Zwemles betalen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Evanesco, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hoe gaat dit bij jullie?

    Hier hebben we een pasje. Daar worden de lessen op gezet. Ik betaal iedere keer 8 lessen aan de balie. Bij de zwemles scan ik het pasje en gaat er 1 les af.

    Nu blijkt dus dat als dochter niet gaat zwemmen er automatisch toch een les van de kaart afgeschreven word.


    Ik heb geen abonnement oid getekend.
    Hoe gaat dat bij jullie? Mag dit wel op deze manier?
     
  2. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Bij ons is het zo dat het met een eind datum loopt, dus ik koop nu 4 lessen en die verloopt over 4 weken. Heel commercieel dus. Hier ook geen snipperdagen. Mijn zoontje zwemt nu voor zijn b dus laatste loodjes. Dit is ook een nieuw systeem, ik verdiep me er ook niet meer in. Nu is het als je 4 gekocht heb en je kunt een keer niet je het of in kan halen of gewoon kwijt bent, ik weet niet als je kaart op is en je gaat 2 weken niet of je die dan moet betalen ik vermoed dan eigenlijk niet.
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier betaal je voor 10 lessen. Kom je niet dan gaat er toch een les vanaf.
    Best logisch. Anders voor veel mensen een stimulans om makkelijk de lessen over te slaan. Niet leuk voor kind die een achterstand krijgt. Die moet alles inhalen. Niet leuk voor de zweminstructrice als er mensrn niet op komen dagen enz.
     
    DastyQueen en jojo85 vinden dit leuk.
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat snap ik op zich wel.

    Maar dat mijn kind wel of niet zwemt us mijn eigen verantwoordelijkheid.
    Ze gaat natuurlijk zo veel mogelijk.

    En ik snap dit systeem als je gewoon maandelijks betaald en het van de rekening afgeschreven wordt.

    Zoals het nu gaat snap ik het niet. En vraag me ook af of dit wel mag.

    Wat is het nut van lessen op een kaart zetten (met de illusie dat het dus in eigen beheer is) als je uiteindelijk toch betaald als je er niet bent.
     
  5. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Bij ons gaat het ook zo, behalve dat ik per zes lessen betaal.

    Als je een les mist, mag het kind de les later inhalen, maar alleen als je het van te voren hebt afgemeld. En je mag maximaal vijf gemiste lessen per jaar inhalen, ongeacht de reden. Als je meer lessen mist, is het pech hebben en zijn de kosten voor jou. Bij ons is het wel zo dat je een aanmeldingsformulier moest tekenen en dat dit bij de aanmelding allemaal is uitgelegd.

    Ik vind het eigenlijk ook wel logisch. Als je niet hoeft te betalen als je een les mist, verdient de zwemschool minder aan die les, want er zitten minder kinderen in de les. Als je onbeperkt lessen zou mogen skippen, zou dat tot een enorme verliespost voor de zwemschool leiden.

    En wat dan het nut is van het op een pasje zetten? Ik denk om ouders te dwingen op tijd te betalen. Als je niet betaalt, kom je (bij ons) niet door het poortje en kun je niet meedoen aan de les. Zo voorkomen ze betalingsachterstanden.
     
  6. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.359
    866
    113
    Ik moet nog contant betalen in ons dorpszwembad :roflmao:

    Maar betaal gewoon per periode, komt ze niet dan is dat dus wel betaald want ik betaal vooraf. Vind ik ook niet gek, de juffen moeten ook betaald worden en het zwembadonderhoud ook.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Janna

    Janna Fanatiek lid

    O en ik denk trouwens dat dit gewoon mag. Zij leveren een dienst en dat doen ze onder de door hen gestelde voorwaarden. Als je het niet eens bent bent die voorwaarden, kun je er voor kiezen niet gebruik te maken van hun dienst en naar een andere zwemschool te gaan. (Al denk ik dat er maar weinig zwemscholen zijn waar je onbeperkt lessen mag missen op hun kosten.)
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je niet komt, kunnen ze niks met dat plekje in die les; dat kost gewoon geld. Wat het voordeel is van per maand betalen is dat het niet 1 smak geld is in eens, en als je kind snel is, ben je bv na een half jaar klaar en heb je dus ook voor een half jaar betaald ipv voor een jaar. Dus je betaalt voor wat je nodig hebt, niet meer.
    Bij mijn oudste hadden we een pakket; 1x betalen en dan zwemmen tot het A-diploma. Maar dan moest ze ook een aanwezigheid van 90% hebben.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier betaal je per 8 weken. Als je niet komt gaat de les er toch af. Staat ook in de voorwaarde en volgens mij is dit een hele normale regel. Hoe en wat precies daarvan ben ik ook niet op de hoogte. Wij hebben het hier afgekocht met diploma garantie . Maar dan moet je minimaal 80% aanwezig zijn anders vervalt de garantie.
     
  10. maliro

    maliro Niet meer actief

    Hier betalen we per maand.
    Maar als we een les niet kunnen krijgen we daar een inhaalles voor terug.
    Wanneer het nodig is kan een kindje ook nog een incidentele privé-les krijgen, hier hoeft niet extra voor betaald te worden. Prima geregeld dus
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Hier betaal je in het ene bad per maand en in het andere per lesperiode (3 maanden). Als je een les mist heb je pech, inhalen kan in geen van beide baden.
     
  12. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Wij betalen ook per 6 lessen die op een kaart gezet worden. Ben je er niet, pech gehad. Behalve bij botbreuken, buisjes, etc. Dan kan de kaart verlengd worden. En als de zwemles op een feestdag valt en er dus geen lessen gegeven worden, wordt de kaart ook verlengd. In de zomervakantie krijg je 8 lessen voor de prijs van 6, dus dan is het financieel niet erg als je er 2 mist. En mis je geen 1 les, heb je dus mazzel..
     
  13. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wij betalen voor 10 lessen per keer, die worden op een pas gezet wat je voor de les scant. Een keer niet komen wordt afgeschreven van het pas tenzij het kind ziek is, dan wordt er overlegt met de zwemjuf en schuift het een week op.
     
  14. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Hier ook een pasje en elke week gaat er een les af. Je kan kiezen tussen 6 weken en 12 weken.
    Die van 6 weken is 7 weken geldig, van 12 weken is 13 weken geldig dus als je 1x niet kan geeft dat niet.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij betalen 1x een vast bedrag of ze nu wel of niet komen of er 1 of 3 jaar overdoen maakt niet uit.

    Edit: ik had het in 15 termijnen betaald. Nu zwemt hij nog wel, maar ben wel klaar met betalen .
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier koop je per keer 5 lessen maar de kaart is 6 weken geldig, slaan we een keer over dan zijn we de les niet kwijt.
     
  17. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.830
    1.303
    113
    Ik zou even de voorwaarden opvragen bij het zwembad. Ik vind het een rare gang van zaken eigenlijk. Want wat is dan idd het punt van het pasje en de lessen er op zetten?
     
  18. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Wij betalen per maand. Als je een les niet kunt, krijg je een halve les tegoed (mits op tijd afgezegd, oftewel minimaal een uur van te voren). Dus na twee gemiste lessen kun je een les inhalen.
     
  19. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
  20. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Wij betalen per tien lessen en die zijn twaalf weken geldig, dus je kan er twee missen in die weken.
     

Deel Deze Pagina