Zwangerschapskwaaltjes zijn helemaal weg..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MDvD96, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Vandaag ben ik 11 weken zwanger, met 10 weken hebben we de termijnecho gehad, het hartje klopte stevig, kindje was al heel beweeglijk en volgens de VK zag alles er perfect uit..

    Nu heb ik sinds een paar dagen helemaal geen kwaaltjes meer, ik ben niet meer misselijk, heb geen steekjes of pijn rond mn baarmoeder meer en voel me eigenlijk helemaal niet meer zwanger.

    Kan het zijn dat de kwaaltjes gewoon afnemen, of moet ik me zorgen maken?
     
  2. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.527
    113
    Vrouw
    Het zegt niks hoor! Was bij mij ook. Ik heb sowieso erg weinig kwaaltjes gehad, het is dat ik op de echo zag dat ik zwanger was! Tuurlijk op het einde wel het ongemak van de dikke buik enzo ;) Maar de eerste maanden ben ik fluitend doorgekomen zonder al te veel te voelen. Straks als je de baby gaat voelen dan ben je waarschijnlijk ook meer gerust :)
     
  3. Hoebie

    Hoebie Actief lid

    19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    Heel typisch, ik had na mijn 12-weken echo (gemaakt met 11 weken en 3 dagen) ook ineens geen kwaaltjes meer. Misschien een soort 'ik ben gerustgesteld, laat die 2e termijn maar komen' instelling?:p. Met 15 weken begonnen de lichte bandenpijntjes en nu met 17 weken wat spanningen op de buik (richting harde buiken) die ook al aardig begint te groeien.

    Mocht je je zorgen maken dan kan het nooit kwaad om contact op te nemen met je verloskundige. Maar het wilt zoals, Palmpje al aangeeft, echt niets zeggen hoor ;) je gaat nu de tweede termijn in en, zover ik heb gelezen, is dit de makkelijkste haha!
     
  4. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Sinds week 10 heb ik dus niets meer van symtomen. Laatste echo was 5 weken geleden dus ik was enorm ongemakkelijk dat er misschien iets mis was. Vanmorgen prachtige echo met actieve beeb. Het zegt dus inderdaad helemaal niets. Zowieso nemen kwalen vanaf 11-12 weken af dus wees blij. (Al had ik daar ook lastig mee tot deze ochtend).
     
  5. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Bij mijn eerste waren de kwaaltjes ook al snel weg, alleen de misselijkheid bleef tot 12 weken.
    Nu is het een beetje eenzelfde verhaal. Borsten niet meer gevoelig, vermoeidheid stukken minder (en wel nog steeds spugen in de ochtend, maar zou dat kwaaltje graag inruilen).
     
  6. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bij mij waren mijn kwaaltjes ook het heftigst van week 6 tm week 10/11. Ik weet dat de misselijkheid al afnam ruim voor de 12 weken, omdat ik er sterk rekening mee had gehouden dat het nog tot 12 of mss wel 16 weken zou aanhouden. Dus klopt wel aardig met jouw verhaal.
     
  7. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig! Ga er ook maar gewoon vanuit dat het allemaal goed gaat. Over iets minder dan 3 weken weer een echo, dus ik tel de dagen af haha
     
  8. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Bij mij werd het zo rond week 9 al minder. Heel eng! Maar ook volstrekt normaal.
     
    ProudMammie vindt dit leuk.
  9. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel erg vroeg! Ik kreeg überhaupt pas kwaaltjes vanaf 7 weken haha
     
  10. ProudMammie

    ProudMammie Actief lid

    30 jul 2017
    284
    240
    43
    Vrouw
    Administratief medewerker
    Limburg
    Bij mij waren de kwaaltjes ook minder vanaf week 9.
    En ik ben vanaf het begin doodziek geweest...

    Morgen een echo dus die zal uitwijzen of alles goed gaat.

    Maakte me overigens ook heel erg veel zorgen totdat ik las dat het normaal is.
     
    MDvD96 vindt dit leuk.
  11. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag een intake bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Dus ik ga ook vragen om een echo!
     

Deel Deze Pagina