Zwangerschapstest en echo

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Amch, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Hey dames 30 julli was mijn laatste menstruatie 26 augustus had ik een positieve test
    Vandaag heb ik een echo gehad en bleek ik 6.2 weken te zijn
    Dan zit het toch niet goed klopt toch niet
    Hartje klopte goed echo zag er goed uit zei ze alles klopte in verhouding
    Maar kwa dagen klopt t voor geen meter
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    En daarom heet het een vitaliteitsecho :) en geen termijnecho. Tot 8+3 zijn de metingen te onbetrouwbaar om er een goed termijn aan vast te plakken. Meetfout is zo gemaakt met dit formaat
     
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Nee, dat aantal weken is wel vreemd. Stel dat je erg vroeg met 3 weken zwangerschap al positief testte, zou je ook al 7 weken moeten zijn. Ik hoop dat het een meetfout was! Was de echo inwendig of uitwendig?
     
  4. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    De echo was uitwendig ja idd naar mijn meting ik heb met 3 weken licht positief getest kan toch niet met 2 weken al positief testen
    Ze zei alles klopt wel in verhouding
     
  5. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik hoorde dat het zo vroeg nog mm werk is, en dus een meer foutje al dagen kan verschillen. Als je een mooi hartje ziet, wat mooi klopt en alles er prima uit ziet, zou ik mij, nog niet echt zorgen maken.
     
  6. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    26 augustus was dat een lichte test of knaller?
    Als 26 augustus je nod was dan zou je nu 8 weken zijn. Maar daarom vraag ik hoe je test toen was.
     
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Het kan alle kanten op. Mijn nichtje had 3 weken terug haar eerste echo, dacht 7 weken te zijn, werd terug gezet naar 5 weken. Vorige week weer een echo en was het kindje netjes 2 weken gegroeit. Zij had ook al heel vroeg positief getest, waardoor ze eigenlijk wel 7 weken moest zijn. Heel apart, maar tot nu toe gaat het goed met de zwangerschap
     
  8. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Weet je dat je volledige naam zichtbaar is op je foto?
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vroege positieve test en een beetje een wat verkeerde meting (op die termijn heeel normaal)...

    Ik had het omgekeerde; ik wist exact wanneer we seks hadden gehad die cyclus (1x) en dus dat de bevruchting en innesteling daarna moet zijn geweest... maar volgens de eerste echo’s was ik een week langer zwanger, dus al bevrucht voor er überhaupt seks was geweest.
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier sluit ik me bij aan. Mijn vk wilde ook geen uitspraak doen toendertijd puur om deze onzekerheid te voorkomen.
    Het was de 3e dus kon zelf het scherm ook wel ontcijferen. Kwam een dag of 4 korter uit dan wat ik in m'n hoofd hadden maar werd uiteindelijk bij de termijn echo weer terug naar voren gezet. Het is van teveel factoren afhankelijk op dit termijn, goede apparatuur, goede ligging van de baby, ervaring van de echoscopiste.
     
  11. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Eerste echo dacht ik zelf 8 weken te zijn en ik werd terug gezet naar 7 weken. Terwijl wij die cyclus maar 1x seks hebben gehad dus ik wist dat dat niet klopte.

    Termijn echo was ik dus weer een week vooruit gezet dus uiteindelijk klopte mijn eigen berekening dus precies :thumup:
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik had dit ook .
    3wk na positieve test echo. Had 7/8 WK moeten zijn ( uitgaande van 4 WK cycles, overtijd en positief test en dan +3 WK na test echo). Echter leeg vruchtzakje en moest rekening houden met miskraam. Gezien de test kon ik nooit minder dan 7 WK zwanger zijn .
    Moest 3 WK aankijken. 3 WK later nog steeds volop zwanger, buik begon te groeien, kotsmisselijk etc. En dus weer echo. Dit 6 WK na positieve test. En ik bleek 8.5 week zwanger . Vorige echo was ik dus nog maar 5,5 week ver. Alles zag er goed uit. Nog echo met 10 en 12 weken en bleek toch echt te kloppen. Termijn is niet meer aangepast
    Dit betekend dat ik positief heb getest Met 2,5 week zwangerschap..onmogelijk maar toch mogelijk??
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Heb ff de datums terug gekeken. Had eerste licht positief test op 19 oktober. Duidelijk positief op 21 oktober.
    Uitgerekend op 8-juli 2009.
    Volgens de boekjes had ik pas kunnen testen op zijn vroegst op 28 oktober. uitgerekende datum is hier blijven staan op 8 juli na meerdere echo's
     
  14. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.139
    113
    Vrouw
    Op dit termijn zijn de metingen niet betrouwbaar omdat het echt om millimeter werk gaat. Was je wel echt zeker van je eisprong? Mss was je eisprong later.
    Als het hartje mooi klopte en alles er verder goed uitziet zou ik me nu geen zorgen maken.
     
  15. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Ja ben zeker van me eisprong heb heb getest
     
  16. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Ja ik zag het maak niet uit
     
  17. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Nee was licht kon hem amper op de foto krijgen ook een week lang heel licht toen begon die pas op te lopen
     
  18. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dan heb je waarschijnlijk een week eerder getest dan zit je al gauw op de 6 a 7 weken dus kan de echo wel kloppen hoor.
    Het is zo'n mm werk in het begin. 1 mm kan goed al 3 a 4 dagen verschillen.
    Uitwendig is vaak ook minder duidelijk dan inwendig. Dus ik zou kijken of je ergens een inwendige echo kunt laten Maken
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Je posi ovu was 17 aug, eisprong 19 aug en exact vandaag 7 weken zwanger.
    Ik vermoed dat het een meetfoutje is geweest :).
    Ik zie geen reden tot zorg
    Over 2 weken zal de echo ook beter te meten zijn en zal het vast zijn bijgetrokken qua afmeting :)
     
    babyhope vindt dit leuk.
  20. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik kreeg een echo met 10 weken zwangerschap. Werd toen een hele week terug gezet. Voor mijn gevoel was ik heel lang 9 weken zwanger :p
    Later weer vooruit gezet. Ligt er net aan hoe de meting is.
    Als alles er goed uit zag en de metingen klopten in verhouding met elkaar dan mag je daar best een beetje op vertrouwen.
    Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina