Zwemles, hoe makkelijk zijn jullie er in

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Emm27, 2 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    mijn 6 jarig meiske is zo moe van alles. Verkouden, school (groep 3) en ze vindt het stom steeds zover te moeten. Ze heeft zondag al om 8.30 zwemles.. zo vroeg ook.
    Mijn man wilt haar thuishouden, ik denk, toch maar gaan.

    Houden jullie je kind wel eens thuis van zwemles/sport omdat het moe is?
     
  2. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Ja ik wel. Ik weet gewoon dat als zoon moe is, teveel prikkels heeft gehad of gewoon een baaldag heeft hij echt niet gaat zwemmen dan is het voor de lerares niet leuk, voor hemzelf niet en voor de andere kinderen niet.
     
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Hier nog niet voorgekomen, maar ik denk dat ik zoontje wel gewoon zou laten gaan (behalve als ie echt ziek is). Daarna lekker een bankhang dagje.
     
  4. Melief

    Melief Niet meer actief

    Ik denk het niet, maar mijn dochter is juist woest als het niet is :p
     
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik ben normaal niet zo makkelijk, mijn dochter roept bij zo'n beetje alles "ik wil niet" "ik heb geen zin". En zij heeft ook om 8.30 zwemles.
    Maar een enkele keer (vorige week) was het extreem en ze wilde echt niet. Ze was moe, had haar verjaardag gehad en voor het eerst haar kinderfeestje. Ze was gewoon moe en toen heb ik haar wel thuis gehouden. Had ze gewild waren we natuurlijk gegaan maar ik zag aan haar dat ze op was. Ze heeft daarna nog 2 uur geslapen...

    Als je dochter echt moe is en ze wil zelf niet dan zou ik haar wel thuis houden en een inhaal les plannen
     
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Nee,
    Dat doe ik niet behalve als ze echt ziek zijn maar ik zou er ook nooit voor kiezen om in het weekend en dan ook al om 8.30 naar zwemles te gaan als ze 6 zijn...
    Ze zijn al moe van school en het weekend is dan om bij te komen
     
    suus1983, Miracle1, liefebees en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier gingen ze eigenlijk altijd, tenzij ze ziek waren. Inhaallessen doen ze hier niet aan, dus niet gaan is gewoon een les minder dan. Weekend (zaterdag om 8.00u in ons geval) was hier juist een hele bewuste keuze. Eerder zwom ze door de weeks ‘s middags na schooltijd en juist dat was veel te vermoeiend. In het weekend en zeker ‘s ochtends had ze meestal nog genoeg energie.
     
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Nop, gewoon gaan. Alleen als ik echt zag dat ze omviel van vermoeidheid. Maar beetje moe? Nuh gewoon gaan. Het is in de ochtend dus heeft ze rest van de dag om languit op de bank te gaan liggen. Plus dat ze op zaterdag al lekker heeft kunnen rusten van een week school. Zwemles is al duur genoeg.
     
    puzzelstukje en Jo79 vinden dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier om 8u het water in; als ze ziek is niet, maar anders gewoon even doorzetten en na een uurtje kan ze lekker de rest van de dag uitrusten. Ze was niet dol op zwemles en ik wilde daarin dus echt geen uitzonderingen maken maar leren doorzetten; als ze 1x niet hoeft omdat ze moe is, is het de keer erna weer lastiger om door te zetten.
     
    Akira1978 en owly vinden dit leuk.
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.520
    4.578
    113
    Wij gaan juist in het weekend naar zwemles omdat ze dan verder niets hoeven. Na een dag school is zwemles veel zwaarder. En in de ochtend zijn ze hier nog lekker fris en actief. Einde van de dag een stuk minder...

