zwangerschapswens en adoptiewens?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door marit123, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Ik ben benieuwd of er meer stellen op dit forum zijn die een zwangerschapswens EN een adoptiewens hebben.
    Mijn man en ik hebben allebei sterk het gevoel dat we als het ons gegeven is graag biologische kinderen en adoptiekinderen zouden willen.
    Ik ben inmiddels met de pil gestopt en we willen ons binnenkort gaan inschrijven bij wereldkinderen, een organisatie die adoptie 'regelt'.
    Wij vinden het een mooi idee om voor beide mogelijkheden te gaan en ook direct beide keuzes te maken en niet met een adoptieprocedure te beginnen mochten we niet zwanger raken. Een adoptiekindje is bij ons net zo welkom als een biologisch kindje en we zijn heel erg benieuwd het verder zal gaan lopen.
    Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die op deze manier met adoptie bezig willen? Wat zijn jullie ervaringen en ideeen hierover?

    Groeten, Marit
     
  2. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Hai,

    Ook wij zaten er precies zo in als jullie één jaar geleden! We wilde graag voor beide opties gaan!

    We zijn nu meer dan een jaar bezig om zwanger te worden en staan tevens vanaf dat moment ingeschreven voor de VIA cursus! Dat is zeg maar de eerste stap naar een adoptie kindje na het BKA nummer aanvragen!

    Nu is er na een jaar een grote tegenslag gekomen mbt de optie op biologische kindjes! We zitten nu volop in de medische molen om onze opties te onderzoeken voor bio kindjes...erg moeilijk allemaal en je wereld staat totaal op zijn kop!
    Door deze gebeurtenis ben ik er toch anders naar gaan kijken mbt adoptie.

    Er zijn erg veel zaken aan het veranderen mbt adoptie. het komt er op neer dat de wachttijden enorm aan het oplopen zijn en dat er al vaak gesproken wordt dat adoptie voor een andere groep mensen zal zijn....
    Volgens het Haags verdrag mbt adoptie gaan steeds meer aangesloten landen zich meer inzetten voor het feit dat de kindjes in land van herkomst kunnen blijven! Op zich een hele goede zaak...het gaat nog steeds om wat het beste voor de kindjes is!

    Als wij nu wel zwanger zouden mogen worden zou ik misschien eerder voor een special need kindje gaan aangezien ik niet zou willen dat andere stellen die zelf geen kindjes kunnen krijgen door mij nog langer moeten wachten of zelfs misschien niet in aanmerking komen voor een adoptiekindje!

    Het zijn moeilijke zaken en gebieden waarvan ik ook meer wil weten want nog steeds heb ik het idee van hoe is het mogelijk dat er dan volgens de berichten steeds minder kindjes een liefhebbende papa en mama nodig hebben? naar mijn idee zijn er nog een heleboel tehuizen waar kindjes zonder familie opgroeien maar goed die organisaties zullen wel weten waar ze het over hebben!

    succes met jullie keuzes en zwanger worden!

    liefs nina
     

Deel Deze Pagina