Zwemles of feestje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door SushiLover123, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

  1. Niet naar het feestje, maar naar zwemles.

  2. Eerder ophalen bij het feestje en dan naar zwemles.

  3. Tot het einde blijven, dus niet naar zwemles.

  4. Anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn zoontje van 5 zit nu een half jaar op zwemles en hij gaat er met plezier heen. Hij zwemt altijd op woensdag om 16.30 uur. We gaan daar altijd rond 16.00 uur de deur voor uit. We komen dan rond 17.45 uur weer thuis en gaan dan eten. Ik vind zwemles belangrijk, omdat we water in de straat hebben. Mijn man en ik zijn het er over eens, dat we niet willen dat hij een les mist. Hij heeft er helaas al 2 gemist (één keer kon het niet anders en één keer is mijn man het gewoon vergeten en hij baalde er zelf ook enorm van).

    Komende woensdag heeft hij een verjaardagsfeestje van 14.00 tot 17.30 uur. Dit is bij een indoor speeltuin en het is waarschijnlijk inclusief eten (friet/pannenkoeken).

    Ik sta een beetje in dubio. Eigenlijk wil ik niet, dat hij nóg een les mist. Maar ik vind het ook weer sneu om hem eerder van het feestje te halen, terwijl de andere kindjes dan nog blijven. Ik ben niet bang, dat hij er straks buiten de boot valt of er niet meer bij hoort of zo. Hij valt heel goed in de groep en wordt voor bijna elk feestje wel uitgenodigd.

    Wat zouden jullie doen en waarom?
     
  2. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Ik zou hem zelf laten kiezen. En geen drama van maken als hij ervoor kiest om een keertje les te missen. Wat maakt die ene week toch uit?
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Feestjes gaan hier altijd voor sport/zwemles... sporten doen ze elke week al, een feestje hebben ze niet elke week. Ze willen ook altijd heel graag gaan. En ik neem aan dat je zoontje nog niet alleen buiten speelt?
     
  4. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is dus niet 'die ene week' het is al de derde keer in een half jaar. Daarnaast was het vorige week geen zwemles, i.v.m. vakantie. Ze doen ook niet iedere week hetzelfde. Wij zijn bang dat hij te veel achterstand oploopt t.o.v. de andere kinderen in de groep en dat hij die achterstand niet in kan halen.

    PS: Zou je ook in de poll kunnen stemmen? ;)
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Jawel. Nou ja... niet 'alleen', maar wel zonder toezicht met andere kinderen. Met de afspraak dat ze niet bij het water mogen komen (mijn zoon is geen 'grensopzoeker', met zijn broertje wordt dat een ander verhaal!) en dat niemand alleen achter blijft (dus als iemand naar huis gaat, gaat de ander ook naar huis, of mee).
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Gewoon eerder ophalen van het feestje, heb ik ook wel eens gedaan.
     
  7. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Als je 't echt belangrijk vindt, gewoon eerder ophalen.

    En anders ... dan maar geen zwemmen en eventueel in 't weekend zelf es een keertje met hem gaan zwemmen.

    Moest hij nu elke week een feestje hebben, zou het misschien anders zijn.

    Ik vind 1 keer per 2 maanden missen echt geen ramp. Er zullen toch nog kinderen zijn die af en toe een les missen?
     
  8. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik zou hem laten blijven en later dit weekend met hem gaan zwemmen en wat oefeningen doen. Zo heb je twee vliegen in één klap, hij hoeft niet eerder weg van het feestje en hij kan toch zwemmen. Ik hoop natuurlijk dat jullie agenda dat toe laat dit weekend.
     
  9. Storm

    Storm Niet meer actief

    Dit dus. En als het puur om de patat gaat, dat kan thuis ook wel een keer.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je trouwens bij jullie geen zwemlessen inhalen? Hier mag je 2 zwemlessen inhalen (per blok van 13 weken) als je hebt afgezegd (door ziekte of feestje). En als je bijbetaald mag je er nog wel meer inhalen, dan is het wel iets duurder.
     
  11. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zou hij de les elders die week in een andere groep in kunnen halen?
     
  12. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    PS... Mijn zoontje is ook geen grenzen opzoeker en weet dat hij niet bij het water mag komen maar laatst deed hij het toch... ik zag het van een afstandje gebeuren. Zeg dus nooit nooit.
     
  13. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, ik zeg ook niet nooit ;)
    Ja, er is een risico, maar dat risico acht ik klein. 100% beschermen kun je ze toch niet, ook niet als je ze thuis houdt. :D

    Later in de week inhalen kan niet. Ook niet als je kind ziek is. Je krijgt dan geen geld terug en je kunt de les niet inhalen. Een bijspijkerles kost bijna een tientje... :(
     
  14. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.315
    911
    113
    Hier zou hij naar het feestje gaan hij heeft echt niet elke week een feestje en waarom zou hij gestraft moeten worden voor het feit dat papa het vergeten was en hij daarom een les heeft gemist, anders zou hij 1 les gemist hebben door ziekte, tja niks aan te doen maar omdat papa het ook al eens is vergeten is het feestje nu een probleem en dat vindik niet heel eerlijk.

    Volgende week heb ik zelfs de logopedie afgezegd van mijn zoontje omdat hij een verjaardagsfeestje heeft die gaan gewoon voor, vond de logopediste ook ;).
     
  15. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.855
    426
    83
    Ik zou mijn kind gewoon naar het feestje laten gaan, en ook niet eerder ophalen. Dan maar wat langer over het zwemdiploma doen. Tuurlijk wil je dat je kind snel kan zwemmen, maar voor hetzelfde geld doet je kind er 2 jaar over, eer het zijn diploma heeft. Zonde om dan leuke feestjes e.d. te moeten missen.
     
  16. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik zou het feestje ook voor laten gaan.
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik zou naar de zwemles gaan. Hij is nog maar 5 en er komen vast nog wel veel meer feestjes.
    Ik vind zwemles ook erg belangrijk
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    o hier absoluut naar het feestje. Hier zo vaak niet gekunnen voor zwemles, zwemmen dan die week een ander moment.

    Maar ook bewust een zwembad gekozen waarbij de kindjes het op hun tempo doen en dus niet met een groepje mee over hoeven. Ze volgen hun eigen lijn
     
  19. Storm

    Storm Niet meer actief

    bij ons mogen gemiste lessen niet op een ander tijdstip of in een andere groep ingehaald worden, dus nee, zwemles gaat voor, zeker als er al vaak gemist is.
     
  20. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou me persoonlijk niet zo druk maken om 1 zwemles. Eerder ophalen is ook niet fijn, want hij is dan moe van het spelen en dan nog zwemmen... Dat zou bij mijn dochter resulteren in een heeeeel moe gefrustreerd meisje tijdens/na zwemles.

    Maar goed, wij waren uitgegaan van een lange periode zwemles en hebben een totaalpakket gekocht, dus wij betalen niet per les/maand. Daarbij leste ze 2 keer per week, dus was je dan niet meteen zo'n tijd zwemlesloos tussendoor.. ;)
     

Deel Deze Pagina