Zwangerschapssymptomen verdwenen?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door botervliegje, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Oh, ik maak me zo'n zorgen... Ben ruim 6 weken zwanger en de afgelopen weken elke 1-2 dagen begon ik meer te voelen van de zwangerschap. Zulke gevoelige borsten dat manlief niet bij me in de buurt mag komen, witverlies, ontzettend moe... En sinds gisteravond: niets! Ja moe maar ook logisch omdat ik de hele nacht er niet van heb kunnen slapen. Dit kleintje is zo gewenst... Heb vrijdag de 2e echo, een week geleden was het goed (nog geen hartactie, maar was ook nog wel vroeg)...
    Is het mogelijk dat je een dag of paar dagen tussendoor niets meer voelt en dat het toch goed zit? Heb geen krampen o.i.d.
    Hoop dat iemand me gerust kan stellen...
    Liefs,
    Botervliegje
     
  2. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Ik heb dat ook gehad, toen ik rond de 7 weken zwanger was, waren alle symptomen verdwenen, alleen de vermoeidheid bleef. En ik maar in mijn borsten knijpen, maar niks hoor. Ik ben nu bijna 37wk en ik heb geen gevoelige borsten meer gehad, nu begint pas weer wat witverlies en verder geen klachten.

    Dus tja, je kunt er ook het positieve van inzien, lekkere zwangerschap! Beter dan zo ziek,zwak en misselijk te zijn toch?

    veel plezier vrijdag, er zal nu vast wel een mooi kloppend hartje te zien zijn!
     
  3. jammetje

    jammetje Actief lid

    5 mei 2010
    216
    0
    0
    ik denk niet dat je,je te veel druk moet maken. het is namelijk echt niet zo dat als jij je niet zo zwanger voelt er een miskraam dreigt te komen. Bij de eerste voelde ik me totaal niet anders behalve moe. bij de tweede voelde ik me de eerste weken flink misselijk, pijnlijke borsten noem maar op tot op de dag van de echo en toen bleek het hartje al een week van te voren niet meer te kloppen. Je hormonen stoppen erniet opeens mee. Er is meer kans dat het goed gaat, dan fout. veel succes bij de echo.
     
  4. Chocoladekoekje

    Chocoladekoekje VIP lid

    25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik heb het ook gehad hoor! Af en toe een paar goede dagen tussen de 6 en 9 weken zwangerschap en na de 9 weken alleen nog maar heel misselijk en overgeven, dus het kan nog komen ;) (ik hoop het niet voor je, geniet er maar van dat je je zo goed voelt!)
     
  5. fam

    fam Actief lid

    1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor maar gewoon genieten dat je geen kwaaltjes hebt. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook weinig tot geen kwalen alleen moe. Ik voel me gezegd want ken genoeg meiden die een innige relatie met de wc hebben gehad ;) Dus niet te onzeker en lekker genieten.
     
  6. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Dankjulliewel voor je reacties, precies waar ik op hoopte! :D
    Heb vannacht nauwelijks een oog dicht gedaan van de schrik en vandaag moe en hoofdpijn, dus me ziekgemeld. Zit met dikke wallen in m'n pyama op de bank :). Schaam me nu ook wel dat ik me zo druk gemaakt heb, maar ben misschien wat extra gespannen omdat ik hier zo lang naar uit heb gekeken. En ik lees overal dat je in de 6e week méér moet gaan voelen.
    Gevoelige borsten zijn trouwens sinds een half uurtje ook weer teruggekeerd...:)
    Nu vrijdag een hartje zien en dan scheelt dat een hoop denk ik!
    Nogmaals erg bedankt!!
     
  7. paultje80

    paultje80 Lid

    21 jan 2009
    92
    0
    0
    Het is toch logisch dat je je zorgen maakt, na drie jaar wachten en vechten wil je gewoon dat het goed gaat toch?? Ik zat met 6 weken ook te wachten op wat komen ging, maar bijna geen kwaaltjes gekregen hoor! Ook alleen de eerste weken pijnlijke borsten, en met 7 weken waren die ook weg. Ik heb me er ook zorgen over gemaakt, maar dat was achteraf nergens voor nodig.
    Sterkte met wachten tot vrijdag, maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor!

    groetjes Paultje
     
  8. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    heel normaal. ik werd vanaf 6 weken misselijk en sinds ene paar dagen had ik veel minder last. en vandaag.................. weer zo beroerd en hang heel tijd met me kop in een emmer. en vandaag een goede echo gehad!
     
  9. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Wow, fijn te horen! En gefeliciteerd natuurlijk met jullie zwangerschap!!
    Wat fijn zoveel begrip te krijgen... Ik denk dat alle jaren met vruchtbaarheid(sbehandelingen) bezig zijn en non-stop maar doorgaan en doorgaan, tegenslag na tegenslag en nu het ongeloof en de angst van mijn zwangerschap (en wellicht ook de blijdschap & hormonen) vanmiddag even te veel werd. Heb enorm gejankt, horten en stoten, knalrode ogen, dikke wallen en pyama aan... niet erg sexy verschijning dus, maar 't lucht wel op. En nu met jullie bemoedigende woorden... Voel me weer wat beter!! Heel erg bedankt, precies wat ik nodig had! xxx
     
  10. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi botervliegje,

    Herkenbaar jouw angsten, want die heb ik net zo. Ik voelde me gisterenavond en vandaag wat minder moe, en ietsje minder misselijk, en maak me dan ook gelijk héél erge zorgen... Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben daarin, en de positieve verhalen van de andere dames.

    Jij succes, en veel plezier op vrijdag!

    Liefs,
    Mrs Hair
     
  11. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hoi Botervliegje, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik herken het verhaal over de bezorgdheid als de symptomen even weg zijn. Het lezen van de goede reacties doet mij ook goed.

    Veel succes.
     
  12. Veryproudmama

    Veryproudmama Actief lid

    18 aug 2008
    288
    0
    0
    Ik had me in het begin ook zo anders voorgesteld...stel jezelf gerust, dit is geen reden je zorgen te maken, dus geniet lekker en Laat het lekker op je afkomen. Ken het gevoel heel goed, na 3,5 jaar eindeijk zwanger, bleef de angst nog lang hoor.
    Succes en gefeliciteerd!
     
  13. xlittlechildx

    10 aug 2010
    78
    0
    0
    het is indd heel herkenbaar jou zorgen.

    ik ben heel erg ziek geweest de laatste 2 weken,en ik deed niets anders dan overgeven en ik kon niets eten en drinken.ik was zo beroerd dat ik niet me bed uit kon komen.
    maar opeens was ik weer beter en heb ik bijna nergens meer last van,ik denk nu ook dat het niet meer goed zit,maar ik heb morgen gelukkig de eerste echo en ben ik eens benieuwd wat we daar te zien krijgen.hopelijk een mooi babytje met een kloppend hartje:)
    het is helemaal niet raar dat je je zorgen maakt,het is alleen heel erg vervelend en zenuw slopend.

    suc-6 ermee!!
     
  14. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Dank voor de felicitaties en het begrip! Ik wil nl. ook absoluut niet zeuren over mijn zwangerschap! Ben juist hartstikke blij en voelde me echt even een domme muts die niet kan genieten terwijl ik weet hoe erg het is om zwanger te willen worden en het lukt niet. Heb zelf zo'n hekel aan herhaaldelijke lange klaagzangen van dames die direct zwanger zijn geworden over dikke enkels en zo of een beetje misselijkheid (weet dat dat vooral bij mij ligt hoor, en aan mijn gevoeligheid daarvoor!) en wil zelf niet óók zo'n zeur zijn zeg maar... ;). Maar angst is natuurlijk ook wel wat anders dan constant klagen over kleine kwaaltjes die er gewoon bijhoren...
    Fijn om erachter te komen dat na zo'n teruggang in symptomen en sowieso een zwangerschap na zo'n tijd ik niet de enige ben die een beetje doordraait :). Meiden: wij gaan gewoon lekker verder broeden!
    Vrijdag zal ik laten weten hoe de echo ging! Kijk er nu weer naar uit! :D
     
  15. Herah

    Herah Lid

    1 sep 2010
    48
    0
    0
    Hallo botervliegje en anderen,

    Zo herkenbaar! Inmiddels ben ik ruim negen weken, maar ik heb me om de een of andere reden in mijn hoofd gehaald dat het niet goed zit. Waarom? Ach, ik hoop maar dat het irreële gedachten zijn... Ik ben met name rond etenstijd misselijk (eten helpt wel, overigens), dus die klachten heb ik, alleen de moeheid valt erg mee. We zijn nu (nog) op vakantie, dus wellicht merk ik het daarom niet zo omdat we rustig aan doen... Ik heb vooral het idee dat mijn buik al echt zou moeten groeien, maar dat is eigenlijk alleen vorig weekend zo geweest. Zal wel opzetten van mijn darmen zijn geweest. Een klein buikje heb ik dus wel, maar groeien doet' ie (nog?) niet. Dat maakt me wel bang, hoewel ik weet dat die kleine en mijn baarmoeder nog zo klein zijn dat dat ook niet hoeft... toch?!

    Aankomende dinsdagmorgen hebben we de eerste echo en ik ben echt zo ontzettend zenuwachtig... ik leef met jullie mee en hoop hier goede berichten te lezen!!
     
  16. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Herah: Veel succes meis!

    Heb de laatste dagen toch een beetje geworried... mijn borsten zijn echt weer normaal, nauwelijks tot niet vergroot, gevoelig, geen doorzichtige huid etc.

    Maarreh.... ik zag heel duidelijk een knipperlichtje vanmorgen!! Arts was ook tevreden. :D

    Ga nu me geen zorgen maken en lekker genieten! Hihi, duurt denk ik een dag voordat de eerste twijfels weer ontstaan. Maar ga het in elk geval proberen. Hoop dat jullie dat ook lukt! Heb de eerste sokjes gekocht vandaag :D
     
  17. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Gefeliciteerd lieverd met het mooie knipperlichtje.
    Het is er dus 1, had je ook een tp van 1 emmy?
    Nu genieten hoor
    xxx
     
  18. Herah

    Herah Lid

    1 sep 2010
    48
    0
    0
    Oh wat fijn, een goeie echo! Gefeliciteerd joh, en nu echt genieten he!
     
  19. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Botervliegje, gefeliciteerd met je goede echo. Wat prachtig he zo'n boontje met knipperende pixel hihihi.
    Over 2 weken mag ik ook.
     
  20. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    ik zou zeggen: Dat wil ik ook!!! hihi ;)
     

Deel Deze Pagina