zwemles..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jantina, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hoi hoi,

    Ik wil graag jullie mening:)

    Vanaf 4 jaar mag je kindje op zwemles...
    maar vele zeggen.. je kunt beter wachten tot dat ze 5 zijn.

    wat is jullie ervaring?mening... keus

    en wat zijn de kosten van zwemles eigenlijk.. snap dat het verschild per lokatie.. maar ongeveer?
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier zei de zwemleraar zelf dat wachten tot 5 beter was omdat ze dan sterker zijn en zich beter kunnen concentreren. Anders doen ze er vaak alleen maar heel lang over zei hij
     
  3. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Denk dat het ook wel aan je kindje zelf ligt. Het ene kindje van 4 zal het wel goed doen op zwemles en een ander kindje misschien niet.

    Kosten zijn hier 60-70euro per maand. Best prijzig dus.
     
  4. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ligt ook aan de motoriek. Bij 5 jaar is de motoriek beter.
     
  5. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Mijn zoon is begonnen toen hij nét 4 was. Hij is de jongste en dat is heel duidelijk te merken qua oppakken van de dingen die hij moet leren.
    Ik vind dat geen probleem en nog belangrijker hij heeft het zó ontzettend naar zijn zin!
    Ik betaal € 11 per les. Hij krijgt les in een groep van maximaal 6 kindjes trouwens. En als hij een keer ziek is kan ik de les verplaatsen en ' verlies' ik dus geen geld.
     
  6. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Is er bij jullie in het zwembad niet iets als voorbereidend zwemmen: spelenderwijs leren zwemmen, watervrij maken enz.
    Dan leren ze vaak al wel de slag ed, maar ze moeten nog niet.
     
  7. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Onze meiden beginnen gewoon met 4 jaar.Dit vanwege het iets doen.Er is verder weinig wat te mogen doen,behalve dansen dan.
    Papa en mama hebben ook vanaf hun vierde jaar gezwommen,en papa zwemt nog steeds.
    De contributie is hier €27 per kwartaal.Voor 1 les in de week.
     
  8. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    ...
     
  9. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Jeetje hier is er al zoveel te doen voor kindjes vanaf 3: gym, dans, korfbal, zwemmen, voetbal enz.

    En wij wonen echt niet in DE stad.
     
  10. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Nou dan zullen we naar de koeien moet komen he!
    Hier is echt niets.Het enige wat er is,is zwemmen.Maar dan 1 op 1.Dus 1 ouder op 1 kind.En dat is dan alleen door de weeks.Wij hebben een tweeling,dus kan daar nooit aan mee doen.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de prijzen verschillen nogal. Bij zwemverenigingen zijn de kosten vaak een stuk lager dan bij het zwembad zelf zeg maar.
    Dan kun je zeggen: Laat ze lekker vanaf 4 beginnen - slecht is het in elk geval niet. Mits je kindje het natuurlijk leuk vind! Want anders duurt het helemaal lang.

    Als je 40 euro per maand betaald echter dan zou ik er echter voor kiezen om met 5 jaar te starten.
    Dan kunnen ze zich langer concentreren, zijn ze fysiek sterker en snappen ze het gewoon ook beter.
     
  12. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja gezellig kom maar hoor. Leuk!

    Maar daar hebben ze ook niet over nagedacht dan bij jullie op zwemmen. Dan moet je of om en om of je kan dus niet ( en dat zal het wel zijn)
     
  13. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Dat laatste idd.Maar is echt geen uitzondering hier hoor.Er zitten hier5 zwembaden in de omgeving,en overal is dat hetzelfde.Idem met babyzwemmen.
     
  14. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het is natuurlijk ook wel logisch. Het gaat om kindjes die niet kunnen zwemmen, dus het moet 1 op 1, maar doe dat dan op zaterdag he als de papa's ook vrij zijn. Zo ontneem je een kindje veel plezier.
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier is inderdaad ouder en kind zwemmen ook één ouder en één kind - je kan natuurlijk al vroeg beginnen en het is juist de bedoeling om zonder drijfmiddelen te zwemmen -dus dan moet je 1 op 1 zijn..
    Jammer dat er niemand is die mee kan.. dat is hier de oplossing merk ik bij kennissen met tweelingen. Vaak is er wel iemand die het wel heel leuk vind om mee te gaan.
    Maar dan moet je natuurlijk wel net iemand hebben die ook vrij is op dat moment etc. Kan me voorstellen dat dat een probleem is.
     
  16. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik ontneem mijn kinderen helemaal niets.Zij kunnen er niets aan doen dat ze tegelijk zijn geboren.We gaan heus wel zwemmen met ze,alleen helaas op zaterdag gaat niet structureel.
    Ik zal de laatste zijn die mijn kinderen iets ontneemt.
     
  17. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    O nee onee dat bedoel ik helemaal niet. Ik bedoelde dat het zwembad een kind zo iets leuk ontneemt! Dat zij daar niet verder over nadenken.
    Dus nee geloof ook echt niet dat jij dat je kind ontneemt hoor ;)
     
  18. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hahah gelukkig.Was al bang dat dit op een zinloze discussie zou gaan uitlopen.
    Tja soms is het met leuke dingen doen erg frustrerend.Ben blij dat ze nu al erg zelfstandig zijn.Dus er komen steeds meer mogelijkheden.

    Offtopic....succes met je TP.Ik weet hoe slopend het is/was.
     
  19. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dank je, gisteren voelde ik ongesteldheidspijn, dus had hoop... maar temp was laag, dus was wel een beetje depri. Maar ja het kan nog natuurlijk.
     
  20. Mammie Patricia

    Mammie Patricia Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hoi het verschilt misschien per kind, wanneer een kind er klaar voor is voor zwemles.
    Ik wil hier wel mee beginnen als ze 4 jaar is.
    Het scheelt dat ze het ook erg leuk vindt het zwemmen! ..dus dan ziet ze het gelukkig niet alleen als een plicht.
     

Deel Deze Pagina