Zwarte 'vlek' in hersentjes??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cvo1986, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvo1986

    cvo1986 Bekend lid

    30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meiden,
    ik heb dus afgelopen donderdag de termijnecho gehad en we zijn drie dagen vooruit gezet. Op de echo-foto was ik dus 13wk3dgn.

    Maar tijdens de echo zag ze in de schedel dus een zwarte holte (hoort er te zitten) maar zij vond hem iets groter en ze stuurde mij dus meteen door naar het ziekenhuis voor een second opinion :(:$
    gelukkig kon ik de volgende dag al om 9 uur terecht, hier keek ze (een heel aardige trouwens) eerst naar de foto die ik had meegekregen en ze zei ook: tsj als ik heel eerlijk ben ziet deze foto er ook wel vreemd uit, maar we gaan gewoon met de echo kijken en gaan van daaruit verder.
    Dus mijn hartslag was mega-hoog :), maar ze keek precies van bovenaf op de schedel en ging langzaam alles beoordelen.

    Tussendoor zei ze allemaal geruststellende woorden. Van 'dit is goed, dit is aanwezig, dit ziet er normaal uit..' en believe me, de woorden 'normaal en goed' klinken dan heeeel goed.

    Zelf kon ze dus niks afwijkends ontdekken en zei, als je het ok vind dan haal ik een tweede erbij zodat zij het ook kan beoordelen. Dus zij die vrouw gehaald, maar die was nog even bezig en die zou zo komen. In de tussentijd is ze zelf nog verder gaan kijken en toen ze van de zijkant keek (beetje dezelfde hoek als bij de vk) toen zag ze dus ook wel hetgeen wat de vk gezien had. Dus ze begreep de vk wel :(, maar zij dacht echt dat het een vertekend beeld was door de hoek van de echo en dat je schuin tegen de kanaaltjes aan het kijken was.
    Ondertussen was de tweede er ook bij en ook zij vond van bovenaf alles normaal en van de zijkant ook de twijfel. Maar ze dachten allebei dat het de hoek van de echo was.

    Als voorstel is nu over twee weken nog een echo in het ziekenhuis, want dan zijn de hersentjes verder ontwikkeld.

    Pfff ik ben wel redelijk gerustgesteld door de echo in het ziekenhuis en drie personen (later ook de gyneacoloog) die zeggen dat hun niks abnormaals zien. Maar jeetje wat een schrik, en een lange twee weken vanaf nu :(
    Ik hoop dat alles met kleine smurf goed gaat en dat zijn/haar hersentjes goed aangelegd worden

    Herkent iemand dit?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Ikhebjelief

    Ikhebjelief Fanatiek lid

    1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    He meid wat zitten jullie in de spanning!
    Dat is wel even schrikken hoor!!
    Ik duim voor jullie!
     
  3. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    sterkte en ik hoop dat over 2weken een prachtige echo te zien is zonder zwarte vlek.
     
  4. cvo1986

    cvo1986 Bekend lid

    30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel! en 'gelukkig' is er ondertussen al een week voorbij en hebben we volgende week vrijdag de echo al. Maar het blijft spannend. Ik hoop dat het gewoon de hoek is waarop de echo genomen is..
     
  5. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    pff wat een schrik meis !!
    heel veel sterkte en hopelijk is alles goed
     
  6. Babette8

    Babette8 Bekend lid

    29 nov 2011
    727
    0
    0
    Dat is schrikken... En ook heel vervelend dat je een week moet wachten tot je meer weet....
    Ik duim voor jullie!
     
  7. december

    december Fanatiek lid

    9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, je schrikt je toch helemaal wild. Ik hoop dat jullie volgende week goed nieuws krijgen!!
     
  8. girl13

    girl13 Actief lid

    12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah wat spannend!
    Maar gelukkig hebben er al drie geruststellend gereageerd, dus hopelijk heb je daar wat vertrouwen mee gekregen. Als experts het niet vertrouwen zeggen ze het ook altijd eerlijk. Dus blijf positief! Nog even volhouden en hoor je volgende week meer!
     
  9. cvo1986

    cvo1986 Bekend lid

    30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden, vrijdag dus de echo gehad en het lijkt allemaal goed. Keurig symetrische hersenhelften. De holtes had ze opgemeten en die was niet vergroot, dus geen waterhoofd oid. Een of andere latijnse naam..was ook aanwezig en die was heel belangrijk omdat dit anders een goede indicatie voor een hersenafwijking zou zijn. Verder lag de kleine smurf niet ideaal en de termijn is ook niet ideaal dus kon zr de kleine hersenen niet voor dr 100 % beoordelen. Daarom is de 20 weken echo nu de echte graadmeter. Maar voor nu is / lijkt het allemaal goed. Over 2 weken zoiezo nog een echo bij de vk.
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn dat het er nu allemasl goed uitziet.

    Toch ben ik laatst nog meer echo'd tegengekomen met ook zo'n zwarte vlek in het hoofd (12-13 weken echo's) en dat zijn gezonde kindjes ;)
     
  11. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    oowh wat
    fijn voor je !! wat een opluchting
     
  12. prescilla

    prescilla Lid

    17 mrt 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje heel erg veel sterkte en hopen dat het niets is :(
    Onze middelste zoon had er toen links en rechts een vlekje maar die waren heel klein en aantal weekjes later was het weg ...:)
     
  13. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Gelukkig!
     
  14. Ikhebjelief

    Ikhebjelief Fanatiek lid

    1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Fijn om te lezen!!
     

Deel Deze Pagina