Zwangerschap- terugloop borstvoeding- slecht drinkende dreumes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Modra, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hi dames!

    Ik ben bijna 7 weken zwanger en begin al wat terugloop te merken in mijn productie. Mijn zoontje van 1,5 drinkt zeker een keer of 6 per dag aan de borst... Hier haalt hij het grootste deel van zijn vochtinname vandaan...

    Hij heeft verschillende rietjesbekers waar hij met enige regelmaat een klein slokje water uit drinkt, maar zoden aan de dijk zet dit niet. Hij kan prima uit een beker drinken, maar ook hier blijft het bij een paar slokjes, dan heeft hij het wel weer bekeken.
    Ook als ik een dag aan het werk ben gaat dit zo... We bieden vaak aan.

    Ik ben een beetje bang dat naarmate mijn productie verder terugloopt hij steeds minder vocht binnen zal krijgen en dat hij het niet uit zich zelf aanvult met ander drinken...

    Kunnen jullie me hierin geruststellen? Zal hij meer ander drinken gaan drinken naarmate hij meer dorst krijgt?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Misschien eens kijken of hij andere dingen wel wilt drinken: vers geperst sinasappeltje, bekertje (warme) melk of thee.
     
  3. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Hier 2 waterweigeraars. De eerste heb ik maar wappelsap gegeven. Inmiddels drinkt hij wel water.

    De jongste 11mnd drinkt aan de borst maar heeft te droge luiers. Water ed kreeg ik bij hem nauwelijks naar binnen. Uiteindelijk accepteerd hij alleen water met een beetje siroop of kunstmelk (met teveel water).

    Als ze echt geen water accepteren dan is het toch even zoeken naar iets anders. Ik weet het, water is gezonder. Maar de alternatieven zijn altijd nog beter dan te weinig vocht krijgen.

    Wat water betreft zou je eens de smalle (dacht) 330 ml flesjes van de Lidl kunnen proberen. Die hebben een makkelijke drinktuit. Zo hebben wij de oudste uiteindelijk water leren accepteren.
     
  4. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Bedankt voor de reacties al!

    Hij krijgt overdag bij ontbijt en lunch gewone melk in een glas. Ook hiervoor geldt dat het blijft bij een paar slokjes...

    Thee krijgt hij vaak bij zijn fruit, maar meer dan een slokje blieft meneer niet. ;)

    Ook krijgt hij overdag een glaasje ranja/roosvicee/ appelsap... Wederom hetzelfde verhaal. Van de zoetigheid drinkt hij wel wat meer, maar niet bijster veel. Ik ben niet per se tegen een glas met iets zoets als hij het dan gewoon in één keer opdrinkt, maar dat lukt hier (nog) niet...

    Rietjesbekers met ranja e.d wil ik eigenlijk echt niet aan beginnen, gezien dat heel slecht is voor de tandjes, steeds een klein slokje suiker...

    Tip van het flesje van de Lild ga ik uitproberen!
     
  5. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hoe meer voedingen ik afbouwde hoe beter hij ging drinken.

    Dus dan had ik een voeding eraf, pas een week later ging hij echt meer drinken. Geef het dus tijd.
    Mijn zoon is nu 1 en zet met elk hapje of maaltijd een rietjes beker water erbij. Hier helpt aandringen totaal niet,meestal doe ik of ik een slokje neem en dan zet ik de beker terug en pakt hij de beker op om te drinken . Nu pakt hij hem steeds vaker zelf.
    Daarnaast zit in fruit en groenten ook vocht en moet je er niet op focussen dat hij net zoveel water gaat drinken als borstvoeding. Want waarschijnlijk drinkt hij niet alleen uit dorst maar ook geborgenheid oid.
     
  6. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Mijn kinderen dronken allebei rond die leeftijd allebei echt ontzettend weinig. Hier en daar een paar slokjes. De oudste wilde ook geen toetje ofzo. Zij dronk wel goed een papfles. Verder gaf ik twee keer fruit ipv 1 keer en bestaat groente ook voor een groot deel uit vocht.
    Als je de totale hoeveelheid vocht per dag op zou tellen, dan zou het veel te weinig zijn.
    Maar toch, ze waren vrolijk, tevreden, gezond en groeiden goed. Dus ik heb het (met moeite) los gelaten, en na verloop van tijd is het vanzelf bijgetrokken.
    Een gezond kind zal zichzelf echt niet zo 1-2-3 laten uitdrogen, ook al lijkt dat misschien wel zo.
     

Deel Deze Pagina