Zwangerschapsdiabetes... nog mensen moeite met dieet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lisalotn, 12 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisalotn

    Lisalotn Lid

    14 dec 2018
    75
    173
    33
    Vrouw
    Hallo,

    Anderhalve week terug werd zwangerschapsdiabetes vastgesteld. Sommige dagen lukt mijn dieet vrij goed maar andere dagen heb ik echt soms een extreme drang naar suiker en geef ik er ook aan toe :( vind het zo zwak van mezelf. Als ik anderen hoor praten lijkt het alsof iedereen zich hier 100% kan/kon aan houden... ik weet dat het maar tijdelijk is en in functie van de mini maar is soms sterker dan mezelf. Ik kan ook niet veel in 1 x eten, was dus al gewoon van verschillende kleine maaltijden te eten, zou nu 3x per dag moeten voldoende eten maar loop gewoon rond met extreeeeme honger dan o_O. Ik hoop dat ik niet de enige ben???

    Na 1 week bijhouden moest ik terug, werd beslist om insuline op te starten, met 14 dagen uitstel omdat we een weekje op reis gaan. Laatste dagen zijn mijn waarden echter nog veel hoger, moet nu morgen terug om op te starten :confused: kijk er wel wat tegenop. Waardes zijn ook bij het opstaan te hoog en ook als ik echt op mijn voeding let...
    Tuurlijk wel nog slechter als ik extraatjes neem... domme ik, verdorie!!!
     
  2. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    869
    357
    63
    Ik voel met je mee!
    Ik ben over een paar weken waar jij nu bent.
    Ik heb ook doorlopend honger, trek in zoet en ik probeer zoveel mogelijk gezond te snacken maar toch val ik elke dag weer voor die zakjes met minisnoepjes of koekjes of waar dan ook suiker in zit.
    En als het dan nog bij 1 bleef....nee ook dat kan ik niet.
    Voel me de meeste dagen net een verslaafde, ik weet heel goed dat het niet goed is maar het lukt gewoon niet
     
  3. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Lastig idd.. maar je hoeft geen honger te lijden.
    Ze zeggen wel neem fruit o.i.d. maar goed als je net zin hebt in iets hartigs vult dat ook niet.
    Ik had er op bepaalde dagen ook moeite mee, vooral met niet snoepen en dan vooral in de avond.
    Wat bij mij geholpen heeft:
    - bijna alleen maar drank zonder suiker
    - koolhydraatarm brood, vult toch
    - aardappelen, rijst, pasta fors minderen
    - bossche bollen in huis halen:roflmao:
    Bij erge trek in zoet at ik er daar een van. Daar zit (even uit mn hoofd) 23 gram koolhydraten in per 100 gram. Net boven wat ik mocht hebben maar lang niet zoveel als in chocola en snoep enz zit.

    Maar dan nog als jij je aan het dieet kan houden, kunnen de waarden alsnog hoog zijn.
     
  4. Lisalotn

    Lisalotn Lid

    14 dec 2018
    75
    173
    33
    Vrouw
    Idd, naar de avond toe he help!!!

    Mijn waarden bleven dagelijks stijgen, moet nu insuline spuiten ook. Zelf neem ik meestal nog een suikervrij koekje of stukje bittere chocolade, aangeraden door de diëtist. De rest lukt me.ook vrij goed. Die bollen ken ik niet iets typisch Nederlands?

    Zie dat jij er bijna vanaf bent? Gelukt met diëten alleen? Succes met de laatste loodjes!

    Blij te horen dat sommige mensen toch soms eens durven zondigen ;)
     
  5. Lisalotn

    Lisalotn Lid

    14 dec 2018
    75
    173
    33
    Vrouw

    Hihi had ik echt ook... 5 maand misselijk geweest en weinig trek en dan plots... Eten eten eten, liefst suiker at ook wel gezond hooraar liet me in de namiddag of zvond wel graag gaan en zoetigheden. Nu, je suiker krijg je daar niet door denk ik, ben zelf totaal geen frisdrankdrinker enzo dus denk dat er wel meer doorsuikerde mensen rondlopen :) gewoon eventjes tijdelijke pech. Met bijhorende 'zin in suiker aanvallen' nu, soms echt afkicken Hopelijk heb je binn3nkort een goeie suikertest!!!
     
  6. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ik heb het ook gehad en ik at vaak bij honger komkommer of zoog op een suikervrij dropje. Dan mocht ik er max 3 van mezelf.
     
  7. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Oh, het is lastig! Ik volg het zelf in grote lijnen door zware eerdere baby's. Ik wil nu kijken of er wat uit te halen valt voor mij qua geboortegewicht van dit kindje.

    Wat mij alleen niet helemaal duidelijk is:

    Kun je nu beter wel of niet je fruit bij een maaltijd nuttigen of liever als een tussendoortje? Hoe zit dat met koolhydraten?
    Ook melk staat in het dieet bij je maaltijden, maar ik heb altijd begrepen dat zuivel je ijzeropname remt en die wil ik ook graag op peil houden.

    Hoe combineren jullie je maaltijden? Tussendoor probeer ik niet veel te eten, alleen voornamelijk hoofdmaaltijden.

    Succes, dames!
     
  8. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    @Lisalotn wat neem jij als ontbijt? Ik vind dit de lastigste maaltijd. Lunch wil ik nog wel een hartige tosti, ei op brood, soepje o.i.d. afwisselen. Maar 's-ochtends at ik altijd graag een zoete boterham om mee op te starten en heb ik totaal geen zin in hartig.

    Hoe varieer jij hierbij? Verder dan havermout, eenvoudige muesli met melk of een boterham met pindakaas kom ik niet...
     
  9. Lisalotn

    Lisalotn Lid

    14 dec 2018
    75
    173
    33
    Vrouw
    Idem... yoghurt met aardbeien vind ik wel lekker in combi met een boterham met t boerinneke suikervrije (en superlekkere) choco ;) !
    Zeker eens uitproberen!!!
     
  10. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Oh, kende ik niet! Heb ook nooit eerder iets gezien van dit merk.

    'S-avonds heb ik het ook wel eens moeilijk. Als ik mijn fruit en yoghurt porties voor die dag al gehad heb en ik niet meer weet wáár ik zin in heb...
     
  11. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Voor ideeën kun je opzoeken wat mensen eten met een Keto dieet. Met een Keto dieet eet je (bijna) geen koolhydraten. Op internet en tiktok enzo kun je echt heel veel recepten vinden met o.a. ei, wraps, kaas etc.
     
    Lisalotn vindt dit leuk.
  12. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Je hoeft niet de hele dag honger te hebben hoor, normaal gesproken mag je ook wel meer dan 3 keer per dag eten. Ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad en insuline gespoten. Als ik eens wat slechter had gegeten zag je dit niet altijd terug in mijn waardes en hield ik me overal aan dan steeg mijn bloedglucose soms als een malle. Probeer je zoveel mogelijk aan het dieet te houden en succes met de insuline!
     
  13. Lisalotn

    Lisalotn Lid

    14 dec 2018
    75
    173
    33
    Vrouw
    Hihi ondertussen durf ik ook wel eens grondig foute dingen te eten op een slecht moment en idd... soms als resultaat perfecte waarden, andere dagen waar ik me.strikt aan alles hou een extreme uitschieter. Is echt raar soms!
     
    liset22 vindt dit leuk.
  14. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.589
    10.781
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Bij beide zwangerschappen diabetis gehad. Ik kon mij beide keren goed aan mijn dieet houden, alleen toen ik ze er allebei uit gepoept had was die drang om mij aan mijn dieet te houden ook verdwenen en lukt het tot op heden niet om een dieet te volgen :(.

    Ik het volgende globaal op een dag

    Ontbijt: volle griekse yoghurt met walnoten en een scheutje slimpie siroop voor het zoete.
    Tussendoor: 1 stuk fruit (niet alles kon ik verdragen, banaan en aardbeien gaven mij een hoge suiker spiegel)
    Lunch: 2 boterhammen met hartig beleg (kaas/worst (onbewerkt)/pindakaas/ei. Vaak aangevuld met komkommer
    Tussendoor: 1 liga koek of optimel drink
    Diner: gewoon normaal maar onbewerkt vlees en de aardappelen/rijst/pasta een aangepaste hoeveelheid en volkoren producten
    Tussendoor: kop thee met koekje/fruit/chocolade

    Ik moest minimaal 2uur tussen elke maaltijd laten zitten voordat ik de volgende mocht eten. Ik kon uiteraard ook dingen veranderen. Zo mocht ik ipv 1 boterham 2 crackers of een halve krentenbol.

    *edit*
    1 keer in de week deed ik met het avondeten zondigen. Ik had dan heerlijk een patatje met mayonaise (zaanse) en pindasaus en een picanto erbij. Dat vond ik zo lekker en ik kon ik zo van genieten
     

Deel Deze Pagina