Zwarte streep inwendige echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vlindy, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindy

    vlindy Lid

    3 jul 2015
    19
    0
    1
    Hallo,

    Ik heb gisteren een echo gemaakt. Eerst uitwendig, maar er was niets op te zien. Daarna hebben ze een inwendige echo gemaakt en zei dat niks zat. Ze sprak over een 'Zwarte streep'. Nu vraag ik me af wat dit kan inhouden..
    Ik weet nu niet waar ik aan toe ben. Ik ben niet zwanger volgens haar. Ik heb alleen wel een streep onder mijn navel en aders over hals/borsten/tepelhoven. Kan dit ook door andere oorzaken komen? En wat houdt die zwarte streep in?
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Zwart op een echo duidt vaak op vocht/bloed.

    Maar heb je uberhaupt wel een positieve test in handen??
    Hoever zou je zwanger moeten zijn dan nu?

    Die blauwe aders kan vd hitte komen. Dan zetten aders vaak uit en zijn dus oppevlakkiger/duidelijker te zien.
     
  3. vlindy

    vlindy Lid

    3 jul 2015
    19
    0
    1
    Volgens mijn berekeningen zou ik nu in de 9e week zitten. Maar het kan ook zijn dat ik een late eisprong heb gehad..
    Verder heb ik eenmaal een licht streepje gehad, met ochtendurine. Gisteren test herhaald en deze gaf negatief. Vandaar dat ik nu niet weet waar ik aan toe ben. En zetten de aders in de tepelhoven ook uit bij hitte?
     
  4. vlindy

    vlindy Lid

    3 jul 2015
    19
    0
    1
    Een beetje een aparte vraag, maar zou een eventuele zwangerschap niet te zien kunnen zijn door bloed/vocht in de baarmoeder?
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij in de 9e week zou zitten dan had er dus al een heel kindje op de echo zichtbaar moeten zijn.
    Een keer heel licht streepje en vervolgens negatief is dus geen positief resultaat en dus niet zwanger.

    Welk merk test gaf die lichte streep?? En wanneer was dat precies??

    Hoelang ben je nu van de pil oid af en hoelang waren andere hormoonloze cycli??

    En ja... ook die aderen zetten op door hitte.
     
  6. vlindy

    vlindy Lid

    3 jul 2015
    19
    0
    1
    Ik slik op dit moment nog wel de pil, althans voordat ik dacht zwanger te kunnen zijn. Ik ben wel ziek geweest en misschien heeft de pil dus niet gewerkt zoals het zou moeten..
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee niet in streep vorm, maar dan zie je een zwart rondje.
    Maar vanaf 6 weken zie je in dat rondje dan ook een wit vruchtje/kindje zitten.
     
  8. vlindy

    vlindy Lid

    3 jul 2015
    19
    0
    1
    Wat zou die streep dan kunnen betekenen? Ik begrijp het niet zo goed.. Zou die streep bloed of vocht kunnen zijn waardoor het rondje niet zichtbaar is terwijl hij er wel zit?
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat kan niet.

    Wie heeft de echo gemaakt?? Is er ook na je eierstokken gekeken of er wellicht een eisprong zit aan te komen ondanks de pil?

    Ik denk overigens niet dat je zwanger bent.
    Hoe kom je trouwens bij 9 weken??
     
  10. vlindy

    vlindy Lid

    3 jul 2015
    19
    0
    1
    Ik kom bij die 9 weken omdat ik gerekend heb met eerste dag menstruatie voor het 'onveilige' moment.
    Ik denk ook niet dat ik zwanger ben (Echo, testen). Ik word ook gewoon ongesteld in de stopweek.
    Vraag me alleen af waar die streep onder mijn navel dan vandaan komt..
     
  11. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.647
    75
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Die hebben veel vrouwen, ik ook en aders op borsten ook vaak.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Misschien moet je daarmee naar de huisarts.
    Ik heb zo'n streep niet wanneer ik zwanger ben en heb hem ook wel eens gezien bij niet zwangere.
    Ik denk dus dat het geen kwaad kan.
     
