Zwangerschapsvergiftiging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Popie, 24 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Hallo dames,

    Wie heeft dit meegemaakt bij 35 weken zwangerschap en hoe is het opgepakt door het ziekenhuis.

    Moest je gelijk opgenomen worden? En blijf je dan in het ziekenhuis totdat je ingeleid wordt en bij hoeveel weken.

    Ik ben opzoek naar ervaringen, zodat ik me kan voorbereiden.
    Want ik hou vocht vast en last van tintelende vingers en waarschijnlijk toch eiwitten in mijn urine.
    Dus kans is groot dat ik zwangerschapsvergiftinging heb

    Graag hoor ik hoe het bij jullie ging?
     
  2. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Vaak als je eiwitten in je urine hebt word je gelijk opgenomen om goed onder controle te blijven. Waarschijnlijk zullen ze het proberen te rekken tot minimaal 36 weken en liefst 37 maar is afhankelijk hoe hoog je waardes zijn. Als je waardes te hoog worden zal het kindje eerder gehaald worden en als het allemaal binnen de perken blijft zal hij of zij misschien zelfs tot de 39 weken mogen blijven zitten. Hoe langer in de buik hoe beter.
     
  3. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Dit inderdaad, maar de belangrijkste factor: het ligt eraan hoe ziek je bent en hoe snel je zieker wordt... Daarbij speelt ook hoeveelheid eiwitten een rol, dus je zal 24-uurs urine moeten sparen etc. Bij ons hanteren ze een grens wat betreft eiwitten; zit je eronder dan Mag je naar huis, zit je erboven dan moet je blijven. Alles hangt ook samen met je bloeddruk en de medicijnen die je eventueel moet krijgen.

    Ik zou het vooral afwachten en niet teveel googlen. Laat het maar gewoon beetje op je afkomen, je zal toch relatief flexibel moeten zijn als je echt zwangerschapsvergifitiging hebt. Dat heb ik de vorige keer zo ondervonden in ieder geval
     
  4. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Wat spannend!
    Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring vertellen. Ik had met 27 weken te veel eiwitten in mijn urine en bloeddruk net te hoog (niet extreem). Ik moest meteen blijven. Ik voelde mij niet ziek. 2 weken ben ik opgenomen geweest zodat ze mij in de gaten konden houden, omdat zwangerschapsvergiftiging ineens kan doorschieten. Dit bleef echter stabiel, toen mocht ik in de weekenden naar huis mits ik rust zou houden. Dat 2 weken te hebben gedaan mocht ik volledig thuis blijven en werd ik poliklinisch opgevolgd. 2x per week urine sparen en ctg + echo. Met 34 weken ben ik spontaan bevallen.
    Het waren vooral onrustige en drukke weken, ondanks de verplichte rust.

    Veel succes en laat nog maar iets weten! Ik duim voor je.
     
  5. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Hallo dames,

    Bedankt voor jullie reacties

    Ben inmiddels opgenomen in het ziekenhuis.
    Ik moet ind 24uurs urine opsparen.
    Aan de hand van mijn symtomen en de urine uitslag gaan ze kijken wat ze gaan doen.

    Ik ben zo moe heb niet geslapen.
    Ben gewoon op.
    Ik zie het totaal niet zitten om 2 weken hier in het ziekenhuis door te brengen, omdat ik nog kleintje thuis heb en hier echt al gek wordt.

    Ik moet even geduld hebben en kijken wat ze aan het einde van de dag zeggen.
    Ik zie mezelf het liefst naar huis gaan maar vrees het ergste.
    Maar goed ben wel in goede handen nu

    Ik hou jullie verder op de hoogte
     
  6. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Succes @Popie !

    Ik heb ook echt veel gehuild toen ik net opgenomen was, omdat ik zo graag naar huis wilde. Achteraf gezien was blijven echt het beste. Ik was echt compleet uitgeput en had geen energie om ook maar iets te doen behalve veel slapen en gewoon liggen.
    Ik kreeg er ook medicijnen voor hoge bloeddruk bij en dat heeft paar dagen geduurd voor ik daar aan gewend was. Werd er beetje stonend van :p

    Ik was overigens opgenomen met 34+3 en ben uiteindelijk met 36 ingeleid.

    Houd moed! En heel veel sterkte de komende tijd!
     
    Popie vindt dit leuk.
  7. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte en succes!!
     
