Zwemles vraagje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lovewinnie, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Hoi allemaal. Ik wil mijn dochter op zwemles doen en vroeg me af wat ik kan verwachten. Kwa kosten, hoeveel lessen heb je nodig, en met welke leeftijd begin je met zwemles. Mijn dochter heeft veel interesse in zwemmen en is nu ook helemaal niet meer bang van zwemmen( wat anders is geweest). Ze wil dolgraag leren en het lijkt me wel wat om er nu volgend jaar mee te starten. iemand verder ervaring met Zwembad stappegoor?
     
  2. marleen2109

    marleen2109 Fanatiek lid

    13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Mijn zoontje is begonnen toen hij net 4 geworden was, maar de meeste beginnen later. Vaak missen ze de kracht nog, maar mijn zoontje wilde zelf heel graag op zwemles. Hier mogen ze tegenwoordig beginnen met 4jr en 3mnd. Maar er zijn er veel die op hun 5e beginnen.
    Thomas mocht na 1 jaar zwemles afzwemmen, maar er staat volgens mij ongeveer 1,5 jaar voor. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je per week gaat zwemmen. Wij gaan 1x in de week 60 min, maar verschilt overal. Ik betaal rond de 39 per maand. Wat ik aan inschrijfkosten betaald heb weet ik niet meer.
     
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Sam zwemt nu een maand of 4 al weer. (hij is van aug '07) en het gaat goed. Het is wel een grote, sterkte jongen, dus dat maakt wel verschil.

    Zwemles is 1x per week, half uur en dan met 4 andere kindjes.
    Kinderen uit zijn groepje zwemmen trouwens niet allemaal op hetzelfde niveau... dat vind ik wel fijn. Iemand die voor B bezig is, kan de leraar langere opdrachten laten uitvoeren, zodat er meer individuele begeleiding is voor beginnens.

    Wij betalen 30-32 euro per maand.
     
  4. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle staat op de wachtlijst en waarschijnlijk mag hij ergens rond deze tijd volgend jaar beginnen. Ze geven bij ons aan dat het voor A minstens een jaar duurt en dat ze B dan vrij vlot daarna hebben. Maar anderhalf jaar ben je zo bezig.

    Je kunt hier kiezen uit 2x per week een half uur, of 1x per week een uur. Ik heb voor een uur gekozen, omdat ik best een eind moet rijden voor het zwembad en de tijden dan beter uitkomen. De half uur lessen zijn vaak rond etenstijd of vlak daarna, de lessen van een uur zijn op zaterdag ochtend of op woensdag middag. 3x raden waarom er zo'n wachtlijst is... ;)

    Inschrijfgeld is 10.50, een zwempas voor 5 weken is 51.50. Best prijzig dus...
     
  5. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zwembad wat ik heb uitgekozen voor onze dochter is 1x per week, 3 kwartier en dat is 37.50 per maand. Ik wacht totdat ze bijna 6 is. Dan heeft ze de motoriek en de kracht om te zwemmen. En dan hoop ik dat ze het snel haalt, maar een jaar moet je er minimaal wel voor uit trekken.
    Ik ga samen met de overbuuf, zodat we 1x in de 14 dagen maar met de oudste meiden naar zwembad hoeven te gaan. De kleintjes blijven dan bij 1 van de mama's lekker thuis.
     
  6. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Onze ervaring:

    Ze mogen hier pas met de 4,5 op zwemles. Eva is sinds april dit jaar bezig. 2x per week een half uurtje.
    Kosten zijn €120 voor 22 lessen. Doe je ongeveer 3mnd mee.
    Gemiddeld genomen doen ze een jaar over het A diploma.
     
