Zwemles

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ennas86, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn zoon zit nu al 17 maanden op zwemles, en zit pas in de 2e groep. Hij is wel watervrij, durft goed onder water, maar het drijven is echt drama! Zolang hij dat niet goed kan, kan hij ook de 'vissenstaart' oefening niet goed uitvoeren. Net met hem mee gezwommen met zwemles, maar als hij moet gaan drijven op z'n rug, verkrampt ie helemaal. Net een houten plank, waardoor hij dus weer zinkt... Hoe krijg ik het voor mekaar dat ie lekker relaxed op z'n rug gaat liggen??
     
  2. 1548

    1548 Niet meer actief

    Hoe drijft hij op zijn rug? Heeft hij bijv. een plankje vast onder zijn hoofd/ op zijn buik?

    Zwemt hij met voldoende kurkjes om zijn middel?
     
  3. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Nee, op deze zwemschool leren ze vanaf het begin zonder kurkjes en plankje....
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Zelf met hem oefenen in het zwembad waarbij je achter zijn hoofd gaat staan. Je houdt dan zijn hoofd vast zodat hij weet dat zijn hoofd boven blijft en dan kan hij oefenen zijn lijf boven te houden. Lukt dat dan kun je rustig aan proberen zijn hoofd een paar tellen los te laten.

    Zo leerde wij het bij baby/peuter zwemmen.
     
  5. pisum

    pisum Fanatiek lid

    31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    heeft hij misschien iets met zijn evenwicht? het schijnt namelijk dat je dan ook slecht op je rug kan liggen omdat dat eea verstoort. mijn zoontje had dat ook. in groep 1 viel op dat hij niet goed durfde te klimmen en klauteren, en hij ging ook niet vooruit. hij kon ook niet huppelen enzo. toen dat in groep 2 zo bleef, en hij ook maar niet kon leren fietsen, zijn we cesar therapie gaan volgen. door de vragenlijst die ik in moest vullen, kwam ik erachter dat hij een sensomotorische stoornis had. dit had dus te maken met zijn evenwicht. hij moest oefeningen doen door op zijn rug op een skippybal te liggen en dat was ook drama. uiteindelijk is het allemaal goed gekomen :) en met zwemles ook. na 17 maanden pas in badje 2 lijkt me wel erg lang. ik zou eens kijken of hij op andere gebieden ook ergens tegenaan loopt.
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Wat zegt de zwemschool ervan? Ik zou toch verwachten dat als het zo niet opschiet dat zij daar iets mee willen doen of advies hebben. Misschien is de methode gewoon niets voor hem (dus meteen zonder drijvers leren zwemmen)?
     
  7. Jkuil01

    Jkuil01 Bekend lid

    6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien toch kijken naar een andere zwemschool. Hier een zwemschool die gelijk start in diep water waardoor kurken en buizen wel nodig zijn. Ze starten daar vrij snel met vissen staarten oefenen.
     
  8. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn dochter kwam ook niet verder. Zat tot vorige week (13 maanden zwemles) ook nog maar in badje twee.
    Ik heb haar een keer bij een ander bad laten voorzwemmen. Gewoon als enige met de juf. Wat bleek? Naast een 'zwabberbeen' (weet niet helemaal de juiste term), had zij sterk het vermoeden dat ze te snel de kurkjes hadden afgedaan. Ze miste dus het vertrouwen, want ook zij is watervrij, kan door het gat, etc. Ze durfde alleen niet ' los' te zwemmen. Altijd langs de kant.

    Mede hierdoor ( er waren ook andere klachten over het bad zelf) hebben we haar daar weggehaald en mag ze nu bij een ander bad in een speciaal groepje zwemmen.
    Hopelijk krijgt ze nu weer vertrouwen, maar belangrijker, weer plezier in het zwemmen.

    Kortom: bespreek het met je zwemschool en laat er desnoods eens iemand anders naar kijken.
     

Deel Deze Pagina