misselijk en daardoor niet eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Beckje, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het lijkt wel steeds erger te worden.
    ik probeer netjes elke avond gewoon iets te eten... maar het lukt steeds slechter. vandaag geprobeerd pasta te eten... werd zo misselijk na paar hapjes dat ik boven de wc ben gaan hangen... maar lukte niet. gevolg: uren lang vreselijk misselijk gevoel of je NET moet overgeven, maar dat lukt niet... en eten lukt me zo echt niet.... weet echt niet wat ik hiermee moet...
    wie heeft hier ervaring mee en weet wat ik hiertegen kan doen?
    want zo weinig eten is voor mij en ons wondertje niet goed...
     
  2. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #2 Marnat, 24 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2012
  3. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    even kijken :) probeer ook overdag kleine beetjes te eten, dat lukt ook meestal. maar savonds+warm eten is het gewoon een ramp...
     
  4. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Idd.. Kleine beetjes eten en als het alleen bijv. 's avonds niet wil met warm eten kan je misschien iets anders nemen: salade, kouder gerecht, misschien zijn er maaltijden die wel goed gaan.

    Paar keer minder eten kan echt geen kwaad hoor!
     
  5. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja maar dit is al 2 weken zo :( heeft het nut om hier toch een keer met de arts te overleggen?
     
  6. nijntje11

    nijntje11 Fanatiek lid

    16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hier ook zo geweest. Nu, met 13 weken, wordt het wat minder, maar nog steeds geen fan van warm eten...
     
  7. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Val je ook af dan? Denk als je je zorgen maakt je gewicht even bij te houden.
    En als dat te hard naar beneden gaat even de vk bellen.

    Warm eten wat licht eten nemen of prakken klein beetje heb je wel meer trek , pak je meer .
     
  8. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    13 weken lijkt nog super ver weg haha :p
    had ook rennie geprobeerd, dacht misschien helpt het, maar helaas... witte boterham met niets werkt ook niet...

    afvallen weet ik niet... heb geen weegschaal...:)
     
  9. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kan je bv niet bij je moeder of wie dan ook op de weegschaal?
    Want als je veel afvalt nu lijkt me niet goed en dan zal ik me pas echt zorgen gaan maken .
     
  10. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik ga volgende week naar mijn vader. zal daar wel even kijken. vorige keer was het normaal.
     
  11. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wil je niet ongerust maken hoor.
    Maar ik dacht daar ineens aan vandaar ik het zij.
    Laat je het even weten?
     
  12. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik denk persoonlijk (maar ben natuurlijk geen arts of vk ;)) dat je je niet veel zorgen hoeft te maken. Zolang je wel (zwangerschaps)vitamines in neemt en er andere dingen zijn die er wel in blijven is er geen man overboord. Ben je nu echt dagen aan het spugen bijv. of houd je echt niets binnen zou ik aan de bel trekken bij de huisarts en om medicatie vragen..

    Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat zelfs afvallen geen punt is.. Viel bij de eerste door de misselijkheid (en echt niets eten op een paar hapjes fruit en soms een geprakte aardappel met appelmoes na) zo'n 6kg af in 6 weken, maar was aldus de vk geen punt als ik die vitamines maar innam. Nu had ik toen uiteraard 'gewoon' medicijnen voorgeschreven moeten krijgen omdat ik maar bleef overgeven en bij de 2e dit dus ook meteen geregeld toen ik weer een kleine week niets binnenhield (op toen cola, biskwietjes en kadetjes zonder beleg na). Met medicatie kreeg ik er nog steeds niet meer in, maar bleef in ieder geval niet overgeven ;) Ook toen een paar kg afgevallen, maar met baby ging alles prima: die pakken wat ze pakken moeten, is dat niet uit je dagelijkse inname dan uit je reserves.
     
  13. gemma87

    gemma87 Actief lid

    14 mrt 2011
    370
    1
    18
    "Bij mijn dochtertje kon ik bij wjize van spreken alles vreten tot ikerbij neerviel.
    nu ik 16 weken zwanger ben van mijn zoontje kan ikvanaf het begin avondeten niet luchten ofzien vooral vlees niet ..
    Vielin t begin ook wat af echter eet ik nu vooral overdag kleine beetjes en dan maar geen toto weinig avondeten.
    Voornamelijkj brood en koude salades veel fruit dan kom ik er ook wel..

    gewoon uitproberen wat voo jou werkt..

    gr gemma
     

Deel Deze Pagina