zwangerschapsverlof tijdens ouderschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Violetriot, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hallo
    Ik heb net mn werk hierover gebeld maar die hadden het nog nooit meegemaakt. Ze nemen nog contact met me op. Ik vroeg me af wat er gebeurt als je ouderschapsverlof hebt, en je raakt weer zwanger en je zwangerschapsverlof gaat in tijdens je ouderschapsverlof.

    Val je dan terug in je oude salaris? Je kan neem ik aan niet 2 soorten verlof tegelijk hebben lijkt mij. Wij willen wel snel weer een kindje als her allemaal mag lukken en het zou natuurlijk mooi meegenomen zijn als ik dan weer in mn oude loon verval. Scheelt me ruim 700 euro per maand namelijk. Niet dat dat de reden is om weer een kindje te willen maar het zou mooi meegenomen zijn.
     
  2. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    je moet dan een verzoek indienen om je lopende ouderschapsverlof op te schorten tot na je zwangerschapsverlof.
    En idd je krijgt je oude salaris dan weer!
     
  3. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ok super! En dat mogen ze toch niet weigeren lijkt me? Want op de zwangerschapsverlof heb je gewoon recht. Zou wel fijn zijn! Het kriebelt gewoon zo om weer een kindje te krijgen, lijkt me super zo kort op elkaar.
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dit is nl de enige reden waarom je je ouderschapsverlof mag opschorten! Ik heb het nu ook gedaan, bij mij gaat het maar om 4 uurtjes, dus aardig minder dan het bedrag waar jij nu over spreekt. Maar als het goed is gaat dan je zwangerschapsuitkering ook over je "normale" salaris (dus zonder de aftrek voor OV)
     
  5. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    #5 Violetriot, 19 apr 2011
    Laatst bewerkt: 19 apr 2011
    ok, super. Bedankt voor je reactie. Ik heb nu 16uur ouderschapsverlof, dat is nogal een verschil natuurlijk.

    Werk belde me net, het klopt inderdaad wat jullie zeggen. Nou weet ik wel zeker dat ik nog een kindje er bij wil!
    We wilden eerst misschien nog een half jaar wachten maar dat is financieel gewoon stom om te doen eigenlijk. Vanavond maar ff met manlief babbelen (en misschien wel meer dan babbelen haha)
     
  6. Tinkelbel

    Tinkelbel Actief lid

    4 sep 2008
    253
    0
    0
    Tijdelijk stopzetten van je ouderschapsverlof tijdens zwangerschapsverlof mag men niet weigeren.
     
  7. Aecatz

    Aecatz Actief lid

    2 apr 2009
    276
    1
    0
    Ik lees hier even mee.

    Ik werd zwanger van de tweede toen de eerste 6 maanden oud was. Heb mijn verlof in delen opgenomen, met ieder half jaar kijken hoe en wat. dus Ik heb toen al vast laten leggen dat mijn ouderschapsverlof kwam te vervallen tijdens zwangerschapsverlof en het daarna weer op te nemen. Maar ik dacht eerlijk gezegd dat je via het UWV het gemiddelde van je salaris over de afgelopen 3 gewerkte maanden kreeg. Dacht niet dat je je volledige salaris zou krijgen???????? Ik heb nl ook 16 uur OV. Dus het zou wel erg lekker zijn natuurlijk.
     
  8. Aecatz

    Aecatz Actief lid

    2 apr 2009
    276
    1
    0
    Het volgende staat op de UWV website:

    "Uw zwangerschapsuitkering is 100% van uw dagloon. Dat is gebaseerd op uw gemiddelde SV-loon per dag in de maand of 4 weken voordat u met verlof ging. Was uw loon in deze periode lager door ziekte of verlof? Dan kijken wij naar de periode van 4 weken of 1 maand daarvóór. Uw SV-loon (loon sociale verzekeringen) staat meestal op uw loonstrook."

    Lijkt mij dus niet dat je je volledige salaris krijgt maar idd van de tijd
    die je vlak voor je verlof heb gewerkt.

    Jammer hoor :)
     
  9. Aecatz

    Aecatz Actief lid

    2 apr 2009
    276
    1
    0
    Stomme ikke. Ouderschapsverlof is toch verlof!!!!!!!!!!!!!!
    Lijkt idd gunstig als je het zo leest dan.

    Heb deze vraag maar bij uwv ingediend. Zou toch even leuk zijn om 2 of 3 maandjes volledig uitbetaald te krijgen.
     
  10. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Je krijgt die maanden volledig betaald.
    Op mijn loonstrook staat altijd wat ik 'normaal' zou werken en dan wordt het bedrag wat ik opneem aan ouderschapsverlofuren eraf gehaald. UWV gaat uit van het bedrag voor de uren wat ik 'normaal' zou werken.
     
  11. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja hoor, ik werd ook zwanger tijdens mijn ouderschapsverlof. Ik heb nu dan ook gewoon tijdens mijn zwangerschapsverlof mijn volledige salaris gekregen, dus niet op basis van een parttime salaris. ideaal! Bovendien heb je bij de tweede ook weer recht op meer uren ouderschapsverlof, nl. op basis van je volledige aantal uren (in mijn geval dus 26x36 uur).
     
  12. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Je krijgt gewoon weer betaald naar je officiële contracturen. Ik heb zelfs 2 periodieke verhogingen gehad sinds mijn ouderschapsverlof en krijg nu tijdens mijn zwangerschapsverlof volledig betaals incl de periodieke verhogingen. Gister salarisstrookje binnen gekregen.
     

Deel Deze Pagina