zwangerschapszwemmen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamamandy, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    hallo

ik doe al vanaf 16 weken zwangerschapszwemmen
    vind heel leuk onder al die zwangeren
    maar is me aangeraden voor de rug

ben benieuwd wat voor dingen jullie doen en of er meer zijn die doen zwemmen

ps damens uit omgeving kerkrade(zuidlimburg)
    in dr pool op dinsdag avond is erg gezellig en heerlijk ontspannen

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.788
    3.323
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik werk in een zwembad en de lessen die ik geef, zijn toevallig in het warme instructiebadje, waar ook de zwangerschapslessen zijn trouwens.
    Maar dat vind ik zelf dus voorlopig voldoende ;) . Ik geef voorlopig o.a nog les in meer bewegen voor ouderen, aquarobic dus, maar dan op een veel lager tempo. Prima te doen voorlopig, dus voor mezelf ook wel prettig dat ik zo dus blijf bewegen.
    Verder ga ik vanaf 26 weken ongeveer de cursus 'fit zwanger' doen, vooral voor de gezelligheid eigenlijk ;) . Ben benieuwd verder... Vorige keer heb ik yoga gedaan.

3. Ik heb bij m'n vorige zwangerschap aan gezwommen, en wil dit nu ook weer gaan doen. Eerst een weekendje weg in de planning, maar daarna wil ik er aan beginnen... heb er echt weer zin in, was altijd zo gezellig bij m'n vorige zwangerschap. En ontspannend, toch lekker in beweging blijven..

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Weten jullie ook wanneer je 'normaal' gesproken met zwangerschapszwemmen begint? Het lijkt mij heerlijk om te doen, maar het doel is natuurlijk voornamelijk ontlasting van je lichaam en zo vroeg in de zwangerschap heeft je lichaam nog vrij weinig te lijden...Het voelt zo lullig om daar aan te komen zitten met amper iets van een buik! :)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.788
    3.323
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij ons is het érg verschillend. De meeste beginnen rond de 20 weken. Sommige pas veel later, als ze écht niets anders meer kunnen qua sport zeg maar. En anderen beginnen lekker rond de 12 weken al. Als het op inloop-basis is, kun je natuurlijk altijd eens gaan kijken en dan zien hoe het voelt, ook voor jezelf: of het dan nog zo 'lullig' voelt ;) -want misschien zijn er wel meerdere die (bijna) net zo ver zijn!
    Bevalt het niet, dan wacht je nog een maandje weer en anders ga je lekker door.

Deel Deze Pagina