Zweedse krijgt kind door baarmoeder transplantatie .

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tiepmiep, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiepmiep

    tiepmiep Bekend lid

    10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Ik kan de link niet kopiëren maar het staat op nu.nl..
    Wat een goed nieuws zag pas ergens een topic staan dat iemand zei dat het niet kan ..maar nu dus wel !!
     
  2. tiepmiep

    tiepmiep Bekend lid

    10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
  3. pluisje19

    pluisje19 Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Wat een hoopvol nieuws, ik wist dat het al geprobeerd is, zonder succes. Maar nu dus met succes erg leuk:D
    Pluisje
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wat een mooi bericht. Ook fijn dat dit orgaan ook door levende donor gegeven kan worden. Bijv moeder aan dochter etc.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Prachtig

    Wat een mooi voorbeeld van de vooruitgang
     
  6. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mooi!
     
  7. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nou iemand bij het topic anticonceptie wil dit serieus doen!
     
  8. Dejenna

    Dejenna Actief lid

    12 sep 2014
    240
    0
    0
    Ontzettend mooi!
     
  9. Ik moest ook meteen aan dat topic denken.. Het kan dus wél! :) Hoe mooi is dat?
     
  10. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik ben mijn baarmoeder ook liever kwijt dan rijk. Ben niet van plan hem nog te gebruiken en zal hem zo laten verwijderen als het kon.
     
  11. Yvon1893

    Yvon1893 Fanatiek lid

    24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    mooie doorbraak!
     
  12. penseel

    penseel Niet meer actief

    Nou ja eerste gedachten was wie wil mijn baarmoeder hebben ik heb heb hem niet meer nodig.

    Maar misschien ga ik hem toch wel heel erg missen. Mijn maandelijkse periode toch echt niet. Maar misschien krijg ik dan wel het gevoel geen vrouw meer te zijn? Stom gedacht toch? Het hoort bij mijn lichaam maar een nut heeft hij voor mij niet meer.

    Stel mijn dochter kan geen kinderen krijgen of heeft geen baarmoeder dan ben ik wel ergens rond de 60 als ze kinderen wil dan ben ik al een tijd in de overgang en heeft dat ding helemaal geen nut meer.

    Denk alleen niet dat mijne geschikt is van wegen twee ks denk dat alleen een ongeschonden baarmoeder geschikt is?

    Het voordeel is wel dat de moeder als ze wel eitjes heeft ook de bio moeder is dat is toch echt een hele plus punt.

    Bijzonder hoor de techniek van tegenwoordig.
     
  13. MomQ 2 be

    MomQ 2 be Bekend lid

    28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Wauw...ik vindt het wel iets moois. Lijkt me wel een hele ingreep, maar ik denk dat er veel vrouwen zijn die hier iets aan hebben. Zowel degene die zelf geen kinderen kunnen krijgen en vrouwen die hun baarmoeder 'niet meer nodig hebben' ... toch weer een hele stap vooruit.
     
  14. Klaproos

    Klaproos Niet meer actief

    Wauw...geweldig dat dit kan. Ik heb nog een baarmoeder maar die functioneert niet geweldig. Nou ja het ding wel maar ik zelf niet.
     
  15. kellylammie

    kellylammie Nieuw lid

    5 okt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL




    De baarmoeder hoeft niet ongeschonden te zijn , en kan ook als het in de overgang is gebruikt worden als donor als het goed is .

    Je gaat je niet minder vrouw voelen zonder baarmoeder hoor. Ik ben geboren zonder baarmoeder ( mrk syndroom) en wel met eigen eierstokken.
    Heb buikpijn maandelijks en gewoon een ei sprong. Alleen word niet ongesteld (pluspunt) .

    Voel me op en top vrouw :) dus maak je daar maar niet druk om haha
     
  16. penseel

    penseel Niet meer actief

    Nou ik denk als je een ja gehad hebt je baarmoeder niet meer geschikt is van wegen litteken weefsel. Kans op scheuren is aanwezig en met transplantatie is het denk geen goed ding. Voor dochter zal ik het zeker uitlaten zoeken indien nodig. En las ook met 60 is het nog wel geschikt.

    Hoop dat jij misschien een baarmoeder op deze manier kan krijgen. Zou geweldig zijn.
     
  17. Islah

    Islah Niet meer actief

    Volgens mij kan dat heel veel lichamelijke klachten opleveren. Ik zou dit dus niet 'zomaar' doen.
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je baarmoeder verwijderd wordt, ga je toch gelijk in de overgang? Of is dat alleen als ze de eierstokken (ook) weghalen?

    Ik heb mijn baarmoeder in principe ook niet meer nodig. En ik vind het heerlijk dat ik nu niet ongesteld word. (Geef bv). Dat mis ik echt niet! Maar als ik over een tijdje wel weer ga menstrueren, zou ik m'n baarmoeder toch nog niet willen missen, geloof ik. Zelfs niet om zo'n reden, ben ik bang. Misschien over 20 of 30 jaar inderdaad voor een schoondochter ofzo.
     
  19. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wauw heel bijzonder! Hoop dat ze voor uitgaan moet die technologie!
    Ik zou mijn baarmoeder wel kunnen missen voor zo'n doel!

    Vind dat een fijnere optie dan draagmoeder zijn.
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Zit waarschijnlijk in een vervroegde overgang (meerdere vrouwen in familie voor 30) en wordt al ruim 2 jaar niet ongesteld en nog veel meer klachten die daar bij horen, zit wel aan de pil voor de zekerheid dus vol met die rot hormonen en in de stopwerk hierdoor alle klachten die je hebt bij menstruatie maar doorslikken is ook geen optie omdat ik dan verga van de rugpijn ( rugpatient) . Baarmoeder verwijderen is niet iets wat je zomaar doet idd maar als ik iemand zo kan helpen zou ik het wel overwegen. Sta nu op de lijst voor sterilisatie maar willen me niet helpen voor mijn 30 ste. Daarna kan ik stoppen met de pil en mijn hormonen getest worden. ( moet 3 mnd pil vrij zijn en durf de gok niet te wagen )
    Zolang je je eierstokken gewoon hebt kun je je baarmoeder prima missen. Zou me ook niet minder vrouw voelen ofzo .
     

Deel Deze Pagina