Zwarte vlek in baarmoeder 6,5 week zwanger wat is dit?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sterre21, 8 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Dames,

    Na 4 jaar ivf ben ik eindelijk zwanger, gister hadden we de eerste echo bij 6 weken en 4 dagen. We hebben een heel mooi kloppend hartje gezien en waren helemaal in de wolken. Even snel tussen neus en lippen door zij de gyn, er zit ook wat bloed oid in je baarmoeder maar dat geeft niks voor het vruchtje.. Dus wij hebben er niet verder naar gevraagd. Alleen nu lees ik op internet dat er dames zijn bij wie vertelt is dat dit 50/50 een miskraam kan worden als je dit hebt???!!!!! Ik schrik me rot omdat ons gyn er echt totaaaaal niks van maakte maar ik nu allemaal verhalen lees... Brrr.. Ons gyn is sowieso een heel makkelijk mens die haar echt nergens druk over lijkt te maken.. (soms geeft dat juist geen vertrouwen) Wat zeggen jullie van mijn echo foto?? Het gaat om die zwarte vlek er boven :eek: word ineens zo onzeker:(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    hoi sterre.

    allereerst gefeliciteerd!

    ik had het bij deze zwangerschap ook.ze zeiden dat het bloed was door de innesteling of een geknapt adertje en het niet kwaad kon voor het vruchtje.
    het is bij mij ook losgekomen inderdaad.
    het was een flinke bloeding en ik dacht dat het niet goed was,maar de gynaecoloog had gelijk en er was niets aan de hand. het komt echt heel vaak voor zei ze.;)
     
  3. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad, was inderdaad een bloeding, al was die wel wat groter.
    Ik kreeg het advies om een paar dagen platte rust te houden. Heb 2 dagen op bed gelegen, en had daarna controle waarbij die bloeding al bijna was opgelost. :)Misschien dat je dit weekend extra rustig aan kan doen? :)
     
  4. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Bedankt voor jullie reacties! Stelt me enigsinds gerust. Mijn gyn heeft het helemaal niet gehad over rust oid.. Apart toch.. Maargoed ik ben al een week ONTZETTEND misselijk en moe, ik spuug alles er uit alleen water blijft binnen, ik ben al ziekgemeld op het werk en kan verder niks dan liggen dan gaat het iets met de misselijkheid, dus die rust heb ik wel  :D:roflmao:
    Ik ga maandag wel de h.a bellen voor evt medicatie tegen die misselijkheid want ik trek dit echt niet veel langer zo, word er gewoon depressief van.. Zodra ik sta en loop word ik zooo misselijk en raar dat ik maar weer ga liggen. De dagen kruipen voorbij zo.
     
  5. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Bij mij zagen ze toen ook zoiets op de eerste echo’s , ze zei ook heel relaxt , het kan zijn dat je wat bloed gaat verliezen want er zit wat rondom baarmoeder zoals ik kan zien op de echo .
    Ik gelijk al in paniek .. Maar ze zij dat ik me echt geen zorgen moest maken en soms loste het lichaam het zelf ook wel op.
    Nou bij mij gelukkig toch het laatste want heb de hele zwangerschap geen druppel bloed verloren en uiteindelijk was er op de echo ook niks meer te zien
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had het ook, kwam door de innesteling volgens mijn vk, niks aan de hand. De echo erna was het ook niet meer te zien, ik heb geen drupje bloed verloren, dus zelf van binnen uit opgelost, denk ik?
     
  7. tulp123

    tulp123 Bekend lid

    7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hier idem, kon ook zijn dat ik wat bloed kon verliezen maar ook niet het geval geweest en inmiddels is hij alweer 5 jaar oud.
     
  8. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Dat noemen ze een hematoom en hier helaas wel ervaring mee. Mega veel enorme bloedingen gehad en daarom moest ik toen bedrust. Maar het goede nieuws is dat ik nu met het resultaat op zit. Mijn advies rust goed en drink veel water dan lost het makkelijker op
     
  9. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ik had dit ook bij mijn 1e echo. De verloskundige had de gyn erbij geroepen en die heeft goed gekeken. Ze dachten eerst ook wat bloed maar de uiteindelijke conclusie was een klein vochtblaasje/cyste in de wand van Mn baarmoeder. Kon verder geen kwaad. Bij de echo 1 week later was het ook al weg.
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
  11. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    @sterre21 het kan een hematoompje zijn. Ik heb dat ook gehad, maar kreeg een bloeding in week 7/8 en verlies nog steeds wat bruine afscheiding, maar alles gaat goed! En ze zien geen hematoom meer. Ik denk dat ze bedoelt dat de bloeding niet bij het vruchtje zit waardoor die meegenomen kan worden.
    ik denk trouwens dat ik wel weet welke arts je bedoelt :p
     
  12. sterre21

    sterre21 Actief lid

    21 apr 2011
    291
    144
    43
    Inmiddels weken verder en inderdaad, heb even flink gebloed maar het bloed is weg en het gaat verder helemaal goed :D oja? Welke arts denk jij? Begint de achternaam met een K? :roflmao::roflmao:
     
    sarah28 en Snoepjes vinden dit leuk.
  13. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Fijn om te horen! Bloeden is altijd eng hè.

    Ja, begint met K en eindigt met L :roflmao:
    Vind haar hilarisch :roflmao:
     

Deel Deze Pagina