Zwarte holte achter vruchtzak?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nen87, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi dames,

    Vanmiddag een echo gehad. Daarop was een mooie vruchtzak te zien conform de termijn. Maar toen ze wat met die staaf aan het bewegen was, verscheen er van achter de vruchtzak nog een zwarte holte die ongeveer even groot was. Ik vroeg haar wat dit was. Ze zei dat ze het niet wist, maar dat het mogelijk een tweede vruchtzak is. Omdat ik nog zo vroeg ben, kon ze er eigenlijk niets over zeggen verder. Ik ging net ff googelen op tweelingecho's maar daar zie ik steeds de vruchtzakken naast elkaar. Kan het zijn dat het inderdaad twee vruchtzakken zijn en dat ze door de ligging van mijn bm 'achter' elkaar liggen?
    Ik weet uiteraard dat het nog alle kanten op kan op deze termijn. Over 4 weken mag ik weer terug. Hieronder even een foto van deze echo. Bij het rechter plusje zit nog een klein zwart plekje. Daar achter zit dus die tweede zwarte vlek die we zagen. Die was bij in beeld brengen overigens ook 'scherp' begrenst en je zag dan een soort tussenschot tussen de twee zwarte holtes.

    Ben benieuwd naar de reacties.

    Groetjes!!
     
  2. Elies25

    Elies25 Niet meer actief

    Ik had ook zo'n zwevend ding, de VK zei eerst dat ze dacht aan een cyste. Maar doordat ik door werd gestuurd naar ziekenhuis, kreeg ik daar nog een echo en de gynaecoloog zei dat het waarschijnlijk de dooierzak was, van het eitje. Dat zou vanzelf verdwijnen en heeft het ook gedaan.
     
  3. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Zit zo'n dooierzak niet juist in je bm omdat het kindje daar de voedingsstoffen uit haalt?
     
  4. Elies25

    Elies25 Niet meer actief

    Ja en die verdwijnt op een gegeven moment, dan gaat t over op de placenta. Maar het leek een enorme cyste.

    Nu zie ik dat je over een tussenschot krijgt, dat klinkt wel als twee vruchtzakjes. Jammer he dat je dan zolang moet wachten, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
     
  5. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ja er was een dikke scheiding te zien tussen de twee holtes. Ik heb de dooierzak wel eens als dun ringetje gezien op een echo, maar dan zat ie in de bm. Die 4 weken wachten duren nu erg lang ja!
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Wat je vaak ziet is dat jouw blaas er als een "vruchtzak" kan uitzien.
    Die zit ook daarachter verstopt.
     
  7. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Rogjuli, bedankt voor je reactie. Mijn blaas was echter goed gevuld voor de echo (gelijk een groot zwart vlak in beeld) en wat we achter de vruchtzak zagen was zo groot als de vruchtzak zelf. De echoscopiste benoemde gelijk de blaas, maar heeft het niet als suggestie genoemd voor die tweede holte.


    Hmz het zal gewoon erg spannend blijven. Gaan 4 lange weken worden!
     
  8. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    pfff 7 maart pas volgende echo! dat duurt echt lang zeg.....
     
  9. apie3

    apie3 Fanatiek lid

    10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Bij mij was het bij mijn 2e een stolsel.....

    7 maart duurt heel lang meid! Zou je het leuk vinden als het blijkt dat je een tweeling hebt?

    x
     
  10. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    een stolsel buiten je bm? kon dat kwaad?
    ik geloof dat ik wel ff ga schrikken dan hoor! dat wordt een uitdaging dan...
     
  11. adriana2008

    6 jul 2009
    27
    0
    0
    Nederland
    Ik heb precies hetzelfde gehad bij de 1e echo ook bij mij lagen ze achter elkaar.
    De echoscopiste zei dat het om een tweede vruchtzak ging maar dat deze minder ontwikkeld was en ik moest ook afwachten..
    Helaas was er op de tweede echo niets meer van te zien..
    Het kan dus beide kanten op..
    Heel veel succes met wachten !
     
  12. apie3

    apie3 Fanatiek lid

    10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Nee zat wel in de baarmoeder hoor! Is dat bij jouw niet dan? Dan heb ik t niet helemaal goed begrepen ;)......

    Al zou het een stolsel zijn, dan hoef je nog niet te schrikken hoor... Meestal lossen die vanzelf op. Bij mij liep dat toen wat anders, maar ik heb uiteindelijk gewoon een hele gezonde zoon gebaard! Komt goed meis...
     
  13. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij mij is zoiets met 20 weken gezien en dat is een amnionstreng. Bij mij zat dat op de placenta, alsof er twee vruchtzakjes naast elkaar zaten, gescheiden door een dik vlies. Het is denk ik niet wat jij hebt, maar het is goed dat ze er nog een keer naar kijken. Ik moet daarvoor een GUO (medische 20 weken echo), maar in principe is dat in mijn stadium onschuldig. In een eerder stadium kan het wel voor problemen zorgen, maar dat is een kans van 1 op 1000 of iets.

    Mijn moeder had een tweede vruchtzak (ontdekt met 8wk), en dat was echt van een 'vanishing twin'. Heeft mijn kerngezonde lieve zus gewoon 8 mnd later op aarde gezet ;)

    Ga jezelf niet gekmaken, en ga niet zelf dokteren op google, je vindt altijd, geheid een eng verhaal dat er op lijkt!!
     
  14. MomQ 2 be

    MomQ 2 be Bekend lid

    28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ook hier een soort gelijk iets bij 6wk echo, alleen bij mij was het ook een stolsel of te wel wat oud bloed of vocht...en dat kan geen kwaad... moet er wel bij zeggen dat het op mijn echo wat duidelijker was omdat het er niet precies achter zat maar wat hoger dan de vruchtzak.Maar ja je weet het nooit he, is allemaal nog zo in ontwikkeling natuurlijk! spannend!
     

Deel Deze Pagina