Zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Taylor1989, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taylor1989

    Taylor1989 Actief lid

    31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

    Ik krijg een ww uitkering. Volgende week woensdag begint mijn verlof. Nu zie ik in mijn werk map dat ik een sollicitatie activiteit toegevoegd heb gekregen wat logisch is omdat de vier weken voorbij waren. Nu vraag ik mij af moet ik in deze week mijn sollicitatie activiteit nog afronden of hoeft dat niet? Ik heb al een vrijstelling, i.p.v. 4 per 4 weken heb ik er 1 per 4 weken.

    Groetjes Taylor
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Taylor,

    Goed dat je nakijkt hoe het zit met de sollicitatieplicht, als je zwangerschapsverlof volgende week ingaat.

    Zolang je de WW-uitkering ontvangt, heb je ook sollicitatieplicht. Je geeft aan dat je adviseur werk je taak al heeft aangepast van vier naar één sollicitatie per vier weken.

    Het advies is om je adviseur werk een bericht te sturen via je Werkmap. Hij of zij kijkt voor je na of je nog een sollicitatie moet doen voordat je verlof ingaat.

    Tijdens je verlof hoef je niet te solliciteren en geen werk aan te nemen.

    Ben je na het verlof nog werkloos? Dan kun je de WW-uitkering opnieuw aanvragen op werk.nl.

    Ik wens je alvast een fijne verloftijd!

    Met vriendelijke groet,

    Nelleke
    UWV Webcareteam
     
    Taylor1989 vindt dit leuk.
  3. Taylor1989

    Taylor1989 Actief lid

    31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ga ik doen. Groetjes Taylor.
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Taylor,

    Namens mijn collega Nelleke, graag gedaan.

    Met vriendelijke groet,

    Viktoria
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina