zwangerschapspagina-Addicts deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    De teststreep is zelfs iets donkerder maar dat zie je niet zo goed...
    En dat met totaaaaaaaaaaaal geen geconcentreerde urine...
    Stomme mutsefluts die ik ook ben...
    Moet mezelf echt een schop geven dat ik niet zo bang moet zijn!

    Ik vind het gewoon vreemd...
    Omdat ik ongeveer zeker weet dat ik 4w4d ben, en dan zou jij een week verder zijn dan ik.... en dat klopt volgens mij echt niet...
    Maar als er vanaf 6 weken een hartje te zien is is het goed....
    Zo niet, ben ik echt boos op ze!
     
  2. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik had met 7 wk bij het pretecho buro uitwendig. krijgen jullie de eerste echo inwendig dan ?
     
  3. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Bij ons doen ze de echo's van heel de regio. De vk van mij zit daar toevallig ook en heb ik het in 1 huis. Ik ga er gewoon vanuit dat ze wat kunnen zien. Als ik nu toch positief moet denken, doe het dan meteen maar goed. Maar zussie, wel lief die bezorgdheid van je. Ik snap je en vind het fijn dat je het zegt.
     
  4. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zeeb, bij mij doen ze uitwendig, maar als blijkt dat ik minder ver ben dan ik denk (wat bijna niet kan, want ik ga al uit van ruim een week korter dan mn eerste dag laatste menstruatie), en ze het dus niet of niet goed kunnen zien, gaan ze de echo verder inwendig doen. Maar verwacht niet dat dat nodig is.

    Zussie, zie je niet zo goed?? Haha, die teststreep springt van het scherm joh!
     
  5. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Zussie, mocht het tegen die tijd niet te zien zijn dan zal ik het telefoon nummer aan je geven. Kun je zeggen hoe je erover denkt:p Meid, ik zie het allemaal wel. Ik zit nog in chock haha Is er niets te zien, dan ga ik toch een week later nog een keer:p

    Maar zonder te dollen...ik ga er vanuit dat hun snappen hoe het werkt. Ik heb het in de aanmelding allemaal duidelijk geschreven en uitgelegd hoe het zit. Meer kan ik niet doen.
     
  6. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    Klopt Lente...
    Ze zullen het inderdaad wel weten...
    Maar het is nog te vroeg dan voor een termijnecho, ze kunnen echt alleen naar hartactiviteit kijken...
    En als ze dan zeggen, ja we zien nog niks, kom volgende week maar terug, dan zit je echt niet lekker thuis hoor volgens mij!
    Maar ben wel heel blij dat ze eerder een echo bij je maken en dat je eerder wat zekerheid hebt! En we gaan er gewoon vanuit dat er gewoon iets te zien is!
     
  7. MissCK

    MissCK Niet meer actief

    Alle zwangeren moeten hier niet weg gaan hoor! :D Weet dat de meeste van jullie nu bij het 'Zwanger' gedeelte horen haha. :p Is nu wel net zo gezellig.
     
  8. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Als er maar een hartje ofzo te horen is. Een echo hoeft niet eens per se. Gewoon een teken van leven.
     
  9. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ehm dames, weet iemand van jullie eigenlijk of deze echo geldt als termijn echo? Of dat ik met de 12 weken nog een echo krijg?

    Hmm anders nog maar even aan de VK vragen, ben daar wel benieuwd naar..:p

    MissCK, ik ga niet weg hoor:D

    Dames, nog zo'n 30 berichtjes en we zijn weer aan een nieuw topic toe! Echt erg:D
     
  10. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    De verloskundige zei tegen mij dat de gyn ws nog een termijnecho bij me wilde maken omdat dat met 8weken nog niet kan...
    Dus denk dat je dan nog een echo krijgt!

    Zal ik het zaterdag even aan mijn schoonzusje vragen?
    Hoe het zit met het hartje? Wanneer je het kunt zien/horen en termijnecho maken enzo?
     
