zwangerschapsgym

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Diana85, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diana85

    Diana85 Lid

    13 feb 2007
    43
    0
    0
    Hoensbroek
    Hallo!

    Ik vroeg me af of er meer jonge moeders bewust niet naar zwangerschapsgym gaan, zoals ik.

    Ik ben wel 1 keer naar een cursusavond geweest, maar daar waren alle vrouwen tussen de 32 en 42 jaar oud en ik voelde me helemaal buitengesloten. Mijn vriend ook, dus het lag niet aan mij...

    die dames hebben een heel ander leven dan ik..die hebben het over hun geweldige huizen en carrieres en wat ze allemaal moeten 'opgeven'...

    Kijk, ik heb niks tegen ze hoor, maar ook niks met ze, ieder zn ding, maar ik heb geen zin om een keer in week genegeerd te worden omdat ik andere interesses heb en blijkbaar een heel andere kijk op het leven.

    Of ben ik nou echt de enige die dit gevoel heeft? zucht....

    groetjes, Diana
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hej meid!
    Ik ga ook niet! Heb er gewoon totaal geen zin in!
    Daar zitten tussen al die vreemde mensen, en dan moet je (beedje lullig gezecht misschien) nog aardig gaan zitten doen ook! haha! Ben niet eens gaan kijken! Maarja, misschien heb ik er wel een heel verkeerd beeld bij! Dus jij ben al verder dan ik! Jij heb inieder geval de kenismaking gehad! Whaha!

    Ik heb hierover al is eerder iets gelezen hier geloof ik! Ik zal ik kijken of ik het kan vinden, en er een koppeling voor je van maken. Dan kan je kijken of je daar nog wat vind.

    Groetjes Bolbuikje!
     
  3. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
  4. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik ben ook niet heen geweest niet echt mijn ding, zoiets en het puffen enzo hebben ze me in het zh voor gedaan en na 2 tellen wist ik hoe het moest,
     
  5. mama1986

    mama1986 Fanatiek lid

    ik ben er ook niet heen geweest :D
     
  6. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik ben wel naar gym geweest en was harstikke gezellig... ennuh bij mij was er niemand ouder dan dertig dus harstikke gezellig... best nuttig om informatie en andere dingen uit te wisselen met die dames...en tis maar net hoe je je opstelt van te voren... ik ben altijd overal de jongste...
    een van mijn beste vriendinnen is 36 nou geen moeite mee hoor!
     
  7. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Toen ik zwanger was van Keano ben ik ook geweest. Nu had ik het geluk dat een collega van waar ik stage had gelopen ook zwanger was en die ging ook naar die zwangerschapsgym dus het was heel gezellig altijd!
    Heb er ook goed leren puffen ;).

    Liefs, misspuma
     
  8. Niet meer actief

    ik ben ook geweest en zou het niet weer doen... na mij was iemand van 27 de jongste maar de rest bijna allemaal boven de 35.. ik zat echt bij wat oudere a.s. moeders... voelde me er niet tussen passen met mijn toen 19 jaar..
     
  9. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik ben wel geweest... en er waren er nog een stuk of 3 ietjes ouder... dus dan denk ik aan een ruime 25.... maar verder allemaal ouder....ikke de jongeste dus! maja ben ik gewend! hihi
     
  10. Pricha

    Pricha Lid

    2 aug 2007
    42
    0
    0
    Ik ben ook niet naar zwangerschapsgym geweeest....
    Had er helemaal geen behoefte aan gehad...
    En heb er niets aan gemist....
     
  11. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Zwangerschapsgym heb ik niet gehad ik had e rgeen behoefte aan en ik had zoon gevoel dat daar alleemal wat oudere moeders zaten die je zo aan zaten te kijken van zo die is jong dat zou mij geen prettig gevoel geven, en het puffen en alles is me goed gelukt hoor ondaks ik daar niet ben geweest
     
  12. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik ben wel geweest.. en had veel mensen van mijn leeftijd toen 19 nouja de meeste waren 21 of 22.. de oudste waren denk ik 32 maar de rest allemaal begin of midden 20.. maar ja dat is usa he..

    heb ik er wat aangehad.. uhm niet echt de bevalling liep anders dan gepland haha je hoort mij daar niet oerv klagen..
     
  13. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    ook ik ben niet gegaan..! maar met de volgende wil ik het wel..!
     
  14. Samama

    Samama Niet meer actief

    Ik ga wel.. in oktober is de eerste keer. Ik ga voor mezelf en niet voor een ander...
     
  15. Gerieke

    Gerieke Actief lid

    6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Ik ben ook gegaan. Ik zag er heel erg tegenop om de eerste keer heen te gaan, want ik woon best wel in een christelijk dorp, dus was ook erg bang om daarvoor aangekeken te worden, maar ik ben zoooo blij dat ik het gedaan heb!

    We hebben een ontzettend leuke groep! 1 meisje nog een jaar jonger als mij, en een 2 jaar ouder als mij, de rest is onder de 30 en 1tje 32!
    Zo'n ontzettende leuke groep!
    En je bent echt een uur in de week echt met je kindje bezig op een hele andere manier! Lekker kletsen met elkaar over de klachten, de hormonen blabla!

    Ja, ben super blij dat ik het gedaan heb!
     
  16. Siem

    Siem Actief lid

    7 apr 2007
    399
    0
    0
    ik heb daarom expres prive lessen genomen
     
  17. jenm

    jenm Actief lid

    23 jul 2007
    140
    0
    0
    Apeldoorn
    ik ga vanavond voor het eerst naar gym ben wel benieuwd.
     
  18. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik zou het ook wel doen als ik zwanger ben. Schijnt belangrijk te zijn voor je bekken enzo. Ook het vervolg na de bevalling, anders kun je last houden van incontinentie, toch? Maar ik ga dan dus ten eerste voor mezelf. Ik ben gewend de jongste te zijn in een groep, heb ik geen moeite mee. Het is toch onze keuze vroeg papa en mama te worden? Maar hier in de buurt zijn wel meer jonge ouders, zal er dus ook minder op aangegeken worden, denk ik.
     
  19. jenm

    jenm Actief lid

    23 jul 2007
    140
    0
    0
    Apeldoorn
    ben dus vorige week heen geweest, zijn allemaal meiden van mijn leeftijd ben wel de jongste met 2 anderen en zijn 2 30gers.
    Maar is een gezellig groepje.
     

Deel Deze Pagina