  7. 123miesje

    123miesje Bekend lid

    5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier mogen ze pas beginnen met 5 jaar en dan duurt het gemiddeld 12 maanden les. Dus incl. vakanties ben je dan wel meer als een jaar bezig met A. Het zijn hier wel lessen van 60 min. in de week. Er is wel bijna overal een (lange) wachtlijst, zeker voor de woensdagmiddag en de zaterdag.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Onze oudste heeft een pakketprijs, is zo'n 600 Euro, dat is dan inclusief zwemlessen, zwempakje (zo'n Easyswim pak, want ze lessen volgens die methode) en, diplomazwemmen en diploma A garantie.
    Ze lest wekelijks een uur in een groepje van 6 kinderen in totaal. Ze zwemt sinds een maand of twee, verwacht dat ze er ongeveer een jaar zoet mee zal zijn. Hier was helemaal geen wachtlijst, omdat ze net met deze methode begonnen zijn, voor de reguliere zwemlessen voor diploma A was wel een wachtlijst.
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Schrik toch best van de prijzen en zie ook dat het enorm verschilt. Zo rond de 30 per maand is toch denk de max die we kunnen missen. Ga is informeren hier. Misschien een proeflesje? Of bestaat dat niet. En dan wachtlijsten pfff dat had ik echt niet verwacht
     
  10. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier in de omgeving liggen de zwemlessen wel rond dezelfde prijs, kan 10 euro verschillen misschien.
    Maar rondkijken kan geen kwaad. En wij hadden geen last van een wachtlijst gelukkig, maar ligt weer aan welke dag en welke vorm van les je wil
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ja, het zijn ook behoorlijke prijzen. Hier in de gemeente gaan ze nog wel schoolzwemmen, maar dat is pas vanaf groep 4 en ik vind het een veiliger idee dat ze voor die tijd haar A diploma in ieder geval heeft, al moet je ook maar net dat geld kunnen missen. En schoolzwemmen doen ze ook niet meer in elke gemeente trouwens.
     
  12. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Hier hebben ze wachtlijsten van een half jaar. Je zwemt dan 2x in de week een half uur (ze zeggen hier dat 2x in de week beter blijft hangen dan 1x in de week 1 uur omdat jedan herhaald)
    Wij betalen 4,50 euro per keer, ga je een keer niet, hoef je dus ook niet te betalen. Ze geven bij ons garantie op een À diploma met een jaar en een B in 3 maanden. Red je kindje het niet, krijgt het gratis bijles.

    De eerste 2 hebben het binnen, nu nr 3 nig hahaha. Mijn ervaring is dat als ze 5 zijn het zwemmen beter aan kunnen dan als ze net 4 zijn maar dat verschilt natuurlijk per kindje.

    Wij hebben onze kinderen op zwemles gedaan niet omdat ze het leuk vonden maar omdat ik het veiliger vond. Hadden we het niet kunnen betalen, had ik bezuinigd op iets anders we hebben veel water in onze wijk.
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik heb wat rondgekeken op internet. Je kunt hier je kindje inschrijven en de wachtlijst is ongeveer 6 maanden. Tegen de tijd dat ze eindelijk aan de beurt is is ze dus bijna 5. Tijdens de inschrijf duur mag ze 1 keer per week gratis zwemmen onder begeleiding van een betalende ouder en ze krijgt een boekje mee zodat ze alvast wat oefeningen kan leren die later het leren zwemmen bevorderen. De prijs is 52 voor een 8 lessen tripPenkaart en de kaart is max 8 wk geldig. Omgerekend valt het hier dus wel te doen. Tenminste als 1 keer per week gaat. Morgen maar even inschrijven denk ik :).
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga binnenkort ook eens informeren, vind het lastig wat nu het beste is, maar ik denk met 5 jaar. Eva heeft een nichtje die heel snel is, is met 4 jaar begonnen en had met 4,5 jaar al a en b :$. Maar ze loopt sowieso voor, gaat volgende zomer ipv naar groep 2 meteen naar groep 3. Het vertekent mijn beeld dus een beetje en denk dat met 5 jaar wel prima is voor Eva.
    Ik denk dat ze gaat zwemmen in het kleine zwembad hier, peuterzwemmen was 4,50 per keer en ik verwacht weer zoiets, misschien ietsjes duurder. En dan 2 keer per week een half uur, denk dat ze het dan sneller leren.
     
  15. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Mijn zoon is op zwemles gegaan toen hij al 7 was.

