zwangerschapsuitkeringsvraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Waxinelichtjes, 24 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb een avondbaan (vast contract) en krijg overdag een baan erbij bij een ander bedrijf. Dit is op oproep tot mijn verlof begint.
    Krijg ik van het uwv nog wel de uren vd avondbaan uitbetaalt of wordt ik hierop gekort? Oproepcontract loopt vlak ervoor af (de hele maand ervoor is er ook geen werk meer). Neem aan dat ik hier geen geld van krijg tijdens verlof?
    Weten jullie hoe het zit met dit? En ook met loonheffingskorting?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Waxinelichtjes,

    Wat fijn voor je dat je er overdag een baan bij krijgt bij een ander bedrijf, gefeliciteerd! Ik kan mij voorstellen dat je vanwege de nieuwe baan wat vragen hebt over jouw recht op een uitkering.

    Blijf je bij dit bedrijf werken tot jouw zwangerschapsverlof begint? Dan kunnen zowel de werkgever van de avondbaan als de werkgever van de baan die je er overdag bij krijgt een WAZO uitkering voor je aanvragen. Voor elk dienstverband kan dan jouw recht op de WAZO uitkering berekend worden.

    Wanneer jouw oproepcontract al eerder stopt dan jouw zwangerschapsverlof of er geen werk meer is in de tijd daarvoor, zou je (als je aan de voorwaarden voldoet) een WW-uitkering kunnen aanvragen. Vanuit de WW-uitkering is het ook mogelijk om een WAZO uitkering aan te vragen. Je zou in deze situatie dan dus een WAZO aanvraag vanuit de werkgever en WAZO aanvraag vanuit de WW-uitkering kunnen doen.

    De loonheffingskorting kun je het beste op 1 inkomen laten toepassen. Voor jou is het het voordeligste om de loonheffingskorting op het hoogste inkomen toe te laten passen. Hier lees je daar meer over.

    Veel succes en werkplezier in je 2 banen en een voorspoedige zwangerschap gewenst!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     
  3. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het duidelijke antwoord!
     

Deel Deze Pagina