  13. Kimberly 33

    Kimberly 33 Fanatiek lid

    19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik snap niet helemaal waarom een echo na een test met een zeer licht streepje.
    daarnaast nu is die negatief dus niet zwanger.
    En de rest tja je lichaam is een raar iets,daarnaast een streep op de buik komt meestal pas later.
     
  14. BlijEi

    BlijEi Bekend lid

    27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    De echoscopist zegt dat je niet zwanger bent, de test is negatief, dus ik denk dat je er wel vrij veilig vanuit kunt gaan dat je niet zwanger bent ;)

    En wat betreft die zwarte streep: bedoel je de linea negra? Volgens mij kun je die alleen krijgen onder invloed van zwangerschapshormonen en aangezien inmiddels is vstgesteld dat je dat niet bent, zal het dat niet zijn. Anders even naar de huisarts? Ik vind het een beetje een vaag verhaal, eerlijk gezegd.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je zou 9 weken zwanger zijn maar je zit aan de pil en de echoscopist zegt ook dat je niet zwanger bent maar ze zag een zwarte streep en nu blijkt de streep op je buik zelf te zitten?
    Ik vind het niet duidelijk maar als je 9 weken zwanger had geweest dan was er bij een inwendige echo sowieso iets te zien.
     
  16. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ik snap niet helemaal..
    Je heb streep uitwendig en inwendig?
    Misschien keizersnede litteken?

    Naar aanleiding van he verhaal ben je 100% niet zwanger ook niet geweest wellicht
    Over de steeep snap ik niets van
     
  17. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als je test negatief is , en je echo ook dan ben je niet zwanger.
    met welke test heb je licht positief getest ? stond het streepje er binnen de afleestijd en heb je daarna niet meer getest ?
     
  18. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Linea negra hoeft niet automatisch op een zwangerschap te duiden. Was dat maar waar, dat zou een hoop zwangerschapstesten schelen.

    Ik heb ook wel eens zo'n streep gehad en was toen echt niet zwanger. Sterker nog, had toen niet eens een vriend en sex :p.

    TS:
    Bij 9 weken zwangerschap had je duidelijk zonder teveel te hoeven zoeken een klein kindje op de echo moeten zien zitten, compleet met armpjes en beentjes.

    Die streep op de echo kan duiden op bloed of vocht in de baarmoeder. Wellicht wordt je een dezer dagen ongesteld.

    Zwanger ben je in elk geval niet. Zet dat dus uit je hoofd, want blijkbaar wil dat niet tot je doordringen naar wat je telkens schrijft. Je moet uitkijken dat je jezelf geen schijnzwangerschap gaat aanpraten. Dan kun je zelfs een dikke buik, symptomen en alles krijgen zonder dat je daadwerkelijk zwanger bent!
     
  19. vlindy

    vlindy Lid

    3 jul 2015
    19
    0
    1
    Bedankt voor de reacties..
    Ik voelde gewoon vanalles aan mijn lichaam.
    Vooral door de opgezette aders en de streep onder m'n navel werd ik bang.
    Ik heb zeker een kinderwens. Maar op dit moment is mijn situatie en gezondheid te onstabiel.
    Als ik zwanger zou zijn zou dat door evt sperma/voorvocht aan vingers zijn geweest.
    Toen ik bepaalde klachten kreeg ben ik naar de huisarts gegaan, waarop hij vroeg of ik zwanger kon zijn. Ik antwoorde met nee aangezien ik al langere tijd geen seks heb gehad.
    De huisarts zei dat je ook zwanger kan raken door je vingers. Maar in hoeverre is dat waar? Vind het sowieso een aparte uitspraak voor een huisarts. Al helemaal omdat zijn vervanger, waar ik later een afspraak mee had, mij vertelde dat dit juist onmogelijk was.
     

Deel Deze Pagina