Zwembad in tuin zonder pomp water eruit of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MB2005, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik heb voor de kinderen een wat groter zwenbad voor in de tuin zonder pomp.
    Ik vroeg me af of je dat water erin kan laten staan met chloortabletten ofzo?
    Of moet er dan echt een pomp bij zitten om het gelijk te filteren?
    Hoe doen jullie dat?:D
    Een afdekzeil heb ik wel.
    Groetjes MB005.
     
  2. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    hier ook zo'n zwembad. hier gebruiken we chloor pillen en dan kan het wel een paar dagen blijven staan.
     
  3. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Dus jullie hebben er ook geen pomp/filter bij?
    Kunnen de tabletten geen kwaad dan?
    En waar kan ik die tabletten halen?

    Gr MB2005.
     
  4. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik had vroeger zon familiezwembad... (zon rechthoek met 3 of 2 dikke opblaasbanden)...

    we hadden geen gras etc... en een voetenbad zodat kids eerst de voeten afspoelden..

    savonds schepnet er doorheen en een chloordrijver met tabs (verkrijgbaar bij elke speelgoedwinkel, gamma etc)... op die manier kon het bad 2 weken blijven staan.. daarna verschoonde ik het.
     
  5. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Wij doen er ook chloortabs in. Dan durf ik het wel drie dagen te laten staan.
    Chloortabs zijn niet schadelijk als ze zijn opgelost.
     
  6. Cabb

    Cabb Niet meer actief

    Wij hebben jaren achter mekaar gekampeerd en daar een groot zwembad 3 weken lang achter elkaar laten staan zonder iets van chloor ofzo enkel water. Gras en beestjes er af en toe uitscheppen met een schepnetje nooit iemand ziek van geworden(wij waren met 3 kinderen en er zaten ook andere campingkinderen in).
     
  7. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier gaat iedere avond het water er uit en smorgens hangen We de slang er in met water van 30 graden.
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Sorry maar dat vind ik echt ranzig. Een week is al veel en zeker als er nog andere campingkids in zitten. Maar 3 weken:(
    En er is er altijd wel 1 die stiekum erin plast . Brrrrr
    Eigenlijk mag je van geluk spreken dat je er niet ziek van bent geworden....
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Met chloor zo'n 2 a 3 weken. Afhankelijk van hoe je het zelf nog bij houd. Djs troepjes eruit vissen, zeil erover enz.
    Mijn ouders laten het grlte bad 2 maanden staan met chloortabletten. Ze laten wel regelmatig het water testen. 2 maanden moest volgens de verkoper ook met gemak kunnen.
     
  10. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als ik die hier een week laat staan heb ik al groen water bah 3 weken
     
  11. seepje

    seepje Fanatiek lid

    23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Precies de reden dat kinderen vroeger minder snel ziek werden. :DOverdreven hygienische gedoe tegenwoordig. Zwembad kan rustig een paar dagen blijven staan ook zonder chloortabletten. Als jij je daardoor prettiger voelt gewoon erin hangen.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik gebruik wel een pomp en daarnaast ph - en chloor. Met alleen chloor is het water nooit goed. Te hoge of te lage ph waarde is schadelijk voor je gezondheid en krijgt er zere ogen etc van en uitslag. Ook werkt chloor niet met een te hoge ph waarde. Met een te lage lost chloor te snel op en kan deze zijn werking niet doen. Als mensen zeggen dat ze zere ogen hebben door de chloor klopt meestal dit niet en is de oorzaker de ph waarde.

    Ook wordt water erg snel groen.

    Ik zet mijn bad op in half juni tot eind augustus maar met pomp. Controleer de staat elke ochtend , pomp draait zo'n 12 uur per dag en daarnaast indien nodig een vloerstofzuiger ( nog niet nodig gehad. ) ph zit tussen 7 en 7,8 en chloor wordt ook gecontroleerd.
    Zou investeren in een pomp . Dit scheelt water op lange termijn
     
  13. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    wij hebben bij de boerenbond een setje gehaald. chloortabs, ph tabs en teststrips om te kijken naar het niveau van het water. elke dag ff testen en daarop de hoeveelheid aanpassen. In drijvers die je er weer uit haalt als je in het bad gaat.
     
  14. mumija

    mumija Niet meer actief

    Hier het zwembad zonder pomp, gaat iedere avond leeg hoor.
    Dat water is aan het eind van de dag nou niet echt helder meer.
    Vind ik nu niet echt fris met kleine kinderen.
     
  15. mamavanJenA

    mamavanJenA Actief lid

    9 dec 2010
    433
    0
    0
    zo knap zeg :D

    ik vind het zo moeilijk om vooral vanaf het begin t op peil te krijgen en te houden hihi :D
    vind t nogal een klusje eigenlijk of ligt t aan mij :(
     
  16. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik begreep alleen dat zo'n chloortab er een paar dagen over doet om op te lossen?

    De tip van eerst met de voeten in een emmer is een hele goede!

    Is zo'n filter wel te doen met zo'n bad?
    Het is zo'n rechthoek van de kruidvat 2,65 bij 1,75 en 50cm hoog.

    Bedankt iedereen voor de reactie's
    Gr MB2005.
     
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    We hebben het hier over 3 weken!! En dan zelf met 3 kids en dan de campingkids er nog in. Dat heeft helemaal niks met hygienisch gedoe van nu te maken. Die chloortabletten zijn er voor zodat je het bad met ik weet niet hoeveel liter, niet elke week leeg hoeft te gooien. Zoals mn moeder deed toen ze hem net had;)
    Na een week werd hij groen en viezig. Tip van de verkoper opgevolgd en hij kan nu 2 a 3 maanden staan zonder verschonen. Paar x per week een tablet erin en klaar. Scheelt weer paar 1000 liter water verversen;)

    Hier gaat het badje dezelfde dsg nog leeg. De volgende dag begint het water al raar te kleuren.
     
  18. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83

    deze heb ik ook en die gaan inderdaad iedere dag leeg. hiervoor hadden we en een met pomp maar dat geK** om de ph te doen en de chloor en dan het water hier dat is gewoon vaag zelfs vissen gaan er dood in :)
     
  19. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Max 15 min per dag. Zodra ik wakker wordt zet ik de pomp aan. Daarna zeil eraf , pakt wat water en gooit er 2 tabletjes in :). Speciale houder heb je hiervoor maar kunt ook staafjes gebruiken. Aan een oogopslag zie je aan de kleur of alles nog goed is. Daarna eventueel chloor en ph aanvullen of verminderen. Ph is vooral belangrijk om de chloor te kunnen laten werken
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Dit is mijn zwembad nu na 1 week :). Nog zelfde als dag 1. Kindjes uit de wijk komen ook hier zwemmen dus minimaal 5 kindjes met mooi weer in het bad.
     

Deel Deze Pagina