Zwemles. Pakket of per les betalen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door samarinde01, 4 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Joepie. Tijd voor zwemlessen voor onze jongste.

    Maar ik heb het gevoel dat we naar een zwembad gaan met een goed systeem. Kleine groepjes, persoonlijke aanpak.
    Zoontje is bijna 5,5 als we starten.

    Als ik uitga van 1,5 jaar lessen van 1 keer per week zou het los betalen van zwemlessen iets meer dan 100 euro duurder uitkomen.
    Kans is natuurlijk dat hij korter lest.

    Plusje is dat zoon erg graag zwemt. Watervrij is en totaal niet bang of terughoudend.

    Wat is jullie ervaring?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Hier hebben een pakket. 600 euro voor abc.
    Dochter heeft nu net een jaar gedaan over A. 1x per week 45 min per les. (Ze gaan uit van 40 lessen per jaar)

    M’n zoon heeft 2,5 jaar gedaan over abc, maar die heeft alle Corona sluitingen ertussen zitten. Tijden dat ze wel open waren maar 30 min les gehad.
     
  3. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ik heb twee hele watervrije kinderen (ik zwom al wekelijks van 0-4 met ze bij ouder en kind zwemmen) de oudste deed er door Corona ipv een jaar 2 jaar over. Was ik best blij met mijn pakket want toen gingen ze extra lessen geven enz. En ik had al ze termijnen betaald. De middelste zwemt nu en is heel watervrij en krachtig maar heeft toch ook al ruim dat jaar (bijna 1,5) nodig. Overigens wel in pakket hier dus.

    ik durfde vrije lessen niet aan. Vriendin van mij had dat en haar dochter bleef maar lessen moeten volgen. Die was bijna 2 x zo duur als ik uit.
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.857
    4.933
    113
    Hier heb je bij een pakket ook de kosten van proef- en afzwemmen, bij losse lessen moet je dat zelf nog betalen. Hier bleek een pakket echt de beste optie, ook al waren ze al watervrij.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Pakket zou ik doen.


    Onze zoon is dol op zwemmen,was vanaf dag 1 watervrij en niet bang. De zee is zijn grootste liefde ook. En na 3 jaar mag hij dan eindelijk afzwemmen. Hij bleek gewoon de techniek niet onder de knie te krijgen, had de kracht niet en zijn ielige lijf hielp niet mee. Ik had dit niet verwacht. Wij betalen per jaar. Als ik per les moest betalen... au.
    Zoon is nog steeds dol enthousiast. Heeft 1 jaar priveles gehad zelfs (kostte niets extra's) omdat zijn eigen groep al a voor de zomer had en nu afzwemt voor b. Dus hij moest een eigen groep hebben...
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ik heb altijd losse lessen betaald, dat was ook wat ze aanboden. Dochter was met een jaar door ABC heen, zoon begon achteraf gezien te vroeg, eerste half jaar schoot niet echt op, toen hij na een jaar pauze weer verder ging duurde jet op de kalender 14 maanden, netto met alle coronasluitingen een klein jaartje denk ik.
     
  7. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Waar woon je? Dat wil ik ook.
    Hier 850 voor diploma A.
    Voor.knze zoon was dit prima, na 10 maanden hadden we het er uit en hij heeft anderhalf jaar les gehad van 2x een half uur.
    Nu betalen we veel voor diploma b.
    Voor C gaat hij niet, hij heeft een hekel aan sport, dus ook zwemmen
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  8. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.508
    4.308
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou gaan voor een pakket.
    Wij hebben bij de oudste geen pakket gehad en de andere 2 wel.
    En de 2e was ondanks de corona veel sneller klaar .
    Ik hoorde er heel veel ouders over dat kinderen zonder de pakketten er veel langer over hebben gedaan.

    Ik mag het niet zeggen, maar het leek gewoon geld binnen harken..
     
    Havermout vindt dit leuk.
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Ligt er ook aan wat een pakket kost. Hier is een pakket voor A 1100 euro. :o:
    Mijn dochter was in 13 maanden klaar met ABC. Dat had ze best flink geld opgeleverd als ik zo’n pakket had aangeschaft.
     
  10. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Wat :eek: Hier bij de oudste 710 euro voor A en B (all in) nu middelste 810 euro voor A en B (all in)
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Pakket!
     
