zweetrug?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Kirrebir, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

    Kirrebir Fanatiek lid

    24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag aan het eind van de middag op pad geweest met mijn zoon. We zijn niet veel echt buiten geweest: van thuis de auto in, naar een overdekt winkelcentrum (met airco) en van daar weer terug naar de auto en weer naar huis.

    Ik controleer zijn nekje regelmatig om te kijken hoe hij het maakt.

    Die voelde gewoon prima.

    Nu haalde ik hem thuis uit de maxicosi (daar heeft hij dus die paar uurtjes dat we weg waren in gelegen) en toen voelde zijn ruggetje helemaal klam en zweterig aan! :$
    Verder voelde hij niet super warm.

    Hij had aan een rompertje met korte mouw, een t-shirt met lange mouw en een broekje. Hij lag in de MC op een omslagdoek die ik op de koude stukken (in winkels met airco en buiten in de schaduw) om hem heen kon slaan.

    Kan dit kwaad? Moet ik de volgende keer wat anders doen?
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Her kan geen kwaad, en het is ook maar tijdelijk natuurlijk. Ik zou hem niet te lang in de MC laten liggen, beter is het om dan de kinderwagen mee te nemen. Dit niet met betrekking tot de warmte, maar met zijn ruggetje.

    Groetjes Adrienne
     
  3. Kirrebir

    Kirrebir Fanatiek lid

    24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok bedankt!

    Helaas is mijn auto niet groot genoeg om de hele kinderwagen mee te kunnen nemen... Maar ik zal dan voortaan iets korter wegblijven.

    Als ik gister in die zon wel de kinderwagen mee had genomen, wat had ik hem dan aan moeten trekken (qua kleding/dekentje/kap wel of niet open)?

    En hoe bescherm ik hem tegen de zon als de kap eventueel wel open moet? Met een parasolletje?
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Je kunt hem met het weer van gisteren gewoon in de kinderwagen leggen, met een vestje aan en een dun dekentje erop. Hij hoeft geen mutsje op. De kap mag omhoog. Als het 30 graden is buiten kun je beter de kap naar beneden doen, zodat het lekker doorlucht, en dan een parasol erboven.

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina