zwangerschapsverlof tijdens ouderschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door p1982, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

    p1982 Niet meer actief

    mijn ouderschapsverlof loopt tot 31 dec 2011 en ben 19 januari uitgeteld van onze 2e

    wordt mijn ouderschapsverlof over de maand dec tijdelijk stopgezet en krijg ik dan over mijn oude uren zwangerschapsverlof ?

    wie weet dit
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja zwangerschapsverlof is de enige reden om je ouderschapsverlof op te schorten. Je moet dit wel zelf aanvragen bij je werkgever.
    Ik heb dit nu ook gedaan (1 april tot 1 augustus)
    Dus vanaf begin zwangerschapsverlof tot einde bevallingsverlof kun je het opschorten.

    Wel schriftelijk/mail aangeven bij personeelszaken.

    En idd je krijgt je WAZO-uitkering dan over je "oude" uren. Wel even opletten... bij mij ging dat dus niet helemaal goed de eerste maand :D Heb PZ maar even gebeld en de volgende maand werd het gecorrigeerd.... nu maar kijken of het over maand augustus (maand van hernieuwd OV) weer goed wordt ingevoerd.
     
  3. p1982

    p1982 Niet meer actief

    als ik 4 weken van te voren stop is het 21 dec en 6 weken is het 7 dec laatste werkdag

    hoe moeten ze het dan doorgeven aan UWV en kan ik dan niet beter de rest van de maand dec vrije dagen opnemen om zo aan volledig wazo te krijgen en staat dit ook ergens want zal het wle moeten overleggen
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oef dat durf ik je niet te zeggen. Mijn verlof ging in op 31-03 (4 weken van tevoren) en heb mn ouderschapsverlof per 1-4 laten opschorten. Betaling van de WAZO loopt via mn werkgever en ik krijg dus gewoon de "normale" 36 uur uitbetaald (met OV werk ik 32)
    Wel weet ik dat het UWV dan kijkt naar je laatste periode voordat je verlof hebt genomen... is bij mij ook al heeeeel lang geleden, maar mn werkgever heb ik er verder niet over gehoord.

    En wat bedoel je met vrije dagen opnemen om een volledige WAZO te krijgen? Wil je dan al een maand van te voren je OV opschorten en in de plaats daarvan vrije dagen opnemen?

    Stel anders je vraag even bij het UWV webteam (ongeveer zelfde deel van het forum waar ook de verloskundige en voedingsdeskundige enzo zitten) Zij kunnen je meer vertellen.
     
  5. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mbt het opschorten van je verlof... dat staat ook vermeld op de site van Rijksoverheid.nl (het vroegere Postbus 51)
     

Deel Deze Pagina