  11. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Je mag het vragen hoor. Info is altijd welkom. Mijn spons gaat weer werken en alles proberen op te slaan. Ik merk wel dat ik nu al dingen vergeet.
     
  12. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hee girls...
    Wij moeten met kerst voor beide families het toetje verzorgen...

    Ik wil al een hele tijd dit maken:
    Recept - Glühwein-sorbetijs - Allerhande - Albert Heijn
    Denken jullie dat de alcohol daar helemaal uit verdampt is? Op kan ik voor mezelf dan beter iets anders meenemen?
     
  13. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    In mijn banner staat trouwens dat vanaf de 6e week je baby gemeten kan worden met een echo.
     
  14. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Oh wij gaan ook voor het toetje bij mijn ouders. Bij s.o. gaan we voor het voorgerecht. Ben ook af en toe al aan het rondneuzen.
     
  15. Lentekind

    Lentekind Fanatiek lid

    5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Zussie, ik zou zelf iets kiezen waarvan je zeker weet dat er niks in zit wat je niet mag. Gluhwein is erg lekker maar dat moet dan volgend jaar maar weer;)
     
  16. MissCK

    MissCK Niet meer actief

    @ Zussie. Hoe ben jij erachter gekomen dat je PCOS had. En waarom dacht je dat in eerste instantie. Was het puur door een lange cyclus iedere keer?...
     
  17. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    Volgens mij is het voor 8 weken niet betrouwbaar omdat het kindje dan nog zo klein is...
    Zo staat het op internet iig...
    Ze doen het het liefst tussen 9 en 11 weken...

    Dat had die vk dus ook tegen mij gezegd.... dat met 8 weken nog te vroeg is!
     
  18. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    Ja je hebt gelijk Lente...
    Neem voor mezelf wel bakje bosvruchten sorbetijs mee dan ;)
     
  19. Yara89

    Yara89 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zussie, graag! Dan wacht ik even het antwoord van je schoonzusje af en anders vraag ik het wel even aan de VK.

    En ik zou inderdaad ook maar voor een ander toetje gaan, voor de zekerheid!

    Maar dat zou dus betekenen dat ik met 8 weken dus alleen een echo heb om te bepalen hoever ik ben? Nee dat is dan niet logisch, een termijnecho is juist bedoeld om te bepalen hoever je bent.. Hmm, Nouja, ik vind het prima, zo vroeg een echo;) En als ik geen termijnecho meer krijg, doe ik gewoon met 16-17 weken een pretecho:p Zie ik meteen het geslacht (hopelijk;))

    Heb trouwens gekozen voor FBTO, was de goedkoopste voor mij. Heb meteen die moduel gezinsplanning genomen, voor 2 euro per maand. Dan krijg ik een kraampakket en pretecho vergoed:D Dus ga lekker zo'n uitgebreide 3d/4d echo doen rond de 24 weken en dan hoef ik die niet zelf te betalen;) Moet trouwens nog wel even kijken of er een grens aan de kosten van de echo zit..
     
  20. Zussie

    Zussie VIP lid

    10 mrt 2011
    5.963
    1
    0
    Verpleegkundige
    MissCK:
    Ik had eerst cyclussen van 6 a 7 weken.... maar werd dan wel gewoon ongesteld...
    Vanaf mei werd ik ineens niet meer ongesteld, kreeg tussentijds bloedverlies dus dan dacht ik dat ik ongi was maar dan was het ineens na een halve dag weer over, of het was een hele periode elke dag heeeeeeel weinig bloed...
    Heb ovutestjes gedaan, die waren altijd bijna positief of knalpositief (dat schijnt te kunnen bij PCOS omdat je LH dan heel hoog is)...
    Heb 3 maanden getempt en nooit een ei gevonden...
    En de gyn heeft dan een echo gedaan en die zag allemaal kleine eiblaasjes, en met bloedonderzoek moet het dan bevestigd worden.

    Heb nog wel een fotootje van mijn ovutestjes...
    En dit was in een periode dat ik dus echt geen ei heb gehad!
     

Deel Deze Pagina