Zwangerschapsverlof vraagje

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door PatriciaSemmy, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PatriciaSemmy

    2 mrt 2010
    19
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi meiden,

    Ik heb een brief van mijn werkgever gekregen wat gaat over mijn verlof, er staat alleen iets in wat ik niet helemaal begrijp of verkeerd begrijp, misschien dat jullie het goed begrijpen? het gaat om ziekte bij zwangerschap dit staat er in:

    Bent u ziek in de periode van 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum tot de gekozen ingangsdatum van het verlof, dan tellen deze deze ziektedagen mee voor het termijn van minimaal 16 weken bevallingsuitkering, ongeacht de oorzaak van uw ziekte. Uw verlof zal dan eerder afgelopen zijn.

    Wat bedoelen ze nu met uw verlof zal eerder afgelopen zijn, ik heb toch gewoon recht op 16 weken?

    Bedankt voor het lezen alvast... groetjes Patricia
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja, wat een onzin zeg!
     
  3. Trees

    Trees Niet meer actief

    Wat er staat is als je in de periode van 6 weken voor je uitgerekende datum ziek bent, je verlof dan direct zal ingaan. Stel je raakt 6 weken voor de datum ziek, dan begint dan je verlof in plaats van 4 weken vantevoren. In dat geval heb je in plaats van 12 weken naar je uitgerekende datum nog maar 10 weken daarna over. In beide gevallen heb je recht op 16 weken, maar is het verlof anders verdeeld.

    Nog even een toevoeging. Stel je bent nog eerder ziek dan de 6 weken voor de uitgerekende datum, ben je ook verplicht om 6 weken vantevoren je verlof in te laten gaan. De dagen die je ziek bent voor deze 6 weken gaan niet van je verlof af.
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ooow op die fiets.
     
  5. PatriciaSemmy

    2 mrt 2010
    19
    0
    0
    Amersfoort
    aha inderdaad, hoe jij het omschrijft begrijp ik het wel, mijn vriend zei, stel dat ik nog eerder dan die zes weken ziek zou worden dat dan mijn verlof al in zou gaan, en daarom had ik ook zoiets van dat kunnen ze toch niet maken. Ik ben toch al van plan om 6 weken voor de bevalling te stoppen, ik heb redelijk zwaar werk dus dat hou ik 4 weken voor de bevalling toch niet vol.

    Bedankt voor je reactie!
     
  6. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik moest de zin ook 10 keer lezen voordat ik snapte wat er stond ;)...
     

Deel Deze Pagina