Zwangerschapskilo's: hormonen, tips?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ellalovescoffee, 18 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Ik begin er echt moedeloos van te worden. Drie maanden geleden bevallen en ik was gelijk 9 kilo kwijt, maar daarna ging er geen gram meer af. Sterker nog, ik kwam eerst weer twee kilo aan, die gingen er gelukkig wel af, maar nu dus al weken rond de 77 kilo en dat vind ik echt te veel. Dat zit nog vier kilo boven mijn startgewicht en negen kilo boven mijn streefgewicht.
    Ik geef flesvoeding en ben ondertussen alweer twee keer ongesteld geweest. Ik ga drie keer per week hardlopen en eet rond de 1500 kcal per dag (geen suiker, weinig koolhydraten) op advies van de diëtist. Zij vertelde dat ik voorlopig niet te sterk op mijn gewicht moest focussen omdat dat door hormonen nog langere tijd ontregeld kon zijn: zij meet mijn tailleomvang. Ik merk ook wel aan mijn figuur dat het wel degelijk beter wordt (kan steeds meer kleren in mijn oude maat aan) en mijn voordeel(/nadeel...) is dat ik vrij lang met een smal bovenlijf ben, dus je ziet het niet echt aan me.

    Maar toch: die kilo's frustreren me en het is toch wat demotiverend om door te gaan met fanatiek sporten en diëten als het qua gewicht niets doet :(
    Herkent iemand dit? Kunnen het echt hormonen zijn die nog zo lang zorgen dat je niets op de weegschaal merkt? Of heeft iemand tips wat ik eventueel nog meer kan doen? (Ja, geduld: weet ik ;) )
     
  2. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Bij mijn eerste duurde het 9 maanden voordat ik weer op mijn startgewicht zat. En ik gaf nog borstvoeding ook.
     
  3. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Herkenbaar ! Mijn lijf veert langzaam weer terug Maar dat duurt wel een half jaar. Heupen die weer wat smaller worden qua omvang en buik, billen, benen. Zijn echt de hormonen en daar reageert mn lijf sterk op.
    Ik Ben niet iemand die je ziet schrijven 'na 8 weken pastte ik mijn broeken weer' .
     
  4. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Overigens, toen ik weer op gewicht was toen was mijn lijf nog verre van hoe het ooit was.
    Gewicht zegt niet alles he :)
     
  5. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Wat voor een dieet volg je eigenlijk? Want geen suiker is vaag en niet altijd goed. Je lichaam gaat evt hamsteren. Schrijf eens op wat je op een dag eet, misschien dat iemand wilt meekijken.

    Ik val wel met en met af, maar ik geef borstvoeding. Ik snoep dus wel af en toe. Maar ik eet ongeveer 1800 kcal per dag en haal mijn suiker vooral uit fruit. Ik eet 3 a 4 stuks fruit per dag. Weinig brood. Veel groente. En daar val ik, als ik niet zou snoepen super snel mee af. Als ik niet snoep, dan ben ik per week al snel 1,5/2 kg kwijt.
     
  6. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Klopt: bij de eerste twee ook bv gegeven en dat maakte voor mij geen verschil qua afvallen. Sterker nog: duurde toen nog langer....

    Haha, nee, ik helaas ook niet... En mijn heupen zijn na de eerste beduidend breder gebleven. Daar zit nu ook het meeste babyvet op helaas.

    O, sorry, dat van die suiker was wat verwarrend: ik bedoelde geen toegevoegde suiker, dextrose, etc. Ik eet wel fruit inderdaad en suikers die sowieso van nature voorkomen in sommige producten. Snoepen doe ik niet, ook nooit behoefte aan gehad.
    Denk dat mijn dieet verder veel overeenkomt met dat van jou. Veel groente, weinig brood. Normaal zou ik hier ook zeker wel een kilo per week van afvallen, maar nu dus niet. Daarom vroeg ik mij af of het nog hormonen kunnen zijn.

    Overigens wel een paar centimeter van mijn tailleomvang kwijt, dus er gebeurt wel wat, alleen qua kilo's dus nog niet.
     
  7. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Spieren wegen meer dan vet. Kan ook zijn dat je onder invloed van hormonen meer vocht vasthoudt. En zie je je kledingmaat wel kleiner worden, maar t gewicht gaat dan niet omlaag. Je bent 9 maanden zwanger geweest, geef je lichaam even de tijd om in balans te komen. Je komt er wel.
     

Deel Deze Pagina