Zwangerschapssuiker...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kirstennn, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirstennn

    kirstennn Lid

    19 mei 2013
    59
    25
    18
    Hoi allemaal!

    Van de week heb ik de uitslag van het onderzoek gehad en het blijkt dat ik zwangerschapssuiker heb..
    Dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis maar hebben jullie enig idee wat me te wachten staat?? Hoe nu verder etc..

    Ik weet echt helemaal niks en niemand in mijn omgeving heeft hier ervaring mee.

    Bedankt alvast!
     
  2. springxsummer

    springxsummer Niet meer actief


    Heb t zelfde. Ben afgelopen donderdag bij de gyn geweest en gesprek gehad en een echo baby deed t kwa groei gewoon goed.
    Moet maandag naar diëtist en dan moet ik ook zelf prikken en 30 okt een groeiecho.. en als alles stabiel blijf mag ik terug naar de verloskundige en anders onder controle bij de gynaecoloog blijven en insuline spuiten.
    Denk dat t wel goed gaat komen :) heb er een goed gevoel over dacht dat ik meteen insuline moest spuiten maar godzijdank niet.
     
  3. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb zwangerschapssuiker gehad. Ik moest regelmatig een dagcurve laten prikken in het ziekenhuis. Gaat d.m.v. een vingerprikje en dan meten ze je glucosegehalte.
    Dit doe je 1x nuchter, 1x na ontbijt, 1x na de lunch en 1x na het diner. Je moet ook naar een diëtiste waar je verteld wat je op een dag eet en drinkt en zij kijkt dan naar je eetpatroon. Verder moet je minderen in suikers (denk aan suiker in je thee, yoghurt etc) en zoete producten. De diëtiste zal je dit vertellen.

    Ze houden je verder in de gaten of je glucosegehalte onder controle blijft, want zwangerschapssuiker kan (indien dit niet onder controle is) zorgen voor een grote baby.

    Ik beviel uiteindelijk 2 weken eerder van een meisje van net 6 pond.
     

Deel Deze Pagina