zwangerschapsverlof tijdens ouderschapsverlofperiode

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door daantje001, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje001

    23 aug 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    ik heb een vraagje over mijn ouderschapsverlof. Ik heb namelijk tot begin augustus 8 uur ouderschapsverlof per week. Dit is onbetaald (op mijn loonstrookje staat dan ook deeltijdfactor 0,60, ik werk namelijk 3 dagen ipv de 4 dagen die ik voor mijn ouderschapsverlof deed). Nu ga ik in maart met zwangerschapsverlof. Ik weet dat ik mijn ouderschapsverlof kan opschorten tot na mijn zwangerschapsverlof, maar krijg ik dan straks tijdens mijn zwangerschapsverlof 4 maanden weer voor 4 dagen uitbetaald? DUs krijg ik die 8 uur ouderschapsverlof nu wel uitbetaald?

    Zou natuurlijk een enorme meevaller zijn in de toch erg dure maanden die eraan zitten te komen!

    Groeten Daantje!
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja, wanneer jij gedurende je zwangerschapsverlof het OV opschort, dan krijg je weer je normale contracturen uitbetaald... scheelt toch wel lekker hè. Je moet het alleen wel even schriftelijk aangeven bij je werkgever!
     
  3. daantje001

    23 aug 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat scheelt zeker!! Ik heb het per mail aangevraagd, maar ze hadden er hier op het werk nog niet van gehoord. Ze moesten het dus eerst uitzoeken.... Maar het UWV zei dat dat inderdaad het geval is! Toch leuk dat extra geld, moet namelijk nog een nieuw bedje voor de oudste kopen een duo-wagen etc. Dure maanden ;)!
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    UWV kijkt voor je WAZO naar de laatste maand voorafgaand aan je verlof, maar wanneer je door ziekte of verlof (OV) minder hebt gewerkt kijken ze naar de laatste periode dat je niet ziek was of geen verlof had.

    Ik heb het in 2011 ook zo gedaan... en bijkomend voordeel... de einddatum van je OV schuift zo ook een aantal maanden door ;)
     
  5. Liesken

    Liesken Fanatiek lid

    18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik zit in hetzelfde schuitje, maar goed te horen dat je tijdens je zwangerschapsverlof je oude contracturen krijgt uitbetaald! Dat scheelt in mijn geval toch zo'n dikke 300 euro per maand ;)
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wel van te voren schriftelijk je OV laten opschorten hè!
     
  7. daantje001

    23 aug 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het per mail dus aangevraagd, zal wanneer ze het hebben uitgezocht nog even vragen of het zo goed geregeld is!
     
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb het zelf ook nog even nagekeken.... en ik heb het ook per mail aangevraagd en dat was hier voldoende... maar ja per mail is in principe ook schriftelijk hè.
     

Deel Deze Pagina