Zwangerschapsverlof-poll

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Otje, 18 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ga je 4 of 6 weken van tevoren stoppen met werken voor je zwangerschapsverlof?

  1. 4 weken

  2. 6 weken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ga je 4 of 6 weken van tevoren stoppen met werken voor je zwangerschapsverlof?
     
  2. LinCtje

    LinCtje Actief lid

    27 okt 2005
    143
    0
    0
    Sales-Assistant
    Ninove (België)
    In België zit die regeling (denk ik) nog anders...
    In totaal 15 weken zwangerschapsverlof. Je kan max 6 weken voor bevalling in rust gaan en je bent verplicht om min 1 week voor de bevalling te stoppen met werken.
    Ikzelf stop slechts 2 weken voor de bevalling met werken.
    Waarvan 1 week jaarlijkse vakantie & 1 week zwangerschapsverlof!
    Kan ik nadien lekker lang bij mijn zoontje blijven...
     
  3. childangel

    12 apr 2006
    23
    0
    0
    Ik moest 6 weken van te voren omdat ik ziek was geweest daarvoor. ik kon niet normaal blijven werken... dus ik had daarin geen keuze...

    Groetjes Marian
     
  4. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

    Ik heb 6 weken van te voren genomen. Want ik vind het nu al zo zwaar. En na mijn verlof heb ik ook nog 4 weken vakantie genomen. We gaan niet op vakantie maar heb wel lekker 4 weken extra vrij.
     
  5. rachel22

    rachel22 Actief lid

    16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik denk zelf 4 weken van dan heb ik langer zwangerschapsverlof.
    maar ik zie wel hoe het loopt het gaat nog zwaarder worden zeker dalijk in de zomer.nou ja we zien wel. :)
     
  6. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    bij ond hebben ze een regeling dat als je 1 of 2 weken vakantie opneemt dat je er dat ook van de baas krijgt alleen moet je die ervoor opnemen en ze willen ook dat je 6 weken ervoor neemt ivm ziekte verzuim en dat je dan niet echt meer aan het bed kan staan. (werk in de zorg)
     
  7. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    voorlopig stop ik ook met 4 weken, maar mijn baas heb het verlof eerder aangevraagd en kan altijd eerder stoppen.
     
  8. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik ga lekker 6 weekjes van te voren met verlof! :D
     
  9. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik ga denk ik vier weken tevoren met verlof. Misschien neem ik nog een week vakantie daarvoor. De 12 weken daarna en dan de rest van mijn verlof van 2006 neem ik einde van de 12 weken (in 2007 dus).
    Maar goed, je moet natuurlijk altijd maar zien hoe het gaat. Als het niet goed gaat en je wordt ziek dan moet je de zes weken tevoren nemen.
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik wilde zelf graag vier weken van te voren stoppen met werken, helaas zit ik al een tijdje in de ziektewet en dan worden het er al zes. Sinds ik vorige week ben opgenomen geweest in het ziekenhuis, kan ik nu helemaal niet meer werken. Nu mag ik me lekker gaan vervelen. Jenny
     
  11. Ik wil 4 weken van tevoren stoppen en ik heb nog 25 vakantiedagen over en daar zijn tot nu toe al mijn vrije dagen en vakantie in de zomer al vanaf, dus plak ik misschien nog een weekje voor en 2 weken daarna.
    Maar dat moet ik nog even bekijken.

    Kelly
     
  12. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ga proberen tot vier weken voor de uitgerekende datum door te werken. Als ik het niet red, dan worden het er toch zes. Ik heb daarom gekozen voor vier weken.
     
  13. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik stop 6 weken voor de uitgerekeknde datum. Even lekker relaxen nog ;)

    Ik moet nu alleen morgen nog werken en dan volgende week woensdag nog en dan zit het er op! :D
     
  14. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ga mooi in het midden zitten: ik stop vijf weken voor de uitgerekende datum.

    Pim
     
  15. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik stop lekker 6 weken van te voren!
    En ik plak er nog 1 week vakantie voor en 3 weken achteraan!
    Ik heb namelijk nog genoeg verlofuren over en ik moet ze toch opmaken... en ik doe het liever in de zomervakantie wat rustigere aan met mijn dikke buik!
    ik neem verlof van 17 juli tot midden december!
    Heerlijk, verheug me er nu al op...!

    Liefs Niki & kleine muis
     
  16. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Ik moet helaas 6 weken van tevoren stoppen omdat ik bekkenklachten heb en nu al 2 weken thuiszit. Ik had eerst gepland 4 weken voor te stoppen, maar het gaat helaas niet helemaal zoals gewild.
     
  17. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Als alles goed blijft gaan wil ik tot 4 weken voor de uitgerekende datum blijven werken. Hou ik lekker 12 weken over voor na de bevalling!
     
  18. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben nog niet zover om te kunnen kiezen, dat moet helemaal blijken hoe ik me straks ga voelen. en dat duurt nog een hele tijd.
     
  19. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik zou willen proberen tot 4 weken voor de zwangerschap te stoppen maar het werk is niet al te licht dus het is afwachten
     
  20. Niet meer actief

    Zelf ben ik 6 wken van te voren gestopt. Had als ik eerlijk ben ook niet meer willen werken daarna.

    Het is toch heel erg zwaar. En zeker als een staand beroep hebt. Ik ben kapster en dat is toch niet aan te raden om door te gaan te 36 weken. Mits je maar een klein buikje hebt. En dan kan het misschien nog wel tegen vallen.

    Ik zeg maar zo het is jou lichaam en jij moet dadelijk je kind ter wereld brengen en als je niet uit gerust bent kun je dat gewoon weg nog niet. En je jij moet straks ook nog eens verder met dat zelfde lichaam. En als je b.i hebt wordt het er allemaal niet makkelijker op. Maar goed je eigen keus maar ik ben blij toen ik met 34 weken thuis kon blijven.
     

Deel Deze Pagina