Zwangerschapstest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jeroen, 1 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeroen

    Jeroen Lid

    1 dec 2005
    7
    0
    0
    Hi, is het mogelijk dat een aantal dagen na de geslachtsgemeenschap al te zien is of iemand zwanger is? mijn vriendin blijkt namelijk zwanger te zijn, maar we kennen elkaar pas kort! en ze weet zeker dat het van mij is (aangezien ze al een tijd geen relatie heeft gehad), maar ik twijfel hier toch wel een beetje aan..!

    de zwangerschapstest kon 24H na geslachtsgemeenschap gebruikt worden, maar aangezien ze braziliaans is en nederlands wel vrij goed maar niet 100% beheerst vraag ik me af of ze dit wel goed heeft gelezen!
    morgen doet ze een test bij de dokter, maar ik wil het graag nu weten!

    ze heeft 2 testen gedaan en beide waren positief ..eentje ervan heette Clear Blue
    (ik heb ook al op die site van clear blue rondgekeken)
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dan is die baby niet van jou jeroen. Je kunt absoluut niet 24 uur na de gemeenschap testen.. never..
     
  3. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Nee dat kan idd niet 24 uur na de gemeenschap!!
     
  4. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi Jeroen,

    Edit, had niet gelezen dat er getest was na 24 al, dat is te kort!
    Dus ik zou ook een hele grote vraagteken achter zetten als het wel van jou is!

    Het kan wel, want ik weet niet hoelang het geleden is dat je gemeenschap met je vriendin heb gehad, maar zodra het eitje zich in de baarmoeder nesteld dan maakt een vrouw HCG hormoon aan.
    Maar meestal is de advies, testen nadat je overtijd bent.
    Toch zijn er genoeg vrouwen die eerder testen en al heel vroeg weten dat ze zwanger zijn.

    En anders kom je er snel achter hoor!
    Want bij een echo word het berekend hoe lang de zwangerschap al is gevorderd.

    Weet niet al het gewenst is, maar als je elkaar zo kort kent en dan ook nog onveilig vrijen vind ik wel heel riskant.
    Maar dat is mijn mening.
    Want je hebt nu behoorlijk veel twijfels als het kindje wel van jou kan zijn!

    Groetjes Anna
     
  5. Jeroen

    Jeroen Lid

    1 dec 2005
    7
    0
    0
    ze deed de test een paar dagen later (ik denk 3 of 4 ..of 5 hoogstens)
    is het dan wel mogelijk?
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee, 4/5 dagen na de daad, is het nog niet eens of nog maar net ingenesteld.. dan gaat het pas hcg hormoon aanmaken. En dan is het gehalte van de hcg nog niet hoog genoeg om door een normale zwangerschaps test te worden opgemerkt..
     
  7. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Nee, een ( bevrucht ) eitje doet er minstens een week over om de baarmoeder te bereiken, en dan zou het eitje zich nog moeten innestelen, dus het lijkt mij echt sterk hoor Jeroen.
     
  8. Jeroen

    Jeroen Lid

    1 dec 2005
    7
    0
    0
    alright, bedankt in ieder geval!
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou heel veel succes maarre..

    Als je aan haar twijfelt is het misschien wel goed om alsnog
    even goed rond de tafel te gaan met zijn beide...wat de uitslag
    ook zijn mag.

    Elmo
     
  10. Jeroen

    Jeroen Lid

    1 dec 2005
    7
    0
    0
    ze slikte in eerste instantie de pil, maar is daar kortgeleden mee gestopt
    normaal gesproken zou ze moeten menstrueren maar dat heeft ze nog steeds niet gedaan

    ik heb haar net gebeld, en ze zei dat als ze zwanger is, het van mij is, aangezien ze daarvoor al een tijd geen gemeenschap heeft gehad ..en het lijkt me niet dat zo'n test 2x achter elkaar een foute uitslag geeft

    als man heb ik er uiteraard minder verstand van :) maar ook zij begint zich nu zorgen te maken!
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het ligt er aan of jullie eerder dan dacht ook al gesext hadden, daar kan ze natuurlijk ook nog zwanger van zijn.. als dat zeg maar 10 dagen eerder dan de test was dan kan dat dus wel...
     
  12. Jeroen

    Jeroen Lid

    1 dec 2005
    7
    0
    0
    het was niet 10 dagen eerder dan die test...

    dat maakt het wel verwarrend!
    want beiden testen gaven positief aan

    een test zal toch geen positief resultaat geven als het nog te vroeg is lijkt mij?
     
  13. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Jeroen,

    Even wat anders.. Ik weet niet waarom ze met de pil is gestopt maar ik proef een beetje dat je nog niet toe bent aan het ouderschap..?
    En dan...gebruik je condooms...toch...?

    Jansen
     
  14. Jeroen

    Jeroen Lid

    1 dec 2005
    7
    0
    0
    naja in zoverre ..het zou m'n eerste kind worden

    zonder in details te treden, zijn er natuurlijk meer mogelijkheden om zwangerschap te voorkomen (en die toch niet 100% betrouwbaar zijn)
    het was niet gepland in ieder geval

    maar mocht m'n vriendin nou toch zwanger zijn, overwegen we wel serieus om het kind te houden
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tja Jeroen, ik vind het erg dubieus.
    na een eventuele bevruchting kun je ongeveer 4 dagen voor je ongesteld word testen en dan nog kunnen de meeste testen nog niks meten.

    De testen zullen niet liegen...maar of het dan ook jou kind is..

    Ik ken je vriendin en jou ook niet, maar dit klopt ergens niet.
     
  16. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Als ze hooguit 4-5 dagen na jullie (eerste keer sex) getest heeft, is dat kind 100000 % zeker niet van jou!! Dus ik zou even opletten als ik jou was. Als zij nu een positieve test heeft, is ze minimaal 10-14 dagen geleden bevrucht? Door wie??? Geen idee, maar niet door jou zoals je het beschrijft......
    Suc6
     
  17. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    He Jeroen,

    Even heel simpel gedacht, maar misschien een idee om even te wachten met conclusie tot je bij de gynaecoloog met haar bent geweest.
    Ze kunnen vanaf een week of 6 al een inwendige echo maken, dan weet je zeker wat de datum is van de bevruchting.
    Als de Huisarts of gynaecoloog wil wachten met een echo, gewoon vragen om een termijnecho, die moeten ze geven.

    Groetjes
    juut
     
  18. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Jeroen,
    Ik wil je alleen effe heel veel suc6 wensen.
    Nenske
     
  19. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    hou in ieder geval even bij wanneer jullie het gedaan hebben. als je weer een paar weken verder bent, raak je anders snel in de war welke week het ook al weer was.

    sterkte.
     
  20. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    ho jeroen,

    wat balen zeg, die onduidelijkheid. ik zou als ik jouw was idd ff de datum van de gemeenschap onthouden of ergens inzetten, endan maar ff afwachten wat de eerste echo zegt, hier kun je dan gemakkelijk terugrekenen en dan weet je het zeker. je wilt zowieso verder met haar? als ze niet zwanger zou zijn ook? ik wil er eigenlijk mee zeggen, denk eerst goed aan jezelf voor je een beslissing neemt.

    enne idd dezelfde tip die voorheen al werd aangegeven, voor de volgende keer is het misschien wel handig om anti-conceptie te gebruiken ;) (zeker voor je eigen veiligheid, ziektes aids).

    heel veel succes

    gr saskia
     

Deel Deze Pagina