    Hier altijd zin in les. Als ze echt niet willen zal er een goede reden zijn dus dan luister ik daar naar. Waarom je kind negeren als het nooit piept of zeurt? Als ze nooit naar les willen is het een ander verhaal..
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier zes jaar, geen zwemles, maar wel turnen op doorzag. Als ze echt moe is, gaat ze gewoon niet. School is nu het belangrijkste, de rest is extra.
     
    wwrr vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee eigenlijk niet mits ze echt ziek zijn. Mijn dochter heeft woensdagmiddag zwemles.
    Hier kon je ook kiezen voor een zaterdag of zondag maar bewust niet gedaan omdat het gewoon op onmogelijke tijdstippen is, zaterdagmorgen om 8 uur, moet er niet aan denken haha, is ook onhandig omdat mijn oudste kinderen ook sporten en we dan gewoon een auto tekort komen.
    Pas had ze ontstoken ogen en heb ik haar wel afgemeld en ook toen ze een keer een loopoor had maar niet omdat ze weleens wat moe is, we zijn nogal van het doorzetten ;)
    Jij kent je kind het beste en als zij winst behaalt door een keer over te slaan dan kun je dat best overwegen.
     
  13. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Hier slaan we niet zo snel een les over. Je mag per jaar maar vijf gemiste lessen inhalen. De rest van de gemiste lessen vervallen gewoon (moet je uiteraard wel betalen). Het is al duur genoeg.

    Mijn dochter zwemt op maandagmiddag. Lekker aan het begin van de week, dus nog genoeg energie. Tenzij ze ziek is gaat ze gewoon. Het scheelt wel dat ze eigenlijk altijd zin heeft in zwemles.
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Nee. Gewoon naar zwemmen. Het is maar een uurtje en daarna hebben ze de hele dag om uit te rusten...
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier ook zes jaar, geen zwemles maar wel muziek- en balletles. Ze gaat er graag naartoe, dus als ze een keer echt niet wil zou ik niet zo moeilijk doen. Dan voelt ze zich waarschijnlijk echt niet goed.

    Maar als het elke keer is, zou ik wel doorpakken.
     
  16. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zwemles gaat eigenlijk altijd wel door. Ook als ze zich niet lekker voelen. Desnoods met een paracetamolletje erin. Noem me een slechte moeder, maar ik vind de continuïteit ook heel belangrijk en kijk daarin verder vooruit. Uitrusten kan de rest van de dag/het weekend. Dat ene uurtje moet echt wel lukken.
     
    puzzelstukje en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik ook zeggen- toch maar gaan... want ik denk niet dat het volgende week opgelost is?
    Misschien wel wat in het vooruitzicht stellen- lekker na het zwemmen met warme chocolade melk op de bank een filmpje kijken met papa/mama - lekker rustig aan.

    En misschien even aangeven bij de lesgever -zonder dat je kind het hoort misschien ;) - dat je kind niet helemaal fit is. Zodat ze niet extra pushen op iets (qua afstand) wat er deze keer niet inzit. Maar dan heeft ze wel weer gewoon de techniek herhaald.
     
  18. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Zwemlessen gaan hier gewoon door tenzij ze echt ziek zijn. Mochten ze moe zijn dan gaan ze eerst naar zwemles en plannen we de rest van de dag heel rustig zodat ze bij kunnen komen.
     
  19. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Alleen als ze ziek zijn zou ik afzeggen.
    En als ze zondagochtend elke keer zo "moe" is, dan zou ik een ander tijdstip kiezen voor zwemles.
    Mijn dochter zwemt 2x per week (nu bezig voor B), eerst op dinsdag en donderdag. Maar zijn beide mijn werkdagen dus dan is het snel snel, dus nu gekozen om de donderdag naar zaterdag te verplaatsen. Stukje rustiger.

    Zwemles is echt wel een 'moetje', net als school. Dus in principe gaan we altijd heen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  20. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoon heeft op woensdagsmiddag zwemmen. In principe gaan we altijd. Maar in de herfstvakantie was mijn zoon logeren, aankomende woensdag hebben we een verjaardag, binnenkort gaan we naar een sinterklaasshow en 5 dec valt ook op woensdag.
    Dus komende tijd wel een aantal dagen dat hij niet kan zwemmen maar dat is niet anders.
    Verder ben ik er wel strikt in en ga ik ook gewoon in schoolvakanties naar zwemles.
     

Deel Deze Pagina