  8. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
  9. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw

    @LolaLisa ik zie dat je zwanger bent. Gefeliciteerd
    Houden ze je nu ook regelmatig in de gaten ivm hoge bloeddruk gezien de vorige keer?
    Hoe gaat het nu met je
     
  10. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    @Ruubs jij ook zwanger
    Gefeliciteerd
    Gaan ze je ook extra in de gaten houden ivm de vorige keer zo vroeg in de zwangerschap
     
  11. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Dank je wel!
    Ja ze gaan het wel in de gaten houden, maar de kans op herhaling hoeft niet groot te zijn bij mij begreep ik. Ik was toen in verwachting van een tweeling en dat is een risicofactor. Daarnaast bleef het nagenoeg stabiel.
    Wat ze wel adviseren is om iedere dag kinderaspirine te nemen.

    Ik duim voor je! Lijkt me heel pittig met een kindje thuis nog.
     
    Popie vindt dit leuk.
  12. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Lief dat je het vraagt! Ik vind het reuze spannend, zoals je ziet zit ik op zelfde termijn als ik vorige keer was toen ik opgenomen werd. Ik zit daarom regelmatig in ziekenhuis voor extra controles van mijn bloeddruk. Ik meet al hele zwangerschap zelf mijn bloeddruk thuis, dus heb wel beeld bij wanneer ik moet bellen en zeker als ik dan nog andere dingen heb zoals hoofdpijn enz. Maar moet zeggen dat tot nu toe alles er goed uit ziet gelukkig. Ik kom nog steeds gerustgesteld thuis :) dus hopelijk haal ik deze keer 37/38 weken zonder problemen.

    Ik heb wel bepaalde verhoogde kans op herhaling, maar hoeveel groter die kans is weet niemand :o:. Ik bleek na vorige zwangerschap antifosforlipidesyndroom te hebben (wel maar zwak positief getest erop), heeft te maken met stolling van bloed. Ik slik daardoor vanaf positieve test al kinderaspirine als bloedverdunner waardoor het risico verkleind kan worden en/of het ziek worden uitgesteld.
    Sowieso zegt mijn gyn dat een tweede keer PE vaak pas later komt, milder van vorm is of helemaal niet. Dus daar probeer ik me maar aan vast te houden.


    Mag je eigenlijk wel gewoon bezoek enz ontvangen in ziekenhuis? Of moet je echt volledige rust houden?
     
    Popie vindt dit leuk.
  13. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Ik mag gewoon bezoek ontvangen.

    Alleen heb ik nog steeds geen duidelijkheid hoe nu en verder.
    We zijn nu meer dan 24uur verder maar weet niet wat ze van plan zijn met me.
    Hopelijk weet ik morgen meer.
     
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    T is echt balen maar wel t beste om daar te blijven, je wilt niet dat t verkeerd gaat (met jou of de baby). Je kunt ineens een beroerte krijgen nl. Hopelijk kan je man wel elke dag komen met je andere kindje!
     
    Popie vindt dit leuk.
  15. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Ja, dat klopt.
    Ik heb vandaag te horen gekregen, dat ik moet blijven tot de inleiding.
    Dat duurt nog 2 weken dus betekent dat ik hier 2 weken moet blijven.
    Ik had liever een weekje gehad
    Leuk is het niet, maar heb geen keus.

    Heb je dit ook meegemaakt?
     
  16. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Bij mijn vorige zwangerschap (tweeling) ben ik met 32weken opgenomen en uiteindelijk met 34 weken een spoed keizersnee ivm Hellp. Ik heb destijds 2 weken lang geroepen dat ik Naar huis ging.. niet dus.
    Nu slik ik vanaf begin bloeddruk medicatie en ascal om vergiftiging te voor komen

    Succes!!
     
  17. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Dat is flink balen! Maar niet zonder reden. Sterkte en succes!
     
    Popie vindt dit leuk.
  18. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Sterkte...

    bij de oudste ben ik met 35.3 opgenomen Ivm pe. 35.4 een insult gehad waardoor ze met spoed begonnen zijn met inleiden. Dit heeft een dikke week geduurd en uiteindelijk met 37 week precies bevallen. Daarna nog een week in het ziekenhuis gebleven. In totaal dus 2,5 week. Niet leuk.
     
  19. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    @Ongeduldje31 dat is ook heftig.
    34 weken is snel.
    Maar ze nemen het gelukkig wel serieus het is ook niet niks.

    Je geeft aan dat je nu ascal gebruikt
    Je bent dus zwanger gefeliciteerd
    Hoeveel weken ben je nu?
     
  20. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Jeetje. Dat is zeke niet leuk.
    Zolang in het ziekenhuis is vreselijk.
    Ik kan niet slapen en denk pffff. Maar weet dat dit het beste is voor mij icm mijn zoontje. Hij wilt toch aandacht en voor hem zorgen en huishouden al met al is het goed zo. Dit geeft me rust.
    Zodat ik me rust kan pakken en kan voorbereiden op de bevalling.
    Ze hebben tegen mij ook gezegd even 2 weken volhouden
     

Deel Deze Pagina