    Hier betaalde ik 60 euro per maand voor een uur in de week eerst was het twee keer een half uur. Daarna werd het dus een uur. Ongeveer 5 a 6 lessen per maand dus a 60 euro en die kreeg je op een kaart die je ook nog moest kopen.;) Kwam je een of twee keer binnen die maand niet dan was je ook je zwemlessen kwijt hier was er wel een wachtlijst van een half jaar. Maar ben met toeval gelijk begonnen er waren er een paar uit gevallen met 14 maanden had hij zijn a. wel drie maanden tussen door niet gezwommen. En vlak voor zij A heb ik vier prive lessen genomen met een klein groepje van 4 kinderen.

    B met vier maanden dat ging gelukkig een stuk sneller en c heeft hij op school gehaald. ;)

    Dure aangelegenheid die zwemlessen. Was een rip uit me lijf elke maand.:(
     
  16. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter was 3 jaar en 10 maanden toen ze op zwemles ging, ze deed het best pittig maar ze was steeds erg moe, en vond een uur zwemmen ook best wel lang.
    toen ze naar school ging was ze helemaal moe smiddags en heb ik haar er afgehaald ook mede dat ik niet tevreden was over de badmeester.
    hij liet haar met alleen een plankje lopen en geen kurkjes om, tot dat ze dus een keer uitgleed in het water en een poosje onder water lag omdat ze niet omhoog kon komen en hij aan het andere kant van het bad stond.
    ik betaalde toen 22 euro per maand dus voor 4 lessen.
    dit was trouwens een particulier.

    in het nieuwe jaar wil ik haar opgeven bij een ander zwembad ,daar staat zo ie zo een wachtlijst, daar betaal je 42 euro voor 10 lessen en bij het laten zien van je leskaart kan je op zondag ochtend je kind gratis laten zwemmen.
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm ik zit hier even te kijken..

    je hebt voor de zwemles nodig:
    1 magneetkaart a 4,50
    inschrijfgeld 8,90
    zwemles incl begeleider 45 minuten: 9,25.
    zwemles incl begeleider 8x 45 minuten: 61,25.

    (snap alleen niet precies waar dat "incl begeleider" op slaat.. bij volwassenenles is dat niet.. maar ik neem toch niet aan dat je mee gaat als je kind op zwemles zit :) Sterker nog.. ik overweeg sterk om tegen die tijd kind af te leveren, zelf te gaan hardlopen en dr daarna weer op te halen. Zit toch naast het park.)

    en een priveles kost 15,75 per keer.

    @lovewinnie: en alicia was motorisch ook best vlot toch.. dus dan kan ze ongetwijfeld prima zwemmen tegen die tijd :)
     
  18. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn jongste was 3.5 toen ie met zwemles begon. hij is nu net 5 geworden en mag bijna diploma zwemmen voor C.
    nu moet ik zeggen dat ie er vroeg bij was, maar hij was zo vrij int het water, sprong erin of ie nou bandjes om had of niet, vandaag vroeg begonnen en gedacht, we zien wel hoe lang hij er over doet, maar hij moest gewoon leren om zich te kunnen redden. en hij pikt het ook heel snel op.

    maar net wat al gezegt is, het verschild per kind
     
  19. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    er zijn zwemlesmethodes waarbij een van de ouders mee in het water gaat.
     
  20. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat mag bij ons dus niet. Je moet als ouder/begeleider in het zwembad blijven. Niet in het water, maar in de kantine of in elk geval in het gebouw. Dit voor het geval er iets met het kind gebeurt, (al stoot het kind zich maar, hij kan dan altijd naar papa of mama) dat er dan altijd een ouder in de buurt is. Eerlijk gezegd vind ik het zelf niet zo nodig, (ik had graag mijn boodschappen in die tijd gedaan, nu zit ik moet ik dus met Jitte in de kantine gaan zitten... Gaat ze leuk vinden, maar niet heus... ;) ) maar ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die het wel prettig vinden om er bij te blijven.
     

Deel Deze Pagina