf geskied tot 12 weken. Er verder nooit over nagedacht, want t kindje liep geen risico. Totdat ik vorige jaar (niet zwanger) op mn schouder viel terwijl ik bijna stilstond. Daar heb ik ruim 6 maanden echt last van gehad. Dat zou echt mn zwangerschap niet leuker gemaakt hebben.
     
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Dit.
     
  12. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie (verschillende) meningen haha. Uiteraard wil ik niet het risico lopen dat er iets kan gebeuren tijdens deze zwangerschap. En had ik van te voren geweten zwanger te zijn had ik natuurlijk nooit een wintersport geboekt.

    Zelf zou ik wel graag willen skiën, maar snap ook de gevaren, dus het blijft een dilemma. Sowieso ga ik de VK vragen wat zij denkt dat wel en niet kan.
     

Deel Deze Pagina