  12. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.514
    2.354
    113
    Hier hetzelfde. Zoon had al vier jaar baby-peuterzwemmen gedaan, volledig watervrij dus we dachten dat het ABC een eitje was. Maar nu lest hij al 1,5 jaar voor A, is nog niet eens naar het laatste badje dus ik verwacht geen diploma voor de zomervakantie. Dan lest hij al twee jaar. Hij is heel ielig en motorisch niet sterk in zijn romp.

    Zo blij met de keuze voor het pakket!
     
  13. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.286
    1.414
    113
    Vrouw
    Bij ons heb je geen pakketten.
    Wij betalen 2x per jaar een x bedrag en daar voor hebben ze 1x per week 45 minuten les.
     
  14. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    #14 MadeInUSA, 8 feb 2023
    Laatst bewerkt: 8 feb 2023
    Maar een kind uit 2017 is amper 6 of nog niet eens. Dus met al 1,5 jaar les is hij vroeg begonnen. Zeker die ielige garnaaltjes kunnen het dan gewoon nog niet. Je had jezelf veel geld en tijd kunnen besparen door hem ongeveer nu op zwemles te doen, je bent uiteindelijk ongeveer op hetzelfde punt klaar.
    (Dochter was met 6 jaar begonnen en had in 7 maanden haar A, heeft een stuk of 7 lessen in het laatste badje gehad, had geloof ik 1 keer met kleren aan gelest, dat deden ze daar eens per maand, voordat ze mocht afzwemmen)
     
  15. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.514
    2.354
    113
    Hier is het gebruikelijk on na baby-peuterzwemmen direct door te stromen naar ABC. En ik heb liever dat ze in twee jaar goede zwemvaardigheid opbouwen dan in 7 maanden. Voor het geld maakt het niks uit, we betalen eenmalig een pakketprijs. En we hebben een fijn wekelijks sportmoment.
     
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Wij hebben gekozen voor een pakket.
    Dochter 2015 is begonnen met 5j4m en heeft 1 jaar en 4 maanden over A gedaan. Hier zat wel 1 lockdown bij van december tot februari.
    Zij is heel watervrij en totaal niet bang. Ging ook na 2 lessen in het ondiepe en naar het halfdiepe.

    Dochter 2016 was bijna 5 jaar en heeft 1 jaar over A gedaan, dit had 10,5 maand kunnen zijn, want de 1e keer dat ze mocht afzwemmen was ze ziek. Ze was heel bang voor water en heeft 5 maanden in het ondiepe bad gezwommen, daarna ging ze als een speer.

    Dochter 2017 is in mei 2022 begonnen, dus toen ze net 4,5 was. Ook totaal niet bang voor water en na 1 maand over naar het halfdiepe. Ze zit nu in het laatste bad, zwemt met kleren aan en moet nog 2 onderdelen voldoende hebben voor ze mag afzwemmen.
     
  17. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.502
    638
    113
    Hier voor alle 3 een pakket. Kostte net geen 900 pp voor A&B. C kost 150 euro extra, maar dat wilden ze alle drie niet. Ik zou voor een pakket gaan.
     
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    Als ik zo die bedrage leest.. hier hebben we geen keus voor een pakket maar betalen we €98 per maand voor 2 lessen per week van 45 min. Dochter gaat na de voorjaarsvakantie starten. Zit wel al op schoolzwemmen en dat gaat erg goed.
     
  19. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Pakket A,B,C is hier €875,-
    Ik vind het ideaal, mijn oudste zwemt 2-3x per week momenteel zonder extra kosten. Ze heeft na 1,5 jaar A, nu druk bezig voor B.

    Jongste zwemt 1-2x per week, is net watervrij en is bezig alle slagen te leren. Wij zien de lessen ook gewoon als sportbezigheid, dus vind het niet erg als het evt wat langer duurt.
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Toen zoon begon ( 11 jaar geleden) moesten we per les betalen. Wat mij ervan tegenstond was het dwingende gedrag van sommige ouders om hun kinderen zo snel mogelijk richting diploma te krijgen ( want dat scheelt geld). De druk die sommige kinderen hierdoor voelden was gewoon zielig.

    Halverwege werd alles omgezet naar pakketten , voor ons erg fijn want zoon heeft er uiteindelijk 2,5 jaar over gedaan om zijn a te halen.

    Dochter heeft 2 jaar gedaan over a en b.
     

Deel Deze Pagina