Zwangerschapsdiabetes verdwenen tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zoranya, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik ben op zoek naar ervaringen van andere dames.

    bij mij is met 24 weken vastgezeten dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Vanaf toen heb ik bijna dagelijks mijn dagcurves geprikt en eigenlijk zat ik bijna standaard na ontbijt te hoog, lunch ook vaak en avondeten soms. Ik hield me altijd netjes aan mijn dieet.

    Nu, met 31 weken zwanger lijk ik ineens alles te kunnen eten zonder dat mijn suiker te hoog wordt. Bijvoorbeeld, ik heb net een enorme eetbui gehad, waarbij ik meer dan 100gr koolhydraten gegeten heb in de vorm van snelle suikers (koekjes), na een uur prik ik alsnog onder de norm. Ik snap er echt helemaal niets van. Werkt mijn meter niet goed? Of ben ik ineens “genezen”? Ook las ik ergens dat het kan zijn omdat de placenta niet meer goed functioneert, dat baart me eigenlijk nog de meeste zorgen.

    herkent iemand zich hierin? Ik heb overigens vrijdag een afspraak bij de internist en diabetes verpleegkundige, dus dan bespreek ik dit zeker ook, maar zoek nu even herkenning denk ik.
     
  2. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Ik herken het!

    Ik heb blijkbaar tijdens de zwangerschap tijdelijk wat insulineresistentie gehad en daardoor een week of 2 hoge suikers gehad. En daarna was het weer helemaal over. Ik vond het ook heel raar, maar het schijnt te kunnen dat je lichaam tijdelijk wat moeite heeft met het aanpassen aan de zwangerschap, maar het daarna wel weer prima aankan.

    Ik had de ene week nog na een boterham een suiker van 13, en nu kan ik een pizza eten en blijf gewoon onder de 7.... heel vreemd. Maar blijkbaar kan het dus.

    Mijn placenta doet t prima, gisteren nog op de echo gezien dat de doorbloeding goed is en de kleine mooi op schema groeit. Dus in mijn geval komt het niet door placenta-insufficiëntie.
     
  3. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    fijn om te horen! Ik vind het maar vreemd allemaal, ik heb zelf denk ik al vanaf week 21-22 te hoge suikers (niet getest, maar wel signalen als erg veel dorst gehad). Nu nog voel ik me de hele dag alsof mijn suikerwaardes te hoog zijn, maar ik prik niet te hoog.
    Heb totaal geen vertrouwen momenteel in mijn eigen lijf en daar baal ik enorm van. Nog 2 nachtjes slapen en dan weer groeiecho en afspraak bij de internist.
     

Deel Deze Pagina