Zwarte vlek op echo te zien (hoofd), normaal?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Claud01, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claud01

    Claud01 Nieuw lid

    22 jan 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Claud01, 22 jan 2013
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
    Hallo Allemaal,
    Hopelijk kan iemand mijn verontruste gevoelens wegnemen..

    Ik heb gisteren een pret echo gehad..
    De echoscopiste gaf al aan dat als ze iets zou zien wat er niet hoorde het zou melden, ze heeft niks gemeld maar toen ik later thuis kwam en de echo foto's bekeek zag ik op een ingezoomde echo van het hoofd een zwarte vlek, is dit altijd te zien op een echo van 16 weken? ik dacht dat het misschien de nog open fontanel kon zijn??
    Als je het kindje ziet in het geheel is er trouwens geen zwarte vlek te zien op de echo.
    Ook zei ze dat het hoofdje nu 12 cm is, is dit niet heel erg groot?
    Hopelijk kan iemand mij verder helpen..
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb je een foto?
    Dikke kans dat het de hersenkamers zijn. Deze zijn op dit termijn nog niet helemaal gevuld (en dat hoort ook niet).
    Ik was bij de eerste vreselijk ongerust en was bang dat het kindje geen hersenen zou hebben ;)
    Misschien bedoel je iets anders hoor, maar dat schiet me zo even binnen.
     
  3. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ja, denk ook aan de hersens. Als je het hoofdje vanaf bovenaf ziet,zie je in het midden vaak een streep
    En naast die streep de kleinehersenen, dat zijn soort zwarte gaten
     
  4. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Het is een 3D echo? Want daarop zitten vaak gekke vlekken en lijkt het alsof er stukjes missen....
     
  5. Claud01

    Claud01 Nieuw lid

    22 jan 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 Claud01, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt: 23 jan 2013
    Ik heb een stukje van de Echo bijgevoegd van het hoofd !De vlek was trouwens niet op de 3D echo te zien, maar toen ze met 2 D keek.
    Liefs
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ikdenk dat het heel goed een hersenkamer kan zijn. Aan de andere kant hoort hij ook te zitten, maar het lastige met een echo is dat als (in dit geval) het hoofdje er iets scheef voorligt, dan je dan met de echo net naar verschillende dieptes zit te kijken. Dus aan de ene kant zie je dande schedel (wittig) en aan de andere kant de hersenkamer (iets dieper dus).

    Zowiezo denk ik dat dit wel zo opvallend is... Als het adwijkend was geweest dan was het een vk ook echt wel opgevallen hoor!
     
  7. Dre79

    Dre79 Lid

    1 dec 2010
    55
    3
    8
    NULL
    NULL
    Dit is een doorsnede van de buik, de zwarte vlek is een gevulde maag met vruchtwater. de witte puntjes rechts een dwarsdoorsnede van de wervelkolom.
     
  8. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Vind ik t idd ook op lijken....
     
  9. Giulietta

    Giulietta Actief lid

    29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dit klopt! Dit is een mooi buikje met goed gevuld maagje. Een babybuikje is mooi rond, zoals je ook op de foto ziet. Maar het hoofdje is juist niet rond maar meer ovaal! Misschien dacht je daarom dat dit het hoofdje was ;)
     
  10. Claud01

    Claud01 Nieuw lid

    22 jan 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen heel erg bedankt voor de reactie,s :D
    Idd op de echo stond ook AC en dat is de omvang buikomtrek... voor niks zorgen gemaakt:(
     
  11. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd, wat dom!!! Ik heb me helemaal suf-gestaard als zijnde een hoofdomtrek (al vond ik die wel wat slecht omlijnd, vaak zie je de botstructuren beter). Hahaha.
    Geen zorgen dus meer maken! Gwwoon lekker genieten!
     

Deel Deze Pagina