Zwemles beenslag rug

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zomer15, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomer15

    Zomer15 Actief lid

    18 mei 2015
    257
    0
    16
    Hallo Allen,

    Ging de beenslag op de rug gemakkelijk?
    Ons kind heeft wat moeite om de waterstuwing te ervaren. Is nog niet zolang bezig met tweede bad maar was benieuwd. Maar zijn er tips om dit uit te leggen, haar te helpen?
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Ene kind heeft er wat meer moeite mee dan het andere kind.
    En het klinkt bot maar ik zou dit aan de zwemleraar overlaten. Die zullen het tich keer uitleggen en met haar droog moeten oefenen. Kort gezegt: niet mee bemoeien OF advies vragen aan dr zwemleraar OF je kan helpen met iets oefenenen en hoe:)
    Badmeesters hebben juist vaak liever dat ouders niet met de kinderen oefenen ivm aanleren van verkeerde manier.
     
    olleke vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Hoe oud is je dochter? Soms zijn jonge kinderen motorisch gezien niet toe aan de tegengestelde bewegingen van het zwemmen. Heeft te maken met reflexen vanuit de babytijd.

    Dit komt overigens wel goed met oefening.... als dit het is heeft het veel tijd en geduld nodig. De zwemleraar weet vast wel wat hij hiermee kan doen
     
  4. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier die dat wat langer er over heeft gedaan. Ze kon het wel maar miste netwat kracht. Nu in het volgende badje zie je het sneller gaan. Ach we hebben het afgekocht, dus qua financiën staat er geen druk achter
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oefenen, oefenen, oefenen. Ik denk niet dat je zelf specifiek iets kan doen, het is een techniek die ze onder de knie moeten krijgen icm genoeg kracht hebben, en dat is een kwestie van oefenen met een zwemleraar die goed ziet of de techniek goed is.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de stand van de voeten is hierin ontzettend belangrijk. Met de beenslag moeten de tenen goed naar buiten wijzen. (vissenstaart - pipo-voeten - of hoe ze het noemen bij jullie ;) )
    Maar ik sluit me aan bij de anderen; vraag het even aan de lesgever.

    Om sterker te worden met zwemmen helpt fietsen ook heel goed.
     
  7. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Niet zelf dingen aan gaan leren maar dit lekker bij de zwemjuf of meester houden.
    Onze jongste dochter had er ook moeite mee. Die zwom met een zogenaamde schaarslag. Ze heeft toen een tijd lang met waterschoentjes moeten zwemmen zodat ze zich meer bewust werd van haar voeten. Het heeft tijd nodig, langzaam zie ik nu dat ze beter gaat zwemmen.
     

Deel Deze Pagina