Zwangerschapswens maar sinds 1 sept nieuwe baan, wat is wijs?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Gretel, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gretel

    Gretel Niet meer actief

    Hallo,
    De titel zegt het al, wij willen graag voor ronde 2 gaan echter sinds 1 sept een nieuwe baan. (7 maanden contract om mee te beginnen) Er zijn al een paar keer 'grapjes ' gemaakt of kleine hints gegeven 'jij wil nog geen tweede toch?'
    Maar de vraag is óf je wens opzij zetten voor je werk of je gevoel volgen en zien hoe het loopt... Vind het heel lastig!

    Hoor graag jullie mening!
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik zou 4/5 maanden wachten en dan verder gaan :)
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Ligt er trouwens wel aan door wie die opmerkingen gemaakt worden?
     
  4. Gretel

    Gretel Niet meer actief

    Door m'n leidinggevende
     
  5. Gretel

    Gretel Niet meer actief

    M'n leidinggevende zegt het overigens tegen meer collega s, dus niet alleen tegen mij. Moet er nog wel bijzeggen dat voor de instelling waar ik werk en in het geval van mijn functie het in de zomer het rustigste is en dus het meest gunstige voor de instelling om mij een paar maanden te missen... Dus dan zou het weer wel handiger zijn nu zwanger te raken dan in voorjaar/zomer bijv
     
  6. Gretel

    Gretel Niet meer actief

    Verder niemand? Zelfde ervaring oid?
     
  7. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Ik zou gewoon verder gaan met je wens en niet wachten.

    Toen ik kwam te werken waar ik nu werk werd ik aangenomen voor 2 maanden, uiteindelijk een half jaar contract er bij gekregen. Toen ik tekende wist ik net dat ik zwanger was. Mijn contract is gewoon verlengd met een jaar, ookal ging ik twee weken na de verlening met verlof. Nu zit ik er met een vast contract.
     
  8. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Alleen twee collega's weten nu dat ik zwanger ben, leidinggevende nog niet. Ik vertel het hem na de termijnecho.
     
  9. Gretel

    Gretel Niet meer actief


    Ja en daarnaast, eer ik zwanger ben, weet ook niet hoe snel dat gaat, kan snel gaan maar ook even duren want m'n cyclus is best in de war na de eerste, duurt ook paar maanden eer je t vertelt op werk natuurlijk... Naja nog even afwegen!

    Jij in ieder geval gefeliciteerd met jouw zwangerschap, spannend de echo! Geniet ervan!
     
  10. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier bij de eerste begonnen met stop pil in maart 2013 en door 2 miskramen en daarna goede zwangerschap in aug 2015 bevallen.
    Bij tweede besloten om te stoppen met anticonceptie en tweede ronde direct raakt. Heb een tijdelijk contract. Het werd me door de meeste niet in dank afgenomen en niet iedereen was daar even subtiel in maar sta nog steeds achter mijn keus. Voor hetzelfde geld had het weer 1.5 jr geduurd voordat er een succesvolle zwangerschap was en dan was mijn tijdelijk contract ook al lang verlopen (er is geen budget voor vaste contracten).
     
    Gretel vindt dit leuk.
  11. Gretel

    Gretel Niet meer actief

    Ja precies, het moet maar net zo wezen dat het langer duurt of wat voor redenen ook, je weet t toch niet, valt wat dat betreft ook niet allemaal te plannen. Geniet van je zwangerschap, schiet al op zie ik!!
     
  12. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Hai Gretel,

    Ik kwam je vraag hier tegen...
    Ik heb momenteel een contract wat tot december loopt...
    Wij beginnen bewust nu met kinderen...
    Dat is onder andere ook omdat mijn hormonen meespelen...
    mijn partner werkt fulltime, mocht ik geen werk hebben, kunnen wij het ook rond krijgen...
    Het is wat je zelf wilt...

    Mocht ik nu zwanger worden, vertel ik het pas als mijn verlenging echt daadwerkelijk getekend is.. ( zal dan voor een kat zijn)

    Doen wat jij denkt wat goed is en je goed bij voelt... ;)
     
  13. Gretel

    Gretel Niet meer actief

    He daantje,
    Fijn dat je reageert! Ja ik heb me ook erbij neergelegd. Wij kunnen ook op het salaris van mijn man rondkomen mocht het echt zover komen! Ik voel me er goed bij en vind het zonde om 'ons gezinsleven' en onze wens aan te passen voor m'n werk wat toch voor mij iets is naast mijn kleine gezinnetje.
    Dus ga vol goede moed ertegenaan ;) gezellig om je tegen te komen op andere forums!:)

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina