Zwangerschapstest negatief, ovulatietest positief??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door zobijzonder, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zobijzonder

    27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Vandaag zit ik op mijn nod.
    Dinsdagavond heb ik een vroege zwangerschapstest gedaan van het Kruidvat, die was negatief. Omdat ik nu nog niet ongesteld ben heb ik daarnet een ovulatietest gedaan, ook van het Kruidvat. Had ik nog liggen ;) Die was net zo donker als de dag van mijn LH piek!

    Ik ga morgen meteen een nieuwe zwangerschapstest halen, maar ik vind het zo spannend nu! Een ovulatietest kan toch ook reageren op HCG? Zou ik dan toch zwanger kunnen zijn?? Zou wel een heel gaaf nieuwjaarscadeautje zijn :)


    Groetjes!
     
  2. Logan

    Logan Niet meer actief

    Als de ovulatie test positief is van een zwangerschap dan zou de zwangerschapstest ook positief moeten zijn.
     
  3. VMiss

    VMiss Bekend lid

    24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja denk het ook. Dan zou er minstens een licht streepje geweest moeten zijn zeker gezien vandaag je nod is dan was je dinsdag 13 dpo, kv test vanaf 11 dpo al licht. Maar je weet maar nooit! Spannend meid... Ik duim

     
  4. dolliej

    dolliej Fanatiek lid

    24 mrt 2015
    1.683
    1
    0
    Een lh piek geeft geen garantie jou ei daadwerkelijk springt, ik Had een piek op dag 12 en een piek op dag 19 doormiddel van temperatuur had ik ontdekt mijn ei op fag twaalf niet was gesprongen maar wrl op dag 20. Dit kan hier ook het geval Zijn. Succes
    En dat kan idd heel zeker maar dan zou zoals hierboven vermeld jou test ook (licht) positief moeten geweest Zijn
     
  5. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Kun je een foto van je positieve ovulatietest plaatsen?
     
  6. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Als dinsdag je laatste zwangerschapstest was zou ik gewoon even weer testen. Misschien is die nu wel positief...


    Als vandaag haar NOD was zat ze dinsdag op 11 DPO hoor. En dat KV van 11 dpo al positief test is niet altijd waar. Dat is puur afhankelijk van hoe hoog het HCG is....
     
  7. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Spannend!!! Ik hoop voor je dat de test morgen positief is!
     
  8. zobijzonder

    27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht idd ook dat de test van dinsdag dan in ieder geval licht zou moeten zijn. Bij mijn vorige zwangerschap testte ik ook 4 dagen voor mijn nod positief namelijk.

    Mijn eisprong is wel geweest, dag na de positieve ovu test was het streepje weer lichter en voelde ik m'n eisprong duidelijk. Voel dat elke maand heel goed.

    Maar misschien vergis ik me wel in de data. Mijn laatste menstruatie begon op 8 dec en ik heb altijd een cyclus van 26 dagen. Dat betekent dat ik eigenlijk zondag pas mijn nod zou hebben. Echter heb ik al op 18 dec mijn eisprong gehad en heb ik gewoon 14 dagen verder geteld (luteale fase is bij mij altijd 14 dagen). Maar dan zou ik deze maand een kortere cyclus hebben. Heb wel een missed abortion gehad half november, maar daarna keurig na 26 dagen weer een menstruatie (wel een kortere luteale fase, maar dat is nu sowieso niet het geval meer).
    Mijn cyclus is iig wel ietsjes van slag denk ik, vandaar ook mijn onzekerheid. Het is of vandaag nod of zondag (maar dan zou ik ineens een luteale fase hebben van 16 dagen deze maand, kan wel natuurlijk).
    En dat zou verklaren waarom de test van dinsdag negatief was.
    Aan de andere kant ben ik nu dan nog niet eens overtijd, dus heb ik misschien hoop voor niets. Vind alleen die positieve ovu test zo vreemd.

    Morgen maar testen, ben er wel een beetje bang voor hoor. Was dinsdag al zo teleurgesteld!
    Heeft iemand hier ook een positieve ovu test gehad waarna je zwanger bleek?
     
  9. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik had ook een knaller van een ovulatietest en was idd zwanger maar het klopt niet altijd.
    Hopelijk heb je morgen een mooie test in handen
     
  10. zobijzonder

    27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, denk toch dat het vals alarm was. Heb knallende hoofdpijn wat ik altijd heb als ik ongesteld word. Ga vandaag dus niet testen maar accepteren dat het niet gelukt is deze maand. :(
     
  11. Ongeduldig26

    Ongeduldig26 Fanatiek lid

    7 jul 2015
    1.520
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naja als je niet ongesteld wordt,toch even testen en morgen is het zondag dusse.... zou er mooi 1 halen:)
     
  12. zobijzonder

    27 okt 2015
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap nu echt niks meer van mijn lijf. Vanmorgen toch een test gedaan omdat ik niet ongesteld ben, en die test was negatief. Dus idd niet zwanger wat ik al dacht.

    Zit vandaag op cyclusduur 26, wat ik altijd al heb. Alleen de luteale fase is nu al 16 dagen. Dat heb ik nog nooit gehad.
    Wel de missed abortion gehad in november, maar daarna had ik ook 26 dagen. Dit is de tweede cyclus na de MA.
    Een luteale fase duurt meestal toch niet zo lang??

    Hoe was jouw cyclus na je miskraam Ongeduldig26? Zie dat je het helaas ook hebt moeten meemaken maar nu weer in blijde verwachting bent? Gefeliciteerd :)
     
    Lisela vindt dit leuk.
  13. HaNa540

    HaNa540 Niet meer actief

    Mijn LF is altijd tussen de 14-16 dagen . Dus dat kan wel!!
     

Deel Deze Pagina