Zweden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zwangerevrouw, 9 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Iemand ervaring naar Zweden met kinderen?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    We zijn er 2x geweest met onze kinderen omdat er goede vrienden van ons wonen.
    Het is echt een land voor een rondreis, de afstanden zijn enorm , de bezienswaardigheden liggen ver uitelkaar. De sfeer vind ik erg gemoedelijk en heel kindvriendelijk. Zweden zelf houden niet zo van luxe en faciliteiten geloof ik want als je een mooie camping zoekt kom ik vaak bij een camping met Nederlandse eigenaren uit (en dat ligt dan niet alleen aan Google;))

    Maar het kan ook best saai en veel van hetzelfde zijn, vind ik. Al die bossen, meren, bossen, meren. Noorwegen is qua landschap veel indrukwekkender.
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Momenteel gaan er heel veel mensen heen die aan de corona maatregelen willen ontsnappen. Alles is gewoon open, ze hebben geen mondkapjes op en houden geen afstand. Wel wat kleine beperkingen maar totaal niet vergelijkbaar met andere en omliggende landen (Noorwegen is bijvoorbeeld zeer streng).

    Ik heb er familie wonen en die worden gek van alle corona toeristen die het land inreizen en zich nergens wat van aantrekken.
     
    cosdy, citroenrasp en bosi333 vinden dit leuk.
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.561
    2.416
    113
    Wij hebben er rondgereisd met de vouwwagen.
     
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Wij zijn er een paar keer geweest zonder kinderen en in 2018 met de kinderen.
    Ik vind het een fijn land. Eigenlijk is het heel saai, er zijn geen hoge spectaculaire bergen, geen spierwitte stranden, niet echt veel geweldige bezienswaardigheden, maar wel veel bossen, meren en een fijne kust om met kinderen te zwemmen en te spelen.
    Wij worden altijd helemaal ontspannen in Zweden. We hebben met de jongens veel gewandeld, gevist, gevaren (kleine zodiac met 5 pk motor mee) en gezwommen. Paar stadjes en steden bezocht. Niet heel veel bijzonders dus, maar het was echt wel een fijne vakantie.

    Het is inderdaad een land dat meer geschikt is voor een rondreis, dan om 3 weken met je tent op 1 plek te blijven staan. Ik denk dat dat laatste erg saai is, na een paar dagen. Je vindt er volgens mij ook inderdaad niet van die enorme kampeerfabrieken zoals in Frankrijk of Italië met zwembaden en glijbanen en veel animatie enzo.
    Nu zoeken wij dat ook totaal niet op, dus misschien zijn ze er wel, maar we zijn ze in elk geval niet tegengekomen.

    Wij zijn met onze camper rondgetrokken, ruim 2 weken in Zweden zelf, de resterende week hadden we nodig voor de heen en terugreis. We zijn begonnen vanuit Travemünde naar Malmö, vandaaruit langs de kust richting Göteborg en nog wat hoger (eiland Orust), vandaaruit het binnenland in, en langs de twee grootste meren richting Smaland. Daarna nog naar Kalmar en een paar dagen op Öland doorgebracht. Daarna via de zuidkust weer terug naar Malmö en via de brug naar Kopenhagen en vanaf daar weer terug door Denemarken en Duitsland naar huis.
     
    zwangerevrouw vindt dit leuk.
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Klinkt Als een mooie reis! Maar een week voor de heen en terugreis? Wij zijn een paar keer naar Kopenhagen en Malmö geweest, maar in onze beleving rijd je dat in een nachtje :p
     
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Met de camper gaan wij niet zo hard. Bovendien is dat stuk voor ons ook gewoon vakantie en houden we niet zo van lange stukken rijden achter elkaar.

    Heen vertrokken we op zondag vanuit Drenthe na een familiebezoekje. Zweden was niet gepland, dus onderweg hebben we een boot geboekt vanuit Travemünde. Die vertrok dinsdagochtend, dus dinsdagavond waren we in Malmö. Was best leuk, het was heel rustig, prachtig weer, er waren ligbedden aan dek. Net een cruise haha.

    Terug gingen we woensdag naar Kopenhagen, de volgende dag nog een dagje ergens in Denemarken doorgebracht. Vrijdag hele dag gereden. Zaterdag nog naar een dierentuin in Duitsland geweest en zondag waren we weer thuis.

    Tuurlijk kan dat sneller. Het ging me ook meer erom dat we in 2 weken best veel hebben kunnen zien in Zweden.
     

Deel Deze Pagina