Hallo, Ik heb een vraag over zwangerschapstesten. Ik ben nu 13w4d zwanger en heb ivm ICSI en bloedverlies in 9e week al 3 echo's gehad. Alles zag er goed uit en we hebben ook 3x een hartje gezien en de laatste 2x zelfs gehoord. Ook hoor ik het hartje via de angelsound (soms lukt het niet). Eergister heb ik het hartje nog gehoord. Vanmorgen was ik aan het opruimen en kwam ik nog een kv test tegen. Ik dacht, laat ik die voor de gein nog eens doen... Dat had ik beter niet kunnen doen...de teststreep is vrij licht!!! Ik schrok me dood, gelijk geprobeerd het hartje te vinden via de angelsound, maar dat lukte natuurlijk ook weer niet! Ik weet van de ene kant dat het wel goed moet zitten, maar vraag me toch af hoe het kan dat de test zoveel lichter is geworden?! Heeft dat te maken met het hcg dat afneemt en dat de placenta het overneemt?! Of moet ik bang zijn dat het toch ineens misgaat?! Alvast bedankt voor je reactie. Liefs Loesie
Hallo, Heb ook even mijn eigen verloskundige gemaild en die belde na 5 minuten met het verlossende antwoord dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken, omdat het veel vaker voorkwam en dat het heel normaal was. Net toch nog even geprobeerd het hartje te vinden en heb hem luid en duidelijk gehoord! Dus ik ben weer gerustgesteld. Liefs