zwangerschapsverlof wel of geen recht op reiskosten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door marike, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hallo...

    Ik heb deze maand voor de eerste keer mijn salaris gekregen wanneer ik met zwangerschapsverlof ben en tot mijn verbazing zat er reiskosten vergoeding bij. Dit bedraagd 130 euro best veel geld dus. Normaal heb ik dat ook wel nodig, maar niet als ik ik geen auto hoef te rijden.

    Wat moet ik doen heb ik er wel of geen recht op!
    Bestaad de kans dat ik het zou moeten terug betalen?

    Wie heeft hier ervaring mee of weet dat?

    groetjes
     
  2. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Ik kreeg niets maar ik denk dat beleid daarover per bedrijf verschilt. Zou niets zegen en het effe apart zetten
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik kreeg het beide keren ook en nagevraagd en mocht het houden ,maar ik zou het ook even apart zetten.
     
  4. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kan het zijn dat je je reiskosten pas een maand later vergoed krijgt? Zo gaat het bij de onregelmatigheidstoeslag namelijk ook. De toeslag die ik deze maand verdiend heb, krijg ik pas volgende maand bij mijn salaris.
     
  5. Mon

    Mon Fanatiek lid

    6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geloof dat bij ons het beleid is dat je na 6 weken volledige ziekte (of zwangerschapsverlof) geen reiskostenvergoeding meer krijgt. De eerste 6 weken worden dus nog wel uitbetaald, daarna wordt het stopgezet.
     
  6. linde90

    linde90 Niet meer actief

    Hier werd het teruggevorderd. helaas..... ;)
     
  7. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Een werkgever is niet verplicht om je reiskostenvergoeding door te betalen als je met verlof bent. Immers, je maakt deze kosten op dit moment ook niet. Er zijn wel werkgevers die het doorbetalen, maar er zijn ook werkgevers (zoals de mijne) die het "vergeten" door te geven aan de hun loonadministratie dat dit ingehouden dient te worden.

    In jouw geval bestaat dus de kans dat ze je het doorbetalen tijdens je verlof of dat ze het vergeten zijn in te houden en dat ze het als ze er achter komen met terugwerkende kracht terug vorderen van je. Dit mogen ze doen.
     
  8. Poemi

    Poemi Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij de zwangerschap van m'n zoontje (verlof begin 2010) heb ik het ook doorbetaald gekregen. Ik heb het wel apart gezet maar tot op heden is er nog niets terug gevraagd.
     
  9. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mn jongste heb ik het zeker weten de gehele verlof periode betaald gehad. Van mn oudste weet ik het even niet meer zeker. In ieder geval een deel gehad. ZOu het moeten nakijken.
     
  10. Mamajuf

    Mamajuf Fanatiek lid

    22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik heb het tijdens mijn zwangerschapsverlof ook gewoon gekregen.
     
  11. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Bij mij werd het direct stop gezet helaas
     
  12. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Je hebt er geen recht op. Dus check ff met je werkgever. Als ze het idd zijn vergeten en ze het terug gaan vragen, lijkt me geen fijne situatie.
     
  13. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik heb het ook gewoon gekregen..net als een vergoeding van kosten die ik elke maand krijg en diplomatoeslagen.
     
  14. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik kreeg het ook mijn hele verlof.
     
  15. moontjemoon

    moontjemoon Niet meer actief

    Ik krijg geen reiskosten vergoeding tijdens mijn huidige verlof. Bij mijn vorige werkgever (en bevalling) wel gehad.
     
  16. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    De eerste maand mocht ik mijn ov jaarkaart houden. Daarna moest ik hem inleveren of zelf betalen.
     

Deel